וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיונות דריסה ו"נערות פיתוי": ההתנכלויות לפעילים נגד אסדות הגז

19.6.2018 / 11:24

יוני ספיר, מארגון "שומרי הבית" הנאבק נגד הקמת אסדות גז מול קו החוף, חווה לדבריו בשבועות האחרונים סדרת התרחשויות תמוהות שהוא מייחס לפעילותו הציבורית. ניסיון להורידו מהכביש ותקרית שבה נכנסה צעירה חשודה לרכבו גרמו לו להאמין שיש מי שחש מאוים מהמאבק

יוני ספיר ממובילי מאבק אסדות הגז. שומרי הבית, מערכת וואלה! NEWS
"בחיים לא חוויתי דברים כאלה". ספיר/מערכת וואלה! NEWS, שומרי הבית

כמה ממובילי המאבק בהקמת אסדות גז מול חופי ישראל סבלו לאחרונה מסדרת התנכלויות מסתוריות, בהן גם פיזיות, ברקע הצטרפותם של אלפי תושבים מערים לאורך החוף להתנגדות שהם מובילים. במקרה של יוני ספיר, מייסד ארגון "שומרי הבית" וממובילי הקמפיין להרחקת האסדות מקו החוף, אחת ההתנכלויות אף גבלה בניסיון התנקשות, לדבריו. בשבוע שעבר הגיש ספיר תלונה במשטרה בגין האירועים החמורים ביותר שדווחו עד כה. לדבריו - אלמוני שניסה להתנקש בחייו ו"נערת פיתוי" שנשלחה כדי להפליל אותו.

ספיר אינו היחיד. בכירים נוספים מבין פעילי המאבק מתכוונים גם הם להגיש עוד השבוע תלונות דומות במשטרה על ניסיונות התנכלות ועכשיו נזכרים פעילים אחרים במקרים תמוהים שאירעו גם להם, שאותם הם קושרים לפעילותם נגד הקמת אסדות הגז. ספיר, בן 54, נשוי ואב לילדים, הוא לשעבר מנכ"ל דה-מרקר, ראש אגף התקשוב בבזק וסמנכ"ל השיווק של נטוויז'ן. "בחיים לא חוויתי דברים כאלה, או משהו דומה להם", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. "האמת שגם לא שמעתי אף פעם על דברים כאלה".

מפגינים נגד אסדות הגז החדשות, חיפה, דצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה בחיפה נגד אסדות הגז, בדצמבר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
"המטרה הייתה לגרום לי להתהפך, הכול קרה תוך שניות. הספקתי לראות טויוטה אפורה ואישה עם רעלה"

התקרית החמורה ביותר לדברי ספיר התרחשה ביום שני שעבר סמוך לשעה 08:30 בבוקר, כשעשה את דרכו בכביש החוף מביתו באחד ממושבי חוף הכרמל לכיוון תל אביב. לדבריו, הוא היה בנתיב השמאלי כשרכב עקף אותו מימין, חתך שמאלה בפראות, פגע עם אחוריו בחלק הקדמי של רכבו, טלטל אותו לחלוטין וכמעט וגרם לו לאיבוד שליטה ולסטייה לכיוון חומת ההפרדה מבטון - כשמיד לאחר מכן נמלט "במהירות מטורפת", תוך שזיגזג בין מכוניות.

"בתחושה שלי, המטרה הייתה לגרום לי להתהפך", שחזר ספיר. "הכול קרה תוך שניות. כל שהספקתי לראות הוא שמדובר בטויוטה אפורה, ושבמושב הנהג כביכול אישה ולראשה רעלה. אחר כך מיד אמרו לי שככל הנראה זו בכלל תחפושת אולטימטיבית למישהי או מישהו שלא רצה שיזהו אותו. הספקתי לצלם אותו מרחוק ואפשר לזהות את לוחית הרישוי".

למרבה המזל ספיר לא נפגע. אך לרכבו נגרם נזק, מכות בפח ובפגוש שאותן הוא עוד צריך לתקן. לדבריו, את יום הפגישות שלו הוא סיים במתחם "איירפורט סיטי" ליד נתב"ג ואחר כך הגיש תלונה בתחנת משטרת לוד. הוא הוסיף כי השוטרים התייחסו אליו ברצינות וכי "בשלב מסוים נכנס מפקד החקירות שכבר ידע בדיוק מה מסרתי. אמרו לי שיעבירו את התלונה לחקירה למחוז חוף".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"היא שלחה יד וניסתה לחנוק אותי כדי שאגיב באלימות"

ספיר מסיק שההתנכלות קשורה למאבק שלו באסדות הגז כיוון שלדבריו יש רצף של התנכלויות שצובר תאוצה מתחילת חודש מאי. זאת, להערכתו, במקביל לתאוצה שצובר המאבק בתקופה זו. הוא גם סבור שאין זו יד המקרה שהוא עצמו - ובכירים אחרים - נפלו קורבן לניסיון לסחיטה מינית.

לוחמי שייטת 13 משתלטים על אסדת גז. דובר צה"ל
אסדת גז/דובר צה"ל
"התחלתי לנסוע וכמעט מיד היא שלחה אלי יד לאזור אינטימי. אמרתי לה להפסיק מיד והיא שוב ניסתה"

ב-3 במאי הגיע ספיר לפגישה לילית בעתלית, בענייני המאבק. מעט לפני חצות הסתיימה הפגישה והוא יצא לדרכו הביתה. "הגעתי לצומת טי, החלטתי לפנות ימינה בכביש הצר והחשוך שמשני צדדיו חונות מכוניות", שחזר. "אבל פתאום רכב רחב הדליק אורות מולי, חסם לי את המעבר והתחיל לנסוע לעומתי. הבנתי שאין לי ברירה, חזרתי ברוורס כדי לאפשר לו לעבור, אבל הרכב נשאר תקוע במקום כך שלא הייתה לי ברירה ופניתי שמאלה. מיד אחרי הפנייה מישהי כבת 30-35 פתאום קפצה לכביש ונפנפה עם הידיים בצורה מאוד בולטת לעין. האטתי, פתחתי חלון ושאלתי מה העניין. היא פתחה את הדלת, נכנסה וביקשה שאקח אותה לתחנת הדלק בכניסה ליישוב".

ספיר מוסיף כי ההתרחשות נראתה לו תמוהה וכי חשב שמדובר במישהי שנתקעה ללא פתרון לצאת מהיישוב וזקוקה לטרמפ קצר. "התחלתי לנסוע וכמעט מיד היא שלחה אלי יד לאזור אינטימי", סיפר. "אמרתי לה להפסיק מיד. היא שוב ניסתה. אחר כך היא ביקשה כסף. הודעתי לה שאני מוריד אותה מהאוטו. היא שלחה יד לצוואר שלי והחלה לחנוק אותי. אולי כדי לגרום לי להפעיל נגדה אלימות. אני משוכנע שהרכב שקודם חסם אותי הגיע מאחורי כדי לצלם את זה".

"במשטרה היו בהלם מהסיפור. נכנס מישהו ואמר שצריך להעביר את זה לפשעים חמורים"

תוך כדי נהיגה ניסה ספיר לדבריו להגיע למקום שבו ניתן היה לחנות. "הודעתי לה להפסיק ולרדת מהרכב", הוסיף. "היא הרפתה לרגע ושוב חזרה וחנקה. עצרתי. השחררתי, יצאתי מהרכב, היא עוד ביקשה שוב שאקח אותה לתחנת הדלק, שיחקה אותה מסוממת. אבל הודעתי לה שוב שלוש פעמים לצאת וכשהיא לא נענתה התקשרתי למוקד 100 של המשטרה וסיפרתי מה קרה. בינתיים היא שמעה את השיחה, יצאה מהרכב ונעלמה. במשטרה אמרו שאם היא עזבה את הרכב אז כבר אין להם מה לבוא".

בדיעבד, ספיר משוכנע ש"תיעלו אותו" לאותו כביש כדי שייתקל באישה. "מישהו היה צריך לעקוב אחרי. להמתין לי עם רכב חוסם", הוסיף. "מעולם לא קרה לי דבר כזה. זה היה שבוע אחרי שזה קרה לעוד מישהו בכיר במאבק באירוע מאד דומה, בצומת עתלית על כביש 4 לכיוון צפון. לפי התיאור שלו מדובר בבחורה אחרת". לדברי ספיר פעיל מרכזי נוסף נפל פעמיים לניסיונות דומים בזכרון יעקב. הוא הוסיף כי שני הפעילים האחרים מתכוונים אף הם להגיש בקרוב תלונות על שאירע להם. "במשטרה היו בהלם מהסיפור. נכנס מישהו ואמר שצריך להעביר את זה לפשעים חמורים", הוסיף. "בוא נראה מה ייצא מהחקירה. טרם קיבלתי עדכון".

פעיל נוסף: "קיבלתי איומים פנים אל פנים, שוטר דרס אותי בהפגנה"

"אנחנו לא מפחדים ואנחנו אפילו לא נמצמץ, המאבק שלנו מכאיב לגורמים בממשלה ולגורמים כלכליים"

פעיל אחר ששמע על ההתנכלויות שחווה ספיר פרסם בעקבות המקרה בחשבון הפייסבוק שלו פוסט שבו גולל את שאירע לו. "בתחילת מאבק הגז פרצו לי הביתה וגנבו לי רק את המחשבים והטלפונים ולא נגעו בכסף וחפצי ערך", כתב הפעיל. "קיבלתי איומים פנים אל פנים, שלחו עלי שתול לשנות את דעתי וגם דרס אותי שוטר עם אופנוע בהפגנה. כמוני היו נוספים שחטפו".

"אנחנו לא מפחדים ואנחנו אפילו לא נמצמץ, למרות שאני מעריך שהם ימשיכו לנסות", הוסיף ספיר. "המאבק שלנו מכאיב לגורמים בממשלה ולגורמים כלכליים. הצלחה במאבק פירושה כאב כלכלי אדיר לחלק מהגורמים המעורבים. יש להם עניין לעצור אותנו. הם רואים שהקבוצה שלנו היא הבולטת ביותר בארץ, בכלל בקרב הארגונים הירוקים. היום אנחנו משפיעים על עשרות אלפים בכל רחבי ישראל מנהריה ועד אשקלון. יש לנו 50 קבוצות עבודה. יש לנו 20 קבוצות מטה. יש לנו עשרות אלפים שעוקבים אחרי הפעילות שלנו ברשתות החברתיות. זה כוח אדיר. לא יצליחו להרתיע אותנו, אנחנו נמשיך להיות נחושים המאבק שלנו צודק, עוד אלפים ייצטרפו ואני גם משוכנע שהמאבק שלנו יצליח".

  • עוד באותו נושא:
  • אסדות גז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully