וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוונים לשלוט בעולם הסטרימינג: ביקרנו במשרדים של דיזר בצרפת

שירות המוזיקה הצרפתי פתח את דלתו לעיתונאים ישראלים והציג את הפיתוחים העדכניים ואת החזון של דיזר: לשלוט בעולם הסטרימינג ולהעתיק את ההצלחה הענקית בצרפת גם אל שאר העולם. כמו בכל חברה מצליחה, גם שם מצאנו ישראלים בתפקידי מפתח

שוק הסטרימינג בישראל רותח מאי פעם; אפשר להגיד שכל השירותים הפופולריים בעולם הושקו בישראל כמו ספוטיפיי, אפל מיוזיק ודיזר וכולן נאבקות על המשתמש הישראלי. הגענו לפריז כדי לפגוש את מי שאחראי על אחד משירותי המוזיקה הפופולריים ביותר בגבולות אירופה: דיזר. החברה החלה את דרכה כשירות הזרמת מוזיקה שפעל בעיקר בצרפת, היכן שממוקם מטה החברה. את הדומיננטיות של החברה בעיר ניתן לראות מבלי להתאמץ. כבר במרכז העיר ניתן למצוא מודעות של דיזר בתחנות הרכבת והאוטובוסים. ההצלחה של דיזר בצרפת היא פנומנלית ובחברה שואפים שדיזר תהיה מוצלחת בעולם, בדיוק כמו בצרפת.

סיפור ההצלחה של דיזר התחיל בתור רעיון של דניאל מרלי הצרפתי, אז חשב על שירות חינמי שיעניק גישה למגוון רחב של מוזיקה בחינם. השירות נסגר לאחר זמן קצר בעקבות הפרת זכויות יוצרים ואחר כך עלה להם הרעיון: להתחיל לגבות תשלום סמלי ולהעניק שירות סטרימינג המציע מגוון רחב של שירים. על אותו הרעיון דיזר נשענים עד היום רק שבעוד שלפני 12 שנים התחרות הייתה מצומצמת, היום התחרות גדולה.

קיר התהילה בדיזר צרפת. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מנכ"ל דיזר על רקע קיר החתימות של האמנים שביקרו במשרדים./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

המטה של דיזר ממוקם בלב פריז, בבניין צנוע בן שבע קומות, כששתי הקומות הראשונות שייכות לחברה אחרת ואילו חמשת הקומות האחרות שייכות לדיזר. המשרדים לא משדרים יוקרה והעיצוב פשוט וצעיר. על השולחנות ניתן למצוא שלטים קטנים עם הכיתוב "אני עובד היום מהבית", מדיניות שהחברה מעודדת את העובדים ואינספור פתקיות על החלונות ועל לוחות השעם. בחדר האוכל החברה הקימה מעין חדר מוזיקה קטן שבו העובדים יכולים לנגן בשעות הפנאי וקיר ענקי שעליו חתומים האמנים שביקרו במטה.

שלטי עבודה מהבית דיזר. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
"מעודדים עבודה מהבית"./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

הפגישה הראשונה התקיימה עם סולינה אונג, סגנית נשיאה בדיזר לשיווק אמנים. היא בין היתר אחראי על ניהול מחלקה שלמה שעוסקת במציאת אמנים בתחילת דרכם ולעזור להם באמצעות דיזר ועל ידי פלטפורמת Next. למעשה, בכל היום הזה יצאתי עם תובנה שבדיזר מנסים להביא ערך מוסף שאין בספוטיפיי ובשירותים אחרים, כזה שיגרום לדיזר להתעלות מעל כולם. כך הצוות של אונג עובר על 20,000 שירים מדי יום שמאזינים בעיקר ל-30 שניות הראשונות שהן אלו שקריטיות על מנת שיתפסו את המאזין.

עוד בנושא:

שוק הזרמת המוזיקה מתחמם: דיזר מציעה מנוי בשקל אחד
דיזר מציעה מבצע לסטודנטים בעשרה שקלים בחודש
התחרות בעולם הסטרימינג מעלה הילוך: דיזר משיקה פיצ'ר חדש
ספוטיפיי, דיזר ואפל מיוזיק: בדקנו את שירותי הסטרימינג

דגש על פיתוחים טכנולוגיים

דיזר מנסים לעשות למשתמשים את מה שנטפליקס עשתה לצופים: לגרום לכם לפתוח את הכיס ולשלם מדי חודש כדי להאזין למוזיקה ללא הגבלה. דיזר מנסה לייצר עליונות טכנולוגית על פני המתחרות וזה כולל את ה-Flow שמתאים שירים על פי מצב הרוח של המשתמש, לפי השעה והמיקום. עוד לדיזר יש אפשרות לצפיה במילים של השיר, את ה-SongCatcher שמזהה שירים בדומה לשאזאם, ערוצים שנוצרו על פי ז'אנרים, תחנות רדיו ותוכן המותאם לכל מדינה.

תמונה מהמשרדים של דיזר. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
בדיזר מתגאים במספרים והנתונים שהחברה הגיעה אליהם, לעומת המתחרות./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עוד דיזר משולבת גם בתוך השעונים של FitBit והשעונים החדשים של גרמין, למעשה דיזר זה השירות היחידי שמוטמע במוצרים האלו. עוד תחום שדיזר פועלת בו הוא תחום הפודקאסטים, בדיזר מנסים להשתלב כמה שיותר בעולם הזה ולדבריה, מדובר בתחום מתפתח שהיא שולטת בו.

כדי לעודד את העובדים ליזום וליצור פיתוחים טכנולוגיים בזמן קצר, מקיימת החברה סוג של "מרתון פיתוח". כל צוות מקבל משימה שעליו לבצע תוך זמן קצר. המשימה מפורקת לכמה חלקים שנכתבים על גבי פתקים דביקים (סטיקיז) ונמצאים על גבי קיר חדר ישיבות שמוקצה למשימה.

מנכ"ל דיזר צרפת. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מנכ"ל דיזר צרפת./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

הזווית הישראלית

בין הפגישות נכנס לחדר אחד העובדים שכבר ממבט ראשון הבנו שמדובר בישראלי שעובד בדיזר, יואב בנאי. יואב אחראי על הפיתוח העסקי בדיזר וסיפר שלפני שהגיע לפריז, עבד כעורך דין בישראל ורצה להגשים את החלום, לעבוד בתעשיית המוזיקה, ממש כמו משפחתו. לכן הוא הגיע עד לפריז כדי ללמוד ואז השתלב בדיזר כאחראי על הפיתוח העסקי.

עוד ישראלי שנמצא בתפקיד מפתח הינו גולן שקד, המנהל העסקי והמסחרי בדיזר. על הכתפיים של שקד מוטלת האחריות הגדולה ביותר: להרחיב את דיזר בשווקי מפתח ובעולם. שקד נמצא בדיזר בשנתיים האחרונות וסיפר גם כי בקרוב חברות הזרמת המוסיקה הולכת לשנות את המפה ולהדיח את יוטיוב כפלטפורמה המובילה להאזנת מוזיקה.

לדיזר יש תחרות קשה וכאב ראש שמגיעה מהשירות השוודי ספוטיפיי והאמריקאי אפל מיוזיק. עם זאת בדיזר מנסים לשמור על העליונות הטכנולוגית וליצור שירותים המעניקים ערך מוסף שמשדרג את החוויה ומשנה אותה. עוד דיזר מציעה מנויים לסטודנטים ומנויים משפחתיים, דבר שרק היא ואפל מציעות. אל ישראל היא נכנסה עוד לפני ספוטיפיי, דבר שהעניק לה מעט יתרון על פני המתחרה השוודית. עוד אמצה דיזר את לב גרופ מדיה כחברה שתעזור להתאים פלייליסטים במיוחד לשוק הישראלי, דבר שמעניק לה יתרון ורלוונטיות על פני השירותים האחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully