וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור דה פראנס: גריינט תומאס ניצח באלפ ד'ואז והגדיל את יתרונו

אחרי שהשתלט על החולצה הצהובה בקטע ה-11, הבריטי ניצח גם בקטע ה-12 עם פיניש נהדר בעלייה המפורסמת והוסיף עוד שתי שניות ליתרונו על כריס פרום שסיים שני. תאונה מוזרה לניבאלי

גריינט תומאס רוכב אופניים בריטי, טור דה פראנס 2018. רויטרס
ניצחון שני רצוף. גריינט תומאס/רויטרס

אחרי המהפך הגדול בקטע ה-11, טור דה פראנס 2018 הגיע לקטע הטיפוס המיתולוגי של אלפ ד'ואז וגם בו ניצח גריינט תומאס. סטיבן קראוסווייק ההולנדי, שמעולם לא ניצח קטע בטור, ברח בשלב מוקדם (70 ק"מ לסיום הקטע ה-12, הכולל 175.5 ק"מ מבורז' סן מוריס לאלפ ד'ואז) ונכנס לעלייה האחרונה עם יתרון של יותר משתי דקות, אבל אז החבורה המובילה סגרה עליו. רומן בארדה, כריס פרום וטום דומולן היו שם, אבל תומאס סיים את המותחן הזה כמנצח הגדול של קבוצת סקיי, אחרי 5:18:37 שעות.

דומולן ההולנדי סיים שני, בארדה הצרפתי שלישי והאלוף המכהן פרום רביעי, כאשר שלושתם הגיעו שתי שניות אחרי תומאס, לו יתרון של 1:39 דקות בדירוג הכללי. תומאס הפך לבריטי הראשון שמנצח באלפ ד'ואז ולראשון מאז 1993 שלוקח שני קטעי טיפוס רצופים, אם מוציאים מהמשוואה את לאנס ארמסטרונג שנפסל.

וינצ'נזו ניבאלי, שהיה גם הוא בחבורת המובילים, נפל בגלל הפרעה של אופנוע שליווה את הרוכבים וסיים שביעי, 13 שניות אחרי המנצח. ריגוברטו אוראן, סגנו של פרום בשנה שעברה שעבר תאונה לא נעימה בקטע התשיעי והתעקש להמשיך, הודיע היום על פרישה מהטור בגלל הכאבים. גם טוני גלופן פרש במהלך הקטע בגלל מחלה.

הדירוג הכללי (אחרי 12 קטעים)

1. גריינט תומאס (בריטניה, סקיי) 49:24:43 שעות
2. כריס פרום (בריטניה, סקיי) +1:39 דקות
3. טום דומולן (הולנד, סאנווב) +1:50 דקות
4. וינצ'נזו ניבאלי (איטליה, בחריין-מרידה) +2:37 דקות
5. פרימוז' רוגליץ' (סלובניה, לוטוNL-ג'ומבו) +2:46 דקות

ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully