וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תגידו שאייל גולן לא זקוק לנו כדי להתפרסם": נחשף דף המסרים הסודי של הקאמרי

21.6.2018 / 13:00

על רקע הסערה שקמה בעקבות החלטת הקאמרי להפיק מחזמר משירי אייל גולן, לידי וואלה! תרבות הגיע דף מסרים פנימי של התיאטרון שבו מתודרכים הבכירים מה לומר: "יש גורמים המבקשים לקבע את הקאמרי במקום מסוים. שיריו של גולן לא זקוקים לקידום. הדיון עושה עוול לזגורי"

אייל גולן. ניר פקין
אייל גולן/ניר פקין

על רקע הסערה שהתעוררה בעקבות החלטת התיאטרון הקאמרי להפיק מחזמר משיריו של אייל גולן - נחשף דף מסרים פנימי של התיאטרון שנשלח לבכירי הקאמרי. בדף, שהגיע לידי וואלה! תרבות, נכתבו התשובות שאותם בכירים צריכים לדבוק בהן כשיישאלו על ההחלטה להפיק בתיאטרון מחזמר משיריו של אייל גולן. אותם בכירים מתבקשים לומר שיש גורמים שמבקשים לקבע את הקאמרי "במקום מאד מסוים" ולהדגיש: "איני בא להצדיק את אייל גולן. יש כאן יצירה אמנותית מצוינת. יש כאן תיאטרון שזקוק לזריקת מרץ ולקהלים חדשים. לקהל הישראלי מגיעות יצירות מגוונות המשקפות את השיח התרבותי העכשווי".

בדף המסרים נכתב, לדוגמא, כי אם יישאלו "האם אתם מכשירים את אייל גולן?", יש להשיב: "זה עוול ליצירה של מאור זגורי להגיד את זה. המחזמר שלו מתאר את ישראל של הפריפריה והמרכז, הדתית והחילונית, הערבית והיהודית, הענייה והעשירה. הניסיון לצייר תמונה אחרת פוגע ביצירה. כשהמחזמר יעלה, כולם ייכנסו לפרופורציות המתאימות וישפטו את היצירה של מאור ולא את השירים של אייל שכולנו מסכימים שלא זקוקים לקידום של התיאטרון והפכו לשוברי שיאים בזכות עצמם".

עוד נכתב כי אם יישאלו האם אייל גולן מקבל כסף מההצגה והאם הם משתפים איתו פעולה סביב המחזמר, יש להשיב: "לא, אין כל התקשרות עם אייל גולן או מיצגיו". בתשובה לשאלה "האם אין טעם לפגם לצאת עם יצירה שנותנת חותמת כשרות להתנהגות לא ערכית ולא מוסרית של גולן", מתבקשים העובדים להשיב: "הקאמרי מונע משיקולים אמנותיים, אשר אין עוררין כי המחזה של זגורי עומד בהם. זגורי כתב יצירה אישית ובפסקול של ילדותו התבלט גולן. זו הסיבה שבחר בשיריו למחזמר. הדיון הציבורי בעניין גולן לגיטימי וחשוב, אך זר לשיקולים האמנותיים".

מאור זגורי גוט טאלנט. אבי כהן
מאור זגורי/אבי כהן

בתגובה לשאלה "מה דעתך על קריאות של עובדי הקאמרי והשחקנים לפתוח במחאה עד לשינוי ההחלטה הזו?", מתבקשים הבכירים לענות: "ההנהלה אחראית בין היתר על התפתחותו וצמיחתו של הקאמרי והיותו רלוונטי גם בעתיד וגם לקהלים נוספים. האחריות שלי ושל ההנהלה היא רחבה ומשמעותה שמירה על הבית הזה. אנו מאמינים בדיאלוג פתוח וקשוב ואני סבור כי לאחר שייחשפו לתמונה האמיתית והמלאה, הם יבינו את הערך הרב שביצירתו של זגורי".

עוד מתבקשים אותם בכירים לומר בשיחות רקע שלא לציטוט ולא לייחוס את הדברים הבאים:

"יש הרבה צביעות בשיח הזה. גולן לא זקוק לקאמרי כדי להתפרסם או למכור יותר הופעות או שירים. גולן נבחר לזמר ה-70 ומופיע בפריים טיים של הטלוויזיה הישראלית תחת פיקוח הרשות השנייה ונחשב לנכס צאן ברזל עבור מרבית העם, כך שאין פה מהלך לשנות את דעת הקהל בעניינו. מה גם שהמחזמר לא עוסק בו. מדובר בפס הקול בלבד שמוכר בכל בית בישראל".

עוד באותו נושא

המחזמר משירי אייל גולן יעלה סופית: "אנו ערים וקשובים לקולות שעלו"

לכתבה המלאה
דרור קרן. ניב אהרונסון
דרור קרן/ניב אהרונסון

וואלה! תרבות חשפה לפני מספר שבועות מכתב נוקב ששלח השחקן והבמאי המוערך דרור קרן, איש תיאטרון הקאמרי, לראשי התיאטרון, ובו הביע מחאה על ההחלטה להעלות את המחזמר. המכתב נשלח למנכ"ל הקאמרי וליו"ר הוועד המנהל עופר שחל. קרן כתב בו בין היתר: "שחקנים ועובדים בתיאטרון, שחשבו (גם אני חשבתי אגב) שזאת בדיחה. רציתי לספר לכם, לשתף אתכם במבוכה, בתדהמה ובבושה, שעולה בשיחות שלנו בשבוע האחרון (...) חשבתי שחשוב שתדעו שמעבר לביקורת מבחוץ, יש פה כאן, אצלנו בבית, תחושות קשות. תחושה של אובדן דרך וערך. של מכירת חיסול כללית (...) קיוויתי בכל מאודי, שתימצא הדרך 'לרדת מהעץ', ושייאמרו דברים ברורים וחד משמעיים (...) מקדם המכירות החדש של התיאטרון הוא אייל גולן, שניצל את מעמדו כדי לנצל קטינות שראו בו מושא הערצה, שלא רק שלא תמך, לא הגן ולא כיבד, אלא גם קרא לאבא שלו לחגיגה הבזויה הזאת (...) בושה שאנחנו מתחבאים מאחורי מילים גדולות כמו 'אמנות', 'חופש הביטוי', ו'פנייה לקהלים אחרים', תוך התעלמות מעוול ושפל מוסרי, מטובת האדם, מטוב ורע, מ'עשה ואל תעשה'. תיאטרון שמתבלבל במקומות האלה חוטא למראה שהוא אמור לכוון אל החברה שהוא חי בה. משמיט את הצידוק לקיומו (...) בשנה שבה בכל העולם, גברים בעמדות מפתח שניצלו נשים רק כי יכלו, מוקעים ומקבלים אות קלון, אצלנו מסתבר הם מקבלים מלוכה. הוד והדר. זה לא תיקון 'מזרחי' כפי שאמרה שרת התרבות, וזו לא 'פניה לקהלים חדשים', זאת קודם כל יריקה בפני הקורבנות של אייל גולן ובפרצוף של כל מי שחושב שזה פסול".

seperator

התיאטרון הקאמרי מסר בתגובה: "הנהלת התיאטרון הקאמרי מייחסת חשיבות רבה להסברת סוגיית העלאת המחזמר "זה אני" וזאת משום שהדיון שהתפתח עקב ההחלטה להעלותו גלש לנושאים שאינם רלוונטיים לפעילותו האמנותית של התיאטרון, ולכן יש חשיבות רבה בהעברת העובדות לאשורן לעובדים ולציבור הרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully