וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת העתודה של ישראל ניצחה את קרואטיה 66:80 וזכתה באליפות אירופה

אחרי שלושה הפסדים בגמר, ישראל חתמה טורניר בלתי נשכח וחגגה זכייה ראשונה בתולדותיה באליפות עד גיל 20. זוסמן (17 נק' ו-11 ריב') נבחר ל-MVP של הטורניר, גם בריסקר (19) בני (17) ורוינה (14 ו-14 ריב') ניצחו על ההצגה, בית הלחמי חוגג מדליית זהב היסטורית וראויה

אתר רשמי

אחרי שלושה הפסדים במעמד הגמר, כולל בשנה שעברה, נבחרת העתודה של ישראל סוף סוף עשתה זאת, זכתה הערב (ראשון) באליפות אירופה עד גיל 20 והשלימה טורניר חלומי והיסטורי. החבורה המופלאה של אריאל בית הלחמי ניצחה את נבחרת קרואטיה 66:80 והניפה את הגביע בצדק, לאחר שהיתה הנבחרות הדומיננטית והמרשימה ביותר באליפות. וכן, היו גם ניצחונות על רומניה ושבדיה החלשות, אבל שימו לב למעצמות עליהן ישראל התגברה בדרך לזהב: יוון, ספרד, צרפת וכעת קרואטיה. ולא סתם התגברה - פירקה. מדהים.

הפתיחה, כמו במרבית המשחקים הקודמים בטורניר, היתה מצוינת: גיל בני לקח אחריות, מייקל בריסקר הצטרף אליו, וישראל טסה ליתרון דו-ספרתי ברבע השני. קרואטיה שלא הפסידה אף משחק עד הערב חזרה בזכות ריצת 2:14 בפתיחת הרבע השלישי, אך השחקנים בלבן ידעו להתעשת בדיוק בזמן, בריסקר, מירון רוינה ויובל זוסמן קטעו את המומנטום, הפער צמח מחדש, וישראל סגרה עניין עם שליטה אבסולוטית בריבאונד ההתקפה, קור רוח נהדר ושלשות מתוזמנות היטב.

המקטרגים ידברו על כוכבי היריבות האחרות שלא הגיעו, ואכן, מספר שמות בולטים נעדרו מהטורניר. זה כמובן לא צריך להוריד מגודל ההישג ומהכבוד הגדול שהשחקנים הנפלאים האלה הביאו לכדורסל הישראלי - כבוד שהיה כל כך חסר לו אחרי השנה הקשה שחווה אשתקד פחות או יותר בכל גזרה אפשרית.

עוד בנושא:

חקוקים לעד: 12 המופלאים שחתומים על היסטוריה בכדורסל הישראלי
נבחרת העתודה: צפו בשחקני נבחרת ישראל חוגגים את הזכייה על הפרקט

שחקני נבחרת העתודה של ישראל. אתר איגוד הכדורסל, אתר רשמי
הגשמת חלום. העתודה חוגגת/אתר רשמי, אתר איגוד הכדורסל

אפשר וצריך לדבר על הכוכבים הגדולים - זוסמן (ה-MVP של הטורניר) ודני אבדיה (חמישיית הטורניר) - אבל האליפות הזאת תהיה רשומה גם על שמם של בני, רוינה וכמעט כל שחקן אחר בסגל של בית הלחמי. למעשה, היא צריכה להיות רשומה בעיקר על המשחק הקבוצתי, הלחימה הבלתי פוסקת, ועל ניהול המשחק של מאמן גלבוע/גליל, שהצליח להנחיל לנבחרת אופי של קבוצה.

ימים יגידו כמה מהשחקנים הללו יככבו בליגת העל, בנבחרת ישראל הבוגרת, באירופה או שיגיעו ל-NBA. כרגע, כל זה לא באמת צריך לשנות. כל מה שצריך לעשות כרגע זה להוריד את הכובע.

קלעו לישראל: מייקל בריסקר 19 (8 מ-20 מהשדה), יובל זוסמן 17 (11 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 4 חטיפות ו-4 איבודים), גיל בני 14, מירון רוינה 14 (14 ריבאונדים, 3 חטיפות), דני אבדיה 6 (2 מ-9 מהשדה), גבריאל צ'צ'יאשווילי 4, עידו שבת 4, מיכאל מושקוביץ 2. נועם אביבי (4 דקות), עידו פליישר (2 דקות) ויאיר קרביץ (22 שניות) שותפו ולא קלעו.

עוד באותו נושא

מבצר היובל: גמר אליפות אירופה מסמל רגע קריטי בקריירה של יובל זוסמן

לכתבה המלאה
גיל בני קפטן נבחרת העתודה מניף את הגביע, אליפות אירופה 2018. אתר רשמי פיב"א, אתר רשמי
שאפו. בני מניף גביע/אתר רשמי, אתר רשמי פיב"א

מהלך המשחק

רבע 1:

אריאל בית הלחמי פתח עם החמישייה הקבועה שלו - גיל בני, מייקל בריסקר, יובל זוסמן, מיכאל מושקוביץ ומירון רוינה. בני קלע חמש נקודות רצופות וקבע 3:7, רוינה נפצע בידו וירד לקבל טיפול על הספסל, ישראל שלטה בריבאונד ההתקפה, בריסקר רץ למתפרצת, העניק ללבנים 5:11 וקרואטיה הגיבה בפסק זמן. היריבה הורידה ל-12:10, דני אבדיה צלף שלשה וקבע 10:16, והרבע הראשון הסתיים ב-16:20 לישראל.

יובל זוסמן שחקן נבחרת העתודה של ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
עוד משחק גדו לשל המנהיג. זוסמן/אתר רשמי, אתר פיב"א

רבע 2:

זוסמן צלף חמש נקודות, אבדיה חדר נהדר וקבע יתרון שיא - 18:29. הקרואטים הורידו ל-29:23, בריסקר קטע את המומנטום האדום בדיוק בזמן, גיל בני צלף שתי שלשות בדרך ל-28:39, בריסקר הוסיף סל קל במתפרצת, היתרון צמח ל-31:45, ו-34:45 עם הירידה לחדרי ההלבשה. בני סיים את המחצית הראשונה עם 14 נקודות, בריסקר הוסיף 8 ואבדיה ורוינה תרמו 6 כ"א.

דני אבדיה שחקן נבחרת העתודה של ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
הפעם היה מאופק יחסית. אבדיה/אתר רשמי, אתר פיב"א

רבע 3:

הקרואטים פתחו בסערה, השלימו ריצת 2:14 והורידו ל-47:45 בלבד. בריסקר צלף שלשה חשובה מאוד, עידו שבת חדר, רוינה הטביע והיתרון חזר ל-45:54. זוסמן הוסיף סל יפהפה, רוינה שלט ברחבות, ועם העליה לרבע המכריע הוליכה ישראל 50:60.

אריאל בית הלחמי מאמן נבחרת העתודה של ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
טורניר חלומי. בית הלחמי/אתר רשמי, אתר פיב"א

רבע 4:

שבת האקס פקטור המשיך את המשחק הטוב שלו, ו-8:30 דקות לסיום צמח היתרון ל-52:64. זוסמן צלף שלשה נפלאה וקבע יתרון שיא חדש - 56:71, 5:40 דקות לבאזר. בני הפך את זה ל-56:75, ומשם קרואטיה כבר לא חזרה. בריסקר צלף שלשה נוספת בדרך ל-59:80, ועד הסיום האדומים רק המתיקו במעט את הגלולה. זה נגמר ב-66:80 נפלא לישראל.

מיכאל מושקוביץ שחקן נבחרת העתודה של ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
הכל עבד. מושקוביץ/אתר רשמי, אתר פיב"א
שחקן נבחרת העתודה גיל בני. אתר פיב"א, אתר רשמי
עוד הופעה נהדרת. גיל בני/אתר רשמי, אתר פיב"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully