וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף רוני נומה לא ימתין לסבב מינוי הרמטכ"ל וסגנו - ויפרוש מצה"ל

21.6.2018 / 10:25

לוואלה! NEWS נודע כי מפקד פיקוד המרכז לשעבר הודיע לרמטכ"ל על פרישה, לאחר שהאחרון ביקש ממנו לפקד על מז"י. עוד הוחלט להאריך את כהונת מפקד הזרוע הנוכחי קובי ברק ולאפשר לרמטכ"ל הבא לבחור את מחליפו. ייתכן שעקב המציאות הביטחונית יתבקש איזנקוט להאריך את כהונתו

עריכה: ניב מעוז

אלוף פיקוד המרכז לשעבר רוני נומה פנה אל הרמטכ"ל גדי איזנקוט עוד בטרם החל סבב השיחות על אודות הרמטכ"ל הבא ובחירת סגן הרמטכ"ל הבא, וביקש לפרוש מצה"ל - כך נודע היום (חמישי) לוואלה! NEWS. לפני כחצי שנה לקראת סבב המינויים לפורום המטה הכללי חיפש איזנקוט אלוף ותיק לתפקיד מפקד זרוע היבשה בזמן שמפקד זרוע היבשה הנוכחי, אלוף קובי ברק ביקש להשתחרר בדצמבר 2018. איזנקוט, שרואה במז"י פרויקט דגל שלו במיוחד אחרי הכפפת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה תחת מפקד זרוע היבשה, אמר בשיחות סגורות כי בגלל שמדובר בתפקיד שאחראי על בניין הכוח של כוחות היבשה, חייב להיבחר אלוף שזה תפקיד שני שלו.

במסגרת ההליך ביקש הרמטכ"ל מהאלוף רוני נומה להתמנות לתפקיד מפקד זרוע היבשה. נומה שקל והחזיר תשובה שלילית. בצמרת הצבא העריכו כי נומה, אחד האלופים המוערכים במטה הכללי שמילא שני תפקידי אלוף במפקדת העומק ובפיקוד המרכז ומאחוריו רשימה ארוכה מאוד של פיקוד על יחידות מבצעיות וריכוז האימונים של כוחות היבשה, יכול היה להתמודד לתפקיד ראש אגף המודיעין או לתפקיד סגן הרמטכ"ל לצדו של הרמטכ"ל הבא ( את שיחות סבב המינויים שיחות אותם יפתח שר הביטחון אביגדור ליברמן בעוד חודש א.ב). נומה נמצא בימים אלו בתהליך פרישה מצה"ל. מועמד נוסף בעיני הרמטכ"ל היה מפקד פיקוד הדרום היוצא האלוף אייל זמיר שהשיב תשובה שלילית.

עוד בוואלה! NEWS:
חקירת התאונה בת"א: חשד כי הנהג התעסק בנייד וגרם למות האם בדרכה לגן
לחיי הבחירות שבדרך: כשטראמפ החליט למצמץ ראשון במשבר ילדי המהגרים
טראמפ: צפון קוריאה החזירה את שרידיהם של 200 חיילים אמריקנים

מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה. דובר צה"ל
החל בתהליך הפרישה. נומה/דובר צה"ל

עוד עלה כמועמד למפקד זרוע היבשה שמו של אלוף יוסי בכר, מפקד בית הספר לפיקוד ושליטה, אך איזנקוט החליט לדלג על מועמדותו של בכר, למנות אותו לתפקיד סגן מפקד פיקוד הדרום ולסכם את תאריך פרישתו באוקטובר 2018. בהתאם להתפתחויות הוחלט להאריך את כהונתו של אלוף קובי ברק בהסכמתו עד יוני 2019 ולדחות את בחירת מפקד מז"י לאוקטובר 2018 ולאפשר למי שייבחר לרמטכ"ל הבא לבחור את האלוף לתפקיד זה.

בתוך כך, שתי סוגיות נוספות מעסיקות כעת את צמרת צה"ל. אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יפתיעו עם הודעה לפיה הם מבקשים מהרמטכ"ל להאריך את כהונתו בשל המצב הביטחוני למרות שהודיע כי היה רוצה לסיים את תפקידו בתאריך בתחילת השנה (וכך הוחלט לפי החלטת ממשלה א.ב) כמה שבועות לפני הזמן שנקבע מראש. בשלב זה לא ניתן לפסול את האפשרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר ומפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס קיימו הערכת מצב ברצועת עזה.. דובר צה"ל
שורת מינויים עומדת לפתחו לקראת סוף כהונתו. איזנקוט/דובר צה"ל

הסוגיה השנייה מתמקדת בשדרת תת-אלופים של צה"ל להכרעות בנוגע לעתידם ולפי הערכות יהיו פרישות משמעותיות על הפרק אם הרמטכ"ל יחליט למנות אותם למפקדי אוגדות. השם הבולט ביותר הוא תת-אלוף עופר וינטר, ראש מטה פיקוד המרכז שלמורת רוחו לא התמנה לתפקיד מפקד אוגדה והיה מי העריך בצבא כי הוא עשוי לפרוש.

מקורביו טוענים כי למרות הסבב האחרון והחלטות הרמטכ"ל איזנקוט הוא עשוי לקבל תפקיד משמעותי. בנוגע למפקד חטיבת הקומנדו אלוף-משנה אבי בלוט שהתראיין בשבוע שעבר לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה מסתמן כי להערכת גורמי צבא בכירים תסתיים החקירה בעניין גניבת מסמך מסווג מרכבו בלא כלום בשל רמת הסיווג הנמוכה והפעולות נקט הקצין עם עזיבת הרכב. מה שלמעשה יסלול את דרכו ללשכת ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully