וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: זה הפתרון של צה"ל לזיהוי עפיפוני התבערה

21.6.2018 / 0:46

צה"ל יציג מערכת חדשה לזיהוי וגילוי העפיפונים, ובאוגדת עזה נשמעים קולות הדורשים תקיפה ישירה של המפעילים. ההערכה היא כי עקב ריבוי ניסיון ההצתה - מדובר בעניין של זמן עד שעפיפון יצית אמצעי לחימה

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

מסתמן כי צה"ל יציג מערכת טכנולוגית מבצעית לזיהוי גילוי ונטרול עפיפוני תבערה ונפץ ביום שישי - כך מסרו גורמים המעורבים בתהליך הפיתוח לוואלה! NEWS. בשבועות האחרונים צה"ל והתעשיות הביטחוניות פעלו במרץ על פיתוח מערכות טכנולוגיות בשילוב סנסורים מתקדמים שיאתרו עפיפונים בזמן מעוף, יעבירו נקודת ציון וישלחו לעברם רחפנים שיפגעו בהם ויפילו אותם אל הקרקע.

הגורמים הוסיפו כי "בוצעו כמה ניסויים ומסתמנת פריצת דרך שתאפשר להציג את שיטת הפעולה כבר עוד כמה ימים". לדבריהם, "עד כה הציגו בצה"ל כמה רחפנים המסוגלים להפיל בשיטות שונות את העפיפונים אך התקשו לאתר אותם בזמן המעוף מרצועת עזה לשטח ישראל. לכן הטכנולוגיה שתוצג בגבול עזה עשויה להוות לפריצת דרך".

למרות שלא עמד ביעד "שיגור 5,000 עפיפונים לעבר ישראל" שהציב לעצמו בשבוע שעבר, בימים האחרונים הגביר חמאס את היקף עפיפוני ובלוני התבערה הנשלחים לעוטף עזה. אתמול והיום הוצתו עשרות שריפות בעוטף עזה, חלקן כובו במהירות ולא התפשטו מאחר שהעפיפונים והבלונים נחתו באזורים שכבר נשרפו בחודשים האחרונים.

פלסטינים ברצועת עזה לפני שיגור עפיפון תבערה לשטח ישראל. רויטרס
פלסטינים לפני שיגור עפיפוני תבערה ברצועת עזה, שלשום/רויטרס

גורמים באוגדת עזה טענו כי "על רקע היקף הבלונים ועפיפוני התבערה בימים האחרונים, מובן כי מדובר בעניין של זמן עד שחמאס יצליח להצית אמצעי לחימה או מצבורי תחמושת ולגרום לאסון". בחודש האחרון אירעו כמה מקרים שבהם האש כמעט הציתה אמצעי לחימה, ולדברי הגורמים "ערנות הלוחמים מנעה פגיעה". בשל היקף ההצתות התגברו קריאות באוגדת עזה לתקוף באופן ישיר את חוליות מעיפי העפיפונים, למרות המלצות של בכירים בצה"ל שלא לפגוע בהם ישירות.

מוקדם יותר פורסם כי צה"ל יתגבר את הכבאים בחיילי מילואים. צוותי כיבוי של פיקוד העורף יתגייסו למילואים בשביל לתגבר במערכה נגד ההצתות. גורמים בפיקוד העורף העריכו כי ברגע שהצוותים יוכיחו יעילות ואפקטיביות בשטח, ייאלץ הצבא לגייס כבאים נוספים במילואים מאחר שהצוותים האזרחיים לא עומדים בעומס והיקף ההצתות למרות התגבורים מרחבי הארץ.

עקב שריפת עשרות אלפי דונמים ופגיעה קשה בשטחי המרעה בדרום, הציע ח"כ חיים ילין (יש עתיד) כי הממשלה תממן קש לבעלי העדרים של הבדואגים בנגב, זאת מחשש להחרפה במשבר באזור.

(עדכון ראשון: 20:10)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שריפה ביער בארי שהוצתה בעקבות עפיפון תבערה - 17 ביוני 2018. דני בן דוד, יערן קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
שריפה ביער ברי כתוצאה מעפיפון תבערה/מערכת וואלה! NEWS, דני בן דוד, יערן קק"ל
רחפן חדש של צה"ל הפועל בגבול הרצועה, מאי 2018. מערכת וואלה! NEWS
רחפן צבאי/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully