וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חוק הלאום: ח"כ זוהיר בהלול הודיע כי הוא מתפטר מהכנסת

28.7.2018 / 19:24

חבר הכנסת מסיעת "המחנה הציוני" הודיע בתכנית "פגוש את העיתונות" כי לא ימשיך לכהן בכנסת, במחאה על החוק. "אני לא יכול לשבת על הגדר", אמר הח"כ, "לא אקבל בהכנעה את התנאים החדשים של הגדרת המדינה מחדש"

עריכה: תום זואילי

על רקע סערת חוק הלאום, הודיע הערב (שבת) חבר הכנסת זוהיר בהלול (המחנה הציוני) כי הוא מתפטר מהכנסת. בתכנית "פגוש את העיתונות" הודיע בהלול על התפטרותו, ואמר כי "אני לא יכול לשבת על הגדר. בתום הפגרה ההתפטרות תיכנס לתוקף וכנסת ישראל, אני מבטיח, אני לא חוזר. הצעד הדרסטי של חקיקת חוק הלאום הוציא את האוכלוסייה הערבית מחוץ לתוואי השוויון במדינת ישראל.

בהלול כבר הודיע במהלך השנה האחרונה כי הוא שוקל את המשך דרכו הפוליטית, זאת בעקבות חילוקי דעות חוזרים ונשנים בינו ובין יו"ר המפלגה החדש, אבי גבאי. במקומו של בהלול, שהתפטרותו תיכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים, ייכנס לכנסת הבא ברשימת "המחנה הציוני", ניצב בדימוס משה מזרחי, שכבר כיהן בעבר כחבר כנסת. לכנסת צפוי להיכנס גם רוברט טיבייב, במקומו של יצחק הרצוג שמונה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית.

עוד בוואלה! NEWS:
כחלון: "היינו פזיזים, טעינו בניסוח חוק הלאום, צריך לתקן"
הדרוזים תוקפים את נתניהו על רקע חוק הלאום: "מוכר לוקשים לציבור"
סערת חוק הלאום, מתיחות בדרום: המהדורה המרכזית של וואלה! NEWS

ח"כ זוהיר בהלול. לשכת זוהיר בהלול, ניר בן טובים
ח"כ בהלול. מתפטר מהכנסת/ניר בן טובים, לשכת זוהיר בהלול

"היהודים יקבלו בעוד כמה שנים מדינה אחרת ממה שהייתה", אמר הערב בהלול במהלך התפטרותו בשידור חי. "לא יכול להיות שאני אקבל בהכנעה את התנאים החדשים של הגדרת המדינה מחדש".

"המילה שוויון נעדרת מהחוק, ומעיקה גם העובדה שמדירים את השפה הערבית לדרגה שנייה", אמר בהלול. "מה מפריע שהשפה הזו תישמר? זו אחות סיאמית של העברית. אם תעשי לי בדיקה של שתיים-שלוש דקות אני יכול להביא אלפי ערכים דומים בין השפות. בנוסף, הממשלה רוצה לטהר אתנית את עצמה, והיא מטהרת את עצמה לדעת. כשנכנסתי לכנסת רציתי ליצור שיח חדש בגובה העיניים, ניסיון להביא לידי התקרבות בין שני הצדדים - אבל מצאתי דלתות סגורות".

עוד באותו נושא

כחלון: "היינו פזיזים, טעינו בניסוח חוק הלאום, צריך לתקן"

לכתבה המלאה
משה מזרחי ויצחק הרצוג בחגיגת יום הולדתה של שלי יחימוביץ' בסמינר הקיבוצים. ראובן קסטרו
חבר הכנסת שייכנס במקומו של בהלול. משה מזרחי/ראובן קסטרו

"הכנסת הפכה להיות חותמת גומי של חקיקה הדרתית, גזענית מאין כמותה. אנחנו אזרחי מדינת ישראל, אנחנו ילידים באדמה הזאת. היינו לפני שכוננו את המדינה הזו, כל השורשים שלנו תקועים עמוק באדמה. עדיף לי לברוח כל עוד הספינה טובעת, לא אסכים להיות עליה. אני אתרחק מהכנסת כמי שמתרחק מאש משתוללת. יש לי אכזבה מהמחנה שלי, למרות שהוא מנסה להיאבק, אבל הוא מהווה סמן של אופוזיציה אימפוטנטית", תקף חבר הכנסת המתפטר.

בהלול הוסיף כי "האופוזיציה מתעסקת באיך לגעת ביותר אנשים, על חשבון הערכיות לטובות הפופוליזם. לא יכול להיות שאין אופוזיציה לוחמת ואין גוש מגובש שיילחם במדיניות ההרסנית. הציבור הישראלי אינו גזען, יש פער גדול בין הגחמות של בנימין נתניהו והקואליציה, לבין הציבור היהודי שעדיין רוצה לטוות את החיים בין הערבים ליהודים. אני מצטערת שהחיישנים של מנהיגינו קהו. אנחנו לא איום, אנחנו רוצים את שותפות החיים."

"מדובר ביריקה בפרצוף". זוהיר בהלול

מפלגת "העבודה" מסרה בתגובה להתפטרות כי חבריה "מצטערים לשמוע על בחירתו של בהלול. החוק הוא בעיטה בראש של יותר מחמישית מהאוכלוסייה, שהיא מדינה יהודית איתו או בלעדיו. כשנחזור לשלטון נתקן גם את חוק זה ונוסיף את מה שאמור להיות ברור מאליו, המילה 'שוויון'".

יו"ר האופוזיציה הנכנסת ציפי לבני הגיבה ואמרה כי היא "מצרה על הודעתו של זוהיר בהלול, במיוחד בימים בהם עריות הרוב ולאומנות פוגעות בקהלים ומיעוטים בחברה. זה הזמן לשלב כוחות של כל המאמינים במדינה שהיא גם יהודית וגם דמוקרטית עם שוויון לכל".

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ואבי גבאי. 21 לדצמבר 2017. ראובן קסטרו
חילוקי דעות עם בהלול. יו"ר העבודה גבאי/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • חוק הלאום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully