וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאמיר פרישר-גוטמן היה סרטן, והוא קיבל את הטיפול הטוב ביותר, אבל יש מקום לפשרה"

21.6.2018 / 17:00

אורך התורים, השאיפות הפוליטיות והפרשה שתתברר רק בבית המשפט: פרופסור רוני גמזו בריאיון לוואלה! TALK

צילום: יותם רונן, ניב אהרונסון עריכת וידאו: נעה לוי

מה חולה במערכת הבריאות?

"הדבר העיקרי הוא העובדה שאנחנו לא מצליחים לספק את היקף השירותים הציבוריים שאנחנו צריכים בתוך זמן נתון, בזמן סביר. ההמתנה בתורים, גם בבתי החולים וגם בקהילה, היא הבעיה העיקרית של המערכת. צריך לטפל בה כי בעשרים השנים הקרובות ההזדקנות ועומס המחלות רק יגבירו את העומס"

זה הסימפטומים, מה המחלה?

"המחלה היא התקצוב הממשלתי. החלטנו (בישראל) ליצור מערכת ציבורית שאינה נשענת על כסף פרטי, החלטה חכמה, שיוויונית ונגישה, אבל משהו קרה בתהליך התיקצוב, בעיקר בסדר העדיפויות של הממשלה"

בעיית התורים, למה?

"תכנון, שיעור רופאים שאינו גדל מספיק ביחס לתהליך ההזדקנות המואץ והביקוש לרופאים. יש תכנון לקוי של השמת רופאים בקהילה".

פרופ' גמזו רוני. מנכ"ל המרכז הרפואי ת"א 
צילום: ראובן קסטרו
Photo by: Reuven Kastro. ראובן קסטרו
המחלה היא התקצוב./ראובן קסטרו

כמה צריך להשתכר רופא בכיר?

"זה שאלה של תרבות. האם אנו בתרבות שרופא בכיר צריך להשתכר 100, 200, 300 אלף? לפעמים הוא שווה את זה, אבל האם הוא צריך? זו שאלה על האופי שבו יינתנו שירותי בריאות - על פי גודל הכיס או באופן שוויוני. בחרנו ב-70 שנות המדינה שהמערכת תהיה על בסיס שוויון"

ובכל זאת השוק פתוח. איך תחזיק רופאים?

"זה אתגר לא פשוט, אבל אנחנו עוסקים במערכת שמצילה חיי אדם וחיי אדם שווים. אסור לקחת דוגמא מארצות הברית ואחרות שלקחו מערכות פרטיות שמעמיקות את אי-השוויון. ישראל חייבת לשמור על המוצר הבסיסי באופן שוויוני לכולם"

לאן הולכים?

"ב-7-8 השנים האחרונות יש שיפור בהליך התכנון. אנחנו מדינה צעירה עם 10.5% קשישים. שאר מדינות ה-oecd עומדות על 17-21%. זו התמודדות שתגיע אלינו ואז צריך יותר הוצאה ממשלתית. מה שקורה עכשיו לא יספיק ל-2025"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פרופ' גמזו רוני. מנכ"ל המרכז הרפואי ת"א 
צילום: ראובן קסטרו
Photo by: Reuven Kastro. ראובן קסטרו
שיפור בהליך התכנון./ראובן קסטרו

על פי גמזו, "ישראל מצטינת בהפריות ברמה הטכנולוגית. ביהדות ערך הילודה הוא ערך עליון ובסופו של דבר זה כנראה מתחבר. טכנולוגיה בלתי רגילה ומובילה בישראל של פוריות וגם ערך חברתי תרבותי. ישראל היא מעצמה ובמקומות מסוימים קצת יותר מדי. לכן עמדתי על הגבלה של טיפולי פוריות מיותרים, כאלו בהם סיכויי ההצלחה נמוכים".

באשר לפרשת פרישר-גוטמן, הסביר, "זה מסוג המקרים או המצבים הרפואיים שאפילו בשעה במדיה או בעיתון קשה להסביר. הצלנו את חייו, ואני חושב שהדיון בסוגיה הזו צריך להיות בין רופאים ובבית המשפט, עם העמקה והסתכלות רפואית. אנחנו עדיין עומדים על כך שבמצב בו הגיע, הוא קיבל את הטיפול הטוב ביותר, והיה לו סרטן. הוא לא שונה מאף מטופל של איכילוב, ומאף אדם שהביע הסתייגות מאיכילוב, גם אם מכפישים אותי או את בית החולים בתקשורת. אם יהיה מקום לפשרות וגישורים גם זה אפשרי".

גמזו הוסיף כי יש לו "שאיפות להשפיע ככל שניתן. כמנכ"ל משרד הבריאות הייתה לי השפעה גדלה מאוד, ואני משתוקק להגיע לעמדות השפעה כאלו. אני מדבר עם כולם, כולם מכירים את האידיאולוגיה שלי".

יכול להיות שבבחירות הבאות נראה אותך?

"לא אופתע"

פרופ' גמזו רוני. מנכ"ל המרכז הרפואי ת"א 
צילום: ראובן קסטרו
Photo by: Reuven Kastro. ראובן קסטרו
שאיפות להשפיע./ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully