וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על עפיפוני התבערה: צריך לשרוף שדות בעזה כמו שהם שרפו לנו

5.7.2018 / 17:00

שר הביטחון לשעבר אמר בריאיון לוואלה! TALK כי מול חמאס יש לנקוט שיטה של עין תחת עין ולא להשמיע "איומי סרק" שלדבריו פוגעים בהרתעה. לדבריו, אין תוחלת לפתרון צבאי מול חמאס: "אין 'זבנג וגמרנו'"

צילום סטילס: ראובן קסטרו עריכת וידאו: רן צימט

שר הביטחון לשעבר משה יעלון קורא בריאיון לוואלה! TALK לפעול נגד עפיפוני התבערה שמשלחים פלסטינים מרצועת עזה בשיטה של עין תחת עין. לדבריו, "מהרגע שזה התחיל בקטן הם היו צריכים לשלם מחיר כבד, הם שורפים לנו, אז גם אצלם יישרפו דברים. היינו מזמן צריכים לגרום להם לשלם מחיר". עוד אמר יעלון כי דיבורים על חיסול חמאס רק עושים נזק. "אלה איומי סרק", הוסיף. "אולטימטומים שהם רק דיבורים גורמים נזק להרתעה. לא צריך לחכות שלושה חודשים כדי לנסות לשנות את המשוואה".

לדבריו, יש קושי לדבר על פתרון למצב מול עזה ויש לדבר במקום על הדרך. "אי אפשר להגיע לשום פתרון צבאי ב'זבנג וגמרנו'", הוסיף. "המדיניות צריכה להיות כזו שהפלסטינים מבינים שיש להם אוטונומיה משלהם".

הראיון המרכזי עם יעקב אילון ומשה יעלון וואלה TALK 5.7.18. ראובן קסטרו
יעלון באולפן וואלה! TALK/ראובן קסטרו

בנושא המשבר ההומניטרי ברצועה הוסיף יעלון כי יש לנקוט שיטה של מקלות וגזרים. "אנחנו מתמרנים כדי שלא יגיעו למשבר. האחריות היא של חמאס ולא שלנו", אמר. "אין שום מצור. יש סגר ביטחוני שעליו צריך לשמור. חמאס מוכיח את מה שאנחנו אמורים להבין, לא מעניין אותו קווי 67' אלא תל אביב, אשקלון, זכות השיבה. צריך להסביר את זה לעולם".

יעלון כינה את משבר החזרת הגופות של הדר גולדין ואורון שאול "פצע פתוח", והסביר כי "יש גם אזרחים שלנו שם. מחובתינו לפעול להחזיר אותם אלינו, אני מקווה שמפעילים את כל האמצעים, וצריך להפוך את העניין שמחזיקים אנשים או חללים שלנו לנטל עליהם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הראיון המרכזי עם יעקב אילון ומשה יעלון וואלה TALK 5.7.18. ראובן קסטרו
הנטל עליהם. יעלון באולפן/ראובן קסטרו

באשר למצבו הפוליטי, הדגיש יעלון כי "כשסיימתי תפקיד רמטכ"ל והתפטרתי כשר ביטחון לא היו לי 13-14 מנדטים אלא 20. לכן בחרתי שנתיים לנצל כדי לחרוש את הארץ, להגיע לכמה שיותר ישראלים פנים אל פנים ולא דרך מתווכים עם אינטרסים".

אתה לא מאמין בסקרים?

לא. הם רלוונטיים רק שנלך למערכת בחירות.

יש לך נטיית לב למי לחבור?

בתפיסת עולמי לא השתניתי. אם צריך להגדיר אותי אני ימין ממלכתי.

הראיון המרכזי עם יעקב אילון ומשה יעלון וואלה TALK 5.7.18. ראובן קסטרו
משחקים עם בני גנץ. יעלון באולפן/ראובן קסטרו

טיפסת על עץ בעניין ראש הממשלה. אמרת שתספר הכול בפרשת הצוללות

הפרשה עוד לא הסתיימה, החקירה עוד לא הסתיימה, ומאחר ואני מכיר את הפרשה וחלק מהדברים יודע בדיעבד, אני משוכנע במעורבות שלו.

סיימת את מתן העדות?

מסרתי, וגם אנשי משרד הביטחון נשאלו. אם כל סביבת ראש הממשלה נחקרת באזהרה ויהיו כתבי אישום - אם הוא לא ידע יש שאלה איך הוא מנהל את לשכתו.

ידע שמה, מה הוא היה אמור לדעת?

שאנשים שסביבו מרוויחים הרבה כסף מהחלטות שלו. הוא צריך להסביר הרבה דברים, וגם מנהלי החקירה יצטרכו להסביר, ואם לא, אז אציג לעם ישראל את הדברים.

הראיון המרכזי עם יעקב אילון ומשה יעלון וואלה TALK 5.7.18. ראובן קסטרו
נתניהו צריך להסביר. יעלון באולפן 0תצלום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully