וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס פותח בית ספר ייחודי באקרון: "מהימים היפים בחיי"

"יותר מעוד ספורטאי": לברון ג'יימס, הילד שגדל בשכונת עוני קשה ואלימה באוהיו, משלים את "החלום", כשקרן הצדקה שלו משיקה בית ספר ייחודי לילדים מרקע קשה בעיר הולדתו: "הצמרמורות לפני היום הראשון של הלימודים הן אמיתיות עכשיו"

עריכת וידאו: מתן חדד

לברון ג'יימס מכנה את זה כ"אחד הימים היפים בקריירה שלי", ומדובר באדם שכבר זכה ברשימה ארוכה של תארים אישיים וקבוצתיים וחווה לא מעט שיאים ספורטיביים בחייו. אבל הפעם מדובר בהישג אישי מרשים, בעל משמעות חברתית אמיתית: מחר (שני) ייפתח באקרון אוהיו, עיר הולדתו של לברון, בית ספר ציבורי חדש לילדים בסיכון, שכולו יוזמה של כוכב ה-NBA הגדול בעולם.

בית הספר, שייקרא "I Promise", הוא תוצאה של עבודה ארוכה והשקעה מצד לברון ג'יימס וקרן הצדקה שלו, שמתרכזים בחינוך של ילדים שבאים מ"מצבים מאתגרים", כלומר עוני, אלימות, משפחות מפורקות וכו'. בית הספר ייפתח עם שתי שכבות - כיתות ג' וד', עם תוכניות להתרחב בעתיד.

"הצמרמורות לפני היום הראשון של הלימודים הן אמיתיות עכשיו", כתב לברון הנרגש, "מחר יהיה אחד הרגעים הגדולים בחיי, אם לא הגדול שבהם. לילד הרזה מאקרון, שבכיתה ד' החמיץ 83 ימי לימודים, היו חלומות גדולים... חלומות גדולים לילדים מאקרון, להעניק להם כל מה שהם צריכים כדי למצוא את התשוקה שלהם, להחזיר לקהילה שלנו ולשנות את העולם!... אין גדול מזה, לפחות עד החלום הבא... כך שאני גאה בצורה מדהימה ונרגש לראות את הילדים שלי, בבית שלי".

כידוע, לברון גדל במשפחה מפורקת, סבל מילדות לא קלה, עם בעיות תזונה, כמעט שלא הגיע ללימודים, אבל חייו השתנו בין כיתה ד' ל-ה' בזכות התערבות של משפחה מאמצת. כעת, כשהוא תורם מיליוני דולרים לבית הספר החדש, הוא מנסה להעניק לעיר שלו מתנה בחזרה, אחרי שגם עזר לגיוס גדול של כסף.

בבית הספר "I Promise" יהיה יום לימודים ארוך יותר מבבתי ספר רגילים, שנת לימודים ארוכה יותר, וכיתות קטנות יותר, עם יותר מורים. 40 אנשי צוות יפקחו על התפתחותם של הילדים, שייבחרו על בסיס הרקע הסוציו אקונומי שלהם. לאלו שיסיימו את תוכנית הלימודים (שכבר פועלת מספר שנים) ג'יימס כבר ארגן תשלום של שכר הלימוד באוניברסיטת אקרון החל מ-2021. כמו כן הוא יצר תוכנית להורים של הילדים בסיכון, כדי שגם הם יוכלו לחזור לספסל הלימודים כדי להשלים את לימודיהם.

בסך הכל, ג'יימס והקרן שלו מקווים שיותר מ-1,200 ילדים יעברו בתוכנית ויגיעו לקולג' בעשור הקרוב. כחלק מפתיחת בית הספר מתכנן לברון לערוך מסיבת עיתונאים, שבה בין השאר יתייחס גם למעבר שלו ללוס אנג'לס לייקרס.

עוד באותו נושא

מאמן יוסטון ד'אנטוני: "גולדן סטייט לא קבוצה בלתי מנוצחת, היא תצטרך להתחבר"

לכתבה המלאה

"לאחרונה אני חושב מה המשמעות של לפתוח בית ספר", אמר לברון ל-UNINTERRUPTED, תחת הכותרת "יותר מעוד ספורטאי", "אני חושב כמה אני נרגש מהאפשרות הזאת, לפתוח בית ספר בעיר הולדתי, ולדעת מי ירוויח מזה. אני מכיר את הילדים האלה, מכיר את הרחובות שלהם, רכבתי באופניים על אותם כבישים שהם רוכבים בהם, עברתי את אותן תחושות, את העולם שלהם, עם הסמים, האלימות, האקדחים. אני מכיר את זה. וכשאני בעמדה שבה יש לי את הבסיס, המקורות, הקשרים, את הכסף, ואת העיר סביבי, אז למה לא? למה לא לעזור לייצר את ברק אובמה הבא, את ג'יי זי הבא, את לברון ג'יימס הבא, סרינה וויליאמס הבאה".

בית הספר החדש שמקים לברון ג'יימס בעיר הולדתו אקרון. אתר רשמי
תנאים ייחודיים. בית הספר "I Promise"/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully