וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בהריסות: פרויקט פינוי בינוי ראשון בירושלים יצא לדרך

21.6.2018 / 8:00

מדובר במתחם בכניסה לעיר הכולל 6 בתי רכבת משנות ה-30 של המאה הקודמת, שכוללים כ-70 דירות ישנות. הם נהרסו לטובת בנייה של 2 מגדלים בני 25 קומות עם 260 דירות חדשות

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: הריסה של פרויקט פינוי בינוי ראשון בירושלים)

פרויקט פינוי בינוי ראשון בירושלים יוצא לדרך: החברות גלנור, גלנח ויסודות צור מגורים החלו אתמול (רביעי) בהריסה של 6 בתי רכבת עם 13 כניסות משנות ה-30 של המאה הקודמת, הכוללים 2-3 קומות ו-68 דירות ישנות; זאת לטובת הקמה של 2 מגדלי מגורים עם 25 קומות כל אחד ו-260 דירות חדשות.

מדובר בפרויקט "רובע 1" הממוקם בצומת הרחובות שדרות הרצל וחיים פיק שבכניסה לבירה, בסמוך לרובע העסקים החדש שנבנה בימים אלה, ובו עוברת גם הרכבת הקלה. ביוני 2005 הוכרז המתחם על ידי משרד הבינוי והשיכון כמיועד להתחדשות עירונית וקודם בשיתוף עיריית ירושלים.

הדירות הישנות שנהרסו כללו 3 חדרים בשטח ממוצע של 60-90 מ"ר ונאמדו ב-1.8 מיליון שקל. הדירות החדשות שייבנו יכללו 3-6 חדרים וימכרו במחיר התחלתי של 2.2 מיליון שקל. למגדל הראשון בפרויקט, הכולל 130 דירות, כבר ניתן היתר בנייה; ועם קידום המגדל השני יתווספו עוד 130 יחידות דיור.

הריסה במסגרת פרויקט פינוי בינוי ירושלים. ששון תירם,
הריסת הבניין בירושלים/ששון תירם

זמן משוער לאכלוס הפרויקט - כ-3.5 שנים

התוכנית מציעה גם שטחי ציבור שישתרעו על פני שטח של כ-4.5 דונם ועוד דונם אחד למבנים ומוסדות ציבור, כאשר זמן האכלוס המשוער של הפרויקט הוא כ-3.5 שנים. על פי נתוני מנהלת ההתחדשות העירונית של חברת מוריה לפיתוח ירושלים, בסך הכול כוללים פרויקטים של התחדשות עירונית בבירה כ-3,761 יחידות דיור המאושרות לתוקף בוועדה המחוזית; ועוד כ-6,431 יחידות דיור נמצאות בהכנה. 1,773 יחידות דיור נוספות אושרו להפקדה ברבעון הראשון של 2018.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, שנכח באירוע אמר כי "אין מעשה יותר משמעותי וחשוב לביטחון מדינת ישראל מאשר בנייה והתיישבות בכל רחבי הארץ ובוודאי בבירה ירושלים. בעשור הקרוב נהיה במצב שבו לפחות 20% מהבנייה החדשה תהיה במסגרת של התחדשות עירונית. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול במטרה להוביל להתחדשות עירונית בערים נוספות בכל רחבי הארץ".

עו"ד דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה, הוסיף כי "לעיר יש פוטנציאל של יותר מ-30 אלף דירות חדשות בהתחדשות עירונית. אין זה מקרה שהמתחם הראשון שיוצא לפועל במסגרת פינוי-בינוי נמצא בסמוך לפרויקט הכניסה לעיר ולכל פתרונות התשתית התחבורתית שהפיתוח יביא עמו. מיזמי פינוי בינוי בהיקפים גדולים מחייבים בהכרח מענה גם לנושא התשתיות לטובת תושבי השכונה, המתחם והעיר".

יחידות דיור מתוכננות בירושלים.
דירות בהתחדשות עירונית בירושלים
פרויקט פינוי בינוי ראשון ירושלים ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שר הבינוי והשיכון יואב גלנט דורון נויוירט מנכ"ל חברת מוריה. ששון תירם,
מימין: דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה; ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת; ושר הבינוי והשיכון, יואב גלנט/ששון תירם
פינוי בינוי ראשון בירושלים הריסה. ששון תירם,
הריסת הבניין בירושלים/ששון תירם
פינוי בינוי ראשון בירושלים הריסה. ששון טירם,
הריסת הבניין בירושלים/ששון טירם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully