וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות ענק באזור אתונה: יותר מ-60 איש נספו; ישראל הציעה סיוע

סוכנויות הידיעות ודנה ירקצי

24.7.2018 / 13:39

גל חום כבד פוקד את יוון והוא גרם לשורת שריפות בכמה מוקדים סביב עיר הבירה .26 גופות אותרו באתר נופש, תיירים חולצו בסירות ותושבים ברחו אל החוף. "הלהבות רדפו אחרינו כל הדרך לתוך המים"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

יותר מ-60 בני אדם מתו ויותר ממאה נפצעו, בהם 16 ילדים, בשריפות ענק באזור אתונה, בירת יוון - כך אמרו היום (שלישי) הרשויות במדינה. מוקד האירועים הוא העיירה מאטי הממוקמת כ-29 קילומטרים ממזרח לעיר הבירה, אך במקביל פרצו שריפות גם במוקדים נוספים, על רקע גל החום הפוקד את המדינה. אלו הן השריפות הקטלניות ביותר במדינה בעשור האחרון. שגרירות ישראל באתונה מסרה כי לא ידוע על אזרחים ישראלים במצוקה.

ראש הממשלה היווני אלכסיס ציפראס הקדים את שובו למדינה מביקורו בבוסניה והרצוגובינה בעקבות האירועים, ובמקביל ממשלת יוון ביקשה סיוע דחוף מחברותיה לאיחוד האירופי כדי להתמודד עם השריפות. ספרד וקפריסין כבר נענו לקריאה והציעו סיוע מטעמן.

עוד בוואלה! News:
אסד בשירות ההסברה הישראלית: גילויים חדשים על יירוט הטילים בגבול סוריה
איומים לפני מצור ימי: ארה"ב מאותתת לאיראן שהיא מוכנה לעימות
הרב הראשי הכריע: האבן שנפלה מהכותל תועבר למשמרת במקום מאובטח

שריפות ביוון: עשן מעל הפרתנון, אתונה. רויטרס
עשן מעל אתונה/רויטרס
מפת מוקדי השריפות ביוון. -, מערכת וואלה! NEWS
מפת מוקדי השריפות ביוון/מערכת וואלה! NEWS, -

גם הרשויות בישראל הציעו סיוע, ולשכת ראש הממשלה, המל"ל (המרכז לביטחון לאומי) ושגרירות ישראל באתונה פנו למקבילהם בנושא. ביוון הודו על ההצעה, אך נענו כי השלטונות השתלטו בשלב זה על השריפות. שגרירת ישראל באתונה, אירית בן אבא, מסרה כי היא דיברה עם מנכ"ל המשרד להגנה אזרחית ביוון שהודיע לה כי "הם יכולים להכיל את האסון בכוחות עצמם".

חיים קוזניץ, מדריך טיולים שנמצא באתונה, העיד: "רואים בטלוויזיה את השריפות, אבל כאן אין לזה זכר. אתמול היו רוחות חזקות, ענן שחור, הם ליבו את האש מעל אתונה. כיוון הרוחות התחלף והן סילקו את הענן. היום לא מרגישים את זה".

שריפות בעיירה מאטי, ממזרח לאתונה, יוון. רויטרס
"מאטי כבר לא קיימת עוד כיישוב"/רויטרס
שריפות ביוון. רויטרס
שריפות ביוון/רויטרס

הצלב האדום מסר כי 26 גופות נמצאו בחצר במאטי, הנחשבת ליעד פופולרי עבור תיירים, במיוחד פנסיונרים ומשפחות בחופשות החגים. "מאטי כבר לא קיימת עוד כיישוב", אמרה אישה אחת לרשת היוונית סקיי. "ראיתי גופות, מכוניות שרופות לחלוטין. אני מרגישה בת מזל שנשארתי בחיים".

תושבי האזורים שנפגעו באופן הקשה ביותר, סמוך לחוף הים סביב הבירה, נאלצו להימלט אל תוך הים כדי להינצל מהלהבות. "למרבה המזל הים היה שם והלכנו לים, כי הלהבות רדפו אחרינו כל הדרך לתוך המים", סיפר קוסטס לגנוס, תושב מאטי. "האש צרבה את הגב שלנו וצללנו לתוך המים... אמרתי 'אלוהים אדירים', אנחנו צריכים לברוח כדי להציל את עצמנו".

שריפה באזור קינטה, יוון. רויטרס
אזור קינטה, אמש/רויטרס
שריפות ביוון. AP
שריפות ביוון/AP

כוחות החירום השתמשו בסירות ובמסוקים כדי לפנות את האנשים מחוף הים, בהם אזרחי יוון ותיירים. עדי ראייה סיפרו ל"רויטרס" כי הם ראו גבעה שלמה של בתים שנשרפה בלהבות בסמוך לאתונה. ראש עיירה מקומי דיווח על לפחות מאה בתים ו-200 כלי רכב שעלו באש.

גם ממערב לאתונה, באזור קינטה פרצו שריפות, ושם קראו הרשויות לתושבים לנטוש את בתיהם ולהימלט על נפשם מפני השריפות. השריפה שפרצה שם פרצה בשדה קוצים והתפשטה במהירות עד שהביאה לחסימתו של אחד מעורקי התנועה המרכזיים באזור ולביטול תנועת הרכבות. הצבא היווני נקרא להצטרף למאמצי הכיבוי.

מנדל הנדל, שליח חב"ד לאתונה, סיפר כי הוא נמצא בקשר עם היהודים בקהילה "זה אסון גדול מאוד בשביל יוון", אמר. "לא היו דברים כאלה לפני כן". הוא הוסיף: "עזרנו פה למשפחה ישראלית שנתקעה בגלל שדירת הנופש שהם לקחו הייתה קרובה מאוד לאזור השריפות. אנחנו כל הזמן בקשר גם עם כל מיני מטיילים ואנשים בקהילה, לעזור במה שצריך".

(עדכון ראשון: 6:00)

תמונת לווין ממוקדי השריפות ביוון 24 ביולי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
תמונות לוויין של השריפה/מערכת וואלה! NEWS, -
שריפות ביוון. AP
שריפות ביוון/AP
שריפות ביוון. AP
שריפות ביוון/AP
שריפות ביוון. רויטרס
שריפות ביוון/רויטרס
שריפת קוצים באתונה, יוון 24 ביולי 2018. רויטרס
מכבי האש פועלים באזור אתונה/רויטרס
שריפת קוצים באתונה, יוון 24 ביולי 2018. רויטרס
יוון, היום/רויטרס
שריפת קוצים באתונה, יוון 24 ביולי 2018. רויטרס
השריפה באתונה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully