וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: שיחת ההבהרה של גבאי לח"כ ש"לא מצביע למחנה הציוני"

27.6.2018 / 10:51

רוברט טיבייב, שמיועד להחליף את יצחק הרצוג שמונה ליו"ר הסוכנות היהודית, גרם למבוכה כאשר הפתיע כשאמר שדווקא לא היה מצביע כלל למפלגה שמטעמה הוא אמור לכהן בכנסת. בשל כך, החליט היו"ר לזמנו לשיחה ולדרוש ממנו להפסיק בהתבטאויות מן הסוג הזה

אבי גבאי בישיבת סיעה המחנה הציוני פתיחת מושב הכנסת 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
גבאי/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

פרסום ראשון: יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי זימן את חבר הכנסת המיועד רוברט טיבייב, שאמור להחליף את ח"כ יצחק הרצוג בכנסת עם מינויו לראשות הסוכנות, לשיחת הבהרה, שבה הוא מתכוון לדרוש ממנו להפסיק להתבטא נגד המפלגה ולהבהיר כי במידה ולא יעשה זאת תשותק פעילותו הפרלמנטרית והפוליטית.

טיבייב, שכבר כיהן בעבר כחבר כנסת מטעם קדימה והיה חבר בארבע מפלגות - ישראל ביתנו, התנועה והעבודה, נוסף לקדימה - הוצב במקום ה-28 המשוריין לעולים חדשים ברשימת המחנה הציוני בבחירות האחרונות - והוא צפוי לחזור למשכן הכנסת בסוף החודש הבא, עם פרישתו של הרצוג ומינויו לראשות הסוכנות. עם זאת, השבוע נודע כי הוא הפסיק את חברותו במפלגת העבודה לפני כמה חודשים לאחר שלא האמין שיש סיכוי שיצליח לחזור לכנסת, ובערוץ 10 דווח כי הוא היה במגעים לחזור לישראל ביתנו. בריאיון לתאגיד "כאן" אתמול הצהיר טיבייב שכיום הוא לא היה מצביע למחנה הציוני.

רוברט טיבייב, קדימה, חבר כנסת 11 במאי 2012. עומר מירון
טיבייב בכנסת/עומר מירון

ההתבטאויות של טיבייב עוררו זעם במחנה הציוני וחברי כנסת במפלגה קראו לו לוותר על מקומו, אך מבדיקה משפטית שנעשתה במפלגה עלה כי אין דרך משפטית למנוע את כניסתו לכנסת. עם זאת, לדברי גורמים במפלגה, גבאי מתכוון להבהיר לטיבייב שאם לא יישר קו עם המפלגה, סיעת המחנה הציוני תשתק את פעילותו הפרלמנטרית, לא תעניק לו מכסות חקיקה או חברות בוועדות הכנסת מטעמה, ותבהיר לו ש"אם אתה איתנו - אתה איתנו, ואם לא - אז לא". ח"כ איילת נחמיאס ורבין אמרה אתמול ש "טיבייב צריך לפנות את מקומו. הוא לא יכול לכהן כח"כ מטעם המחנה הציוני"

מלשכתו של גבאי לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully