וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשוגע והקרקס: מרסלו ביילסה מתחיל קדנציה מטורפת בלידס יונייטד

29.7.2018 / 9:30

קשה למצוא מועדון מבולגן יותר מלידס, וקשה למצוא מאמן מיוחד יותר מהארגנטיני שהרס לחלוטין את ליל אשתקד. כעת הם החליטו לצאת לדרך משותפת, וכולם מוזמנים ליהנות מהשואו עד הפיצוץ. יוכין על השידוך המרתק

מאמן ליל מרסלו ביילסה. GettyImages
נועדו זה לזו. ביילסה על הקווים/GettyImages

"תמיד חלמתי לאמן באנגליה, והיו לי מספר הזדמנויות לעשות זאת במהלך הקריירה, אבל חיכיתי לפרוייקט הנכון. כאשר מועדון בעל מסורת כמו לידס הגיש את ההצעה, אי אפשר היה לסרב לה", הסביר מרסלו ביילסה, וזו היתה ללא ספק אחת האמירות התמוהות ביותר של המילניום.

המינוי הזה עבר בשקט יחסי כי הוא נעשה ב-15 ביוני, יום אחרי פתיחת המונדיאל. ההתאחדות הספרדית בדיוק פיטרה את ג'ולן לופטגי, כריסטיאנו רונאלדו כבש שלושער, וארגנטינה התכוננה לפיאסקו נגד איסלנד. לפיכך, ליגת המשנה האנגלית לא זכתה לסיקור בכותרות הראשיות, אולם כעת - כאשר גביע העולם הפושר הגיע לסיומו - זה הזמן להסיט את אור הזרקורים למהלך האבסורדי.

ביילסה, שנהנה עד לא מכבר מהילה של מוח כדורגל מבריק וזוכה לשבחים מפפ גווארדיולה, הצהיר קבל עם ועדה כי לידס - היא ולא אחרת - מספקת לו את הבמה כפרויקט הנכון לו המתין זמן כה רב. טוב, אולי זה נכון כי מצא מין את מינו. הארגנטיני ידוע כ"משוגע", ויהיה קשה למצוא מועדון משוגע יותר מלידס. ברוכים הבאים להצגה המטורפת. היא לא צפויה להימשך זמן רב, אבל לא תהיה משעממת לרגע, ולכן לא כדאי לפספס.

עוד בנושא

גביע האלופות: 1:4 מוחץ לליברפול על יונייטד, פציעה מדאיגה למחרז בסיטי
"העברתי להנהלת יונייטד רשימת מועמדים. אי אפשר להחתים אפילו אחד?"

ההצגה המלאה של מרסלו ביילסה כמאמן לידס

חגיגה בלתי פוסקת לצהובונים

לאוהדי לידס כואב להשלים עם המציאות, אבל מועדונם האהוב הפך בהדרגה לבדיחה. מאז ההתרסקות הכלכלית שהובילה לירידת ליגה ב-2004, שלוש שנים בלבד אחרי ההעפלה לחצי גמר ליגת האלופות, תמונה המצב רק הלכה ונעשתה ביזארית יותר. אם היו שסברו כי ההידרדרות לליגה השלישית בשלהי העשור הקודם היוותה את נקודת השפל, הם התבדו. דווקא בשנים האחרונות, באו הבעלים מאיטליה והגחיכו את הקבוצה לגמרי.

מאסימו צ'לינו היה הראשון, וכל מי שהכיר את פועלו בקליארי ידע שהקרקס יספק לצהובונים המקומיים תעסוקה בלתי פוסקת מאז רכש איכשהו את השליטה במועדון ב-2014. בין זימון כומר לקידוש האיצטדיון לבישול פסטה עבור השחקנים לארוחה שלפני המשחק, החליף צ'לינו מאמנים בתדירות מסחררת. זמן קצר אחרי שנחת באנגליה, הוא אפילו מינה איש מקצוע אלמוני לחלוטין מליגת החובבים - דייב הוקאדיי זומן לראיון עם האיטלקי אחרי ששמו עלה בחיפוש בגוגל, היה משוכנע שרוצים להציע לו ג'וב באקדמיה וגילה לתדהמתו שמעניקים לו את התפקיד הראשי. על שלוש השנים של צ'לינו אפשר, ואף כדאי, לכתוב ספר עב כרס, ובלידס נשמו לרווחה כאשר הוא הודח סוף כל סוף ב-2017.

לרוע המזל, מחליפו התברר כדמות שערורייתית לא פחות. אנדראה רדריצאני הגיע עם רזומה שפוי הרבה יותר, אולם המנג'ר גארי מונק ברח כל עוד נפשו בו יומיים בלבד אחרי הרכישה, ומאז נכשל הבוס החדש עם תומאס כריסטיאנסן שקושר בזמנו לא פעם למכבי תל אביב ועם פול הקינגבוטום. אחרי פתיחה מעודדת יחסית לעונה שעברה, עברה לידס מספר משברים וסיימה בסופו של דבר במקום ה-13 בלבד, במרחק 15 נקודות מפלייאוף העלייה. ואם על המגרש לא היו סיבות גדולות מספיק למסיבות, הרי שמסביב העיתונאים חגגו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מאסימו צ'לינו הבעלים של לידס יונייטד. AP
בלידס נשמו לרווחה כשהוא עזב. אבל אז הגיע בעלים גרוע יותר. מאסימו צ'לינו/AP

אפילו לא מסוגלים להחליף לוגו

בינואר האחרון השיק המועדון לוגו חדש עלוב באופן קיצוני וגרם למחאה ציבורית כה גדולה שנאלץ לחזור בו תוך שעות. עשרות אלפים חתמו על עצומות נגד הסמל האומלל. מעניין כי אוהדים מעטים יותר התנגדו ליצירת שיתוף הפעולה עם אקדמיית כדורגל קטארית, על אף הבעייתיות המוסרית של המהלך. וזה היה כלום לעומת ההתעקשות לצאת למסע משחקי ידידות במיאנמר - מדינה שביצעה לפי החשד טיהור אתני והוגדרה כלא מומלצת לביקור על ידי משרד החוץ הבריטי. "הם אוהבים כדורגל בריטי, וזו הזדמנות עבורנו לגייס אוהדים חדשים שיתמכו בנו בדרכנו חזרה לפרמיירליג", הסבירו במועדון, תוך התעלמות מוחלטת מההיבטים הקודרים.

בקיצור, נדמה כי לידס תמיד תבחר באופציה הכי לא נכונה שאפשר. זוהי לידס שהחליפה 12 מאמנים בארבע השנים האחרונות, כולל הסלובני המסכן דארקו מילאניץ' ששרד בתפקיד 38 ימים בלבד, ושבר אפילו את השיא של בריאן קלאף המיתולוגי, אשר דרש פעם מהשחקנים לזרוק את המדליות לפח והודח אחרי 44 ימים. לכאן הגיע ביילסה וטען כי המתין לצ'אנס הנפלא הזה כל חייו. אולי שכר לא מידתי בגובה 2.5 מיליון ליש"ט לעונה גרם לו לטעון זאת. מעולם לא היה בלידס מנג'ר שהרוויח כל כך הרבה, וסביר כי רק בבלגן הניהולי של לידס היו יכולים להעלות על הדעת נדיבות מסוג זה כלפי מאמן שלא ממש הוכיח את עצמו מאז התיישב על כוס קפה רותח במהלך משחקה של מארסיי.

לוגו לידס יונייטד. צילום מסך
כל דבר קטן הופך לפרויקט מתיש. לוגו המריבה של לידס/צילום מסך

כל משחקי העונה שעברה כבר נותחו

בעצם, התפקיד האחרון של ביילסה היה טראומטי במיוחד. הוא הרס עד היסוד את חדר ההלבשה של ליל, גירש את כל הוותיקים כולל וינסנט אניימה, דירדר את המועדון שדיבר על מהפכה בקנה מידה היסטורי לתחתית העמוקה ופוטר אחרי 12 מחזורים. פעם באמת היו לו הצעות ממועדונים רציניים באנגליה, אבל עכשיו הוא יכול לעבוד רק אצל ליצנים, אבל צריך לשמור על פרופיל גבוה. ביילסה ניגש למשימה באמצעות צפייה בכל 51 המשחקים של לידס מהעונה שעברה, בתוספת שני משחקי הידידות השנויים במחלוקת ממיאנמר. "נהניתי מכך, וחובתי לעשות זאת על מנת להכיר לעומק את כל השחקנים", אמר האיש שאפילו לא הסתכל בכיוונם של מנהיגי ליל לפני שנה.

אחת הסיבות למפלה בעונה שעברה הייתה נעוצה, לדבריו של ביילסה עצמו, בכישלונו ללמוד צרפתית. ובכן, כעת הוא מנסה לשפר את האנגלית הקלוקלת, אולם זה לא יהיה פשוט בגיל 63. "אמא שלי הכריחה אותי ללמוד אנגלית במשך 15 שנה בילדותי, וזה לא הלך. עכשיו אני מתחיל הכל מהתחלה", הודה המאסטרו. נכון לעכשיו, זה לא מפריע לבעלים הגאה. "אנחנו מאמינים בפילוסופיה ובהשקפת העולם של ביילסה. הרזומה שלו מדבר בעד עצמו. הוא נחוש לשנות את המנטליות של המועדון הזה, ואנחנו רוצים להיות ווינרים. מרסלו בחר בנו, למרות שהיו לו אופציות אחרות. יש לנו מטרה משותפת וחלום משותף", אמר רדריצאני.

כדי להגשים את החלום הזה, מוכנה לידס להשקעה כספית נרחבת. היא צפויה להשלים את רכישתו ממידלסברו של החלוץ פטריק באמפורד, ילד הפלא של צ'לסי לשעבר, ושחקנים נוספים עשויים להיות בדרך. אלא שכסף לא יכול לקנות שקט תעשייתי. עם הנהלה מטורללת ומאמן משוגע לא פחות, החודשים הקרובים יהיו מרתקים במיוחד עבור לידס שתפתח את העונה ביום ראשון בקרב ביתי מול סטוק. את הפיצוץ כבר אפשר לראות באופק, אבל בינתיים כולם מוזמנים ליהנות מהשואו.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

מרסלו ביילסה מאמן ליל. AP
תיהנו כל עוד זה נמשך. ביילסה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully