וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רוצה שיגרשו את אבא": קולות ילדי המהגרים שהופרדו מהוריהם בארה"ב

19.6.2018 / 9:05

ברקע הביקורת הגוברת נגד מדיניות ממשל טראמפ להפריד משפחות החוצות את גבול מקסיקו ונכנסות למדינה באופן בלתי חוקי, אתר "פרופבליקה" חשף הקלטות מצמררות של המתרחש במתקנים שאליהם נשלחים הילדים. האזינו

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: טל רזניק

קולות בכי מצמררים נחשפו הלילה (שלישי) בהקלטות של ילדי מהגרים שהופרדו מהוריהם בגבולה הדרומי של ארצות הברית, ברקע הביקורת הציבורית על מדיניות הממשל בנוגע למשפחות החוצות את הגבול באופן בלתי חוקי.

בהקלטה, שפורסמה בידי אתר "פרופבליקה", נשמעים ילדים בוכים וקוראים להוריהם. ילד אחר נשמע קורא "אני לא רוצה שיעצרו את אבא שלי, אני לא רוצה שיגרשו אותו". ברקע, נשמעים סוכני משמר הגבול לועגים לילדים. "זאת ממש תזמורת כאן, רק חסר מנצח", נשמע אחד מהם אומר, בספרדית.

עורכת הדין ג'ניפר הארברי המתמחה בנושאי זכויות אדם אמרה לסוכנות הידיעות אי-פי כי ההקלטה הגיע לידיה מאדם העובד ברשויות ההגירה וכי היא הוקלטה בשבוע שעבר, אך לא ציינה בדיוק באיזה מתקן בקרבת הגבול נמצאים הילדים הנשמעים בה.

בדיווח המקורי ב"פרופבליקה" נטען כי מדובר בילדים בני ארבע עד עשר ששהו במתקן פחות מ-24 שעות בזמן שעובד הרשויות הקליט את הקולות במקום. לדברי אותו עובד, חבריו ניסו לנחם את הילדים עם ממתקים וצעצועים, אך ללא הועיל.

לקריאה נוספת:
טראמפ מגן על מדיניות ההגירה שלו: "לא נהיה מתקן פליטים"
מלניה טראמפ בהתבטאות חריגה: שונאת לראות ילדים מופרדים מהוריהם
בפחות מחודשיים: ארה"ב הפרידה 2,000 ילדים מהוריהם בגבול מקסיקו

ילדים במתקן למהגרים בטקסס, ארצות הברית, 18 ביוני 2018. AP
ילדים במתקן של רשויות ההגירה בטקסס, אתמול/AP

אנשי האתר אף הצליחו ליצור קשר עם אישה שאחייניתה נשמעת בהקלטה מבקשת להתקשר אליה ואומרת כי היא יודעת את מספר הטלפון שלה. לדברי דודתה של הילדה, היא עצמה מבקשת מקלט יחד עם בתה בת התשע ולכן אין באפשרותה לסייע לקרובת משפחתה הצעירה. היא הוסיפה כי עובדי רשות ההגירה הזהירו את אחייניתה כי אמה עלולה להיות מגורשת בלעדיה. "זה היה הרגע הקשה בחיי", אמרה על שיחת הטלפון לילדה. "היא בכתה והתחננה שאוציא אותה משם. היא אמרה לי 'אני מבטיחה שאתנהג יפה אבל בבקשה תוציאי אותי, אני כולי לבדי'".

עוד באותו נושא

ילדים בכלובים: הפרדת המהגרים של ממשל טראמפ מסעירה את ארה"ב

לכתבה המלאה
ילדה בת שנתיים, בתה של מבקשת מקלט מהונדורס, בוכה בזמן שמשמר הגבול של ארה"ב עוצר ומחפש על אמה, 12 ביוני 2018. GettyImages
ילדה שהופרדה מהוריה בגבול הדרומי של ארה"ב, השבוע/GettyImages

הבוקר גינתה נציבות האו"ם לפליטים את מדיניות ממשל טראמפ כלפי מהגרים המגיעים מגבול מקסיקו וקראה למציאת דרכים אחרות לטפל בהגירה הבלתי חוקית לארצות הברית. בהודעת הנציבות נמסר כי היא "מאוד מודאגת" מהמדיניות, אשר מפרידה את ילדי המהגרים ממשפחותיהם.

במסיבת עיתונאים שערכה הלילה הגנה השרה לביטחון פנים בארצות הברית קירסטין נילסן על מדיניות ממשל טראמפ ואמרה כי המתקנים שאליהם מועברים הילדים לאחר ההפרדה מהוריהם עומדים בסטנדרטים של טיפול ותנאים ראויים.

השרה לביטחון המולדת בארצות הברית קירסטן נילסן בתדרוך בבית הלבן, 18 ביוני 2018. AP
נילסן, הלילה בבית הלבן/AP

ברשת CNN דווח אמש כי דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס לא רצתה להשיב על השאלות בנושא, ולכן השרה נילסן, שמשרדה אמון על אכיפת ההגרה הבלתי חוקית, הוזעקה בטיסה מניו אורלינס כדי לנכוח בתדרוך העיתונאים של הבית הלבן. במהלך התדרוך דחתה סנדרס את הדיווח ואמרה כי מדובר בהאשמת שווא.

השרה נילסן הוסיפה כי "הורים אשר נכנסים שלא כחוק, עונים על ההגדרה של פושעים". לדבריה, "בכך שהם נכנסים בניגוד לחוק, לעתים תכופות בנסיבות מסוכנות, הם שמים את ילדיהם בסיכון".

ילדים במתקן למהגרים בטקסס, ארצות הברית, 18 ביוני 2018. AP
שוהים במתקן הגירה בטקסס, אתמול/AP

אמש הגן הנשיא האמריקני דונלד טראמפ על מדיניות ההגירה שלו ואמר כי לא ייתן לארצו "להפוך למתקן הגירה". באירוע שנערך בבת הלבן לרגל הכרזה על הקמת חיל החלל בפנטגון הוסיף טראמפ כי בין המהגרים המגיעים לגבול הדרומי "יכולים להיות רוצחים, גנבים, ועוד. אנחנו רוצים לשמור על ביטחון ארצנו וזה מתחיל בגבול".

לדבריו, "ארצות הברית לא תהפוך למתקן שהייה לפליטים. מדינה ללא גבולות היא לא מדינה כלל. אנחנו צריכים גבולות, אנחנו צריכים ביטחון, אנחנו צריכים לדאוג לאנשינו". הנשיא הוסיף עוד כי לא יאפשר למשבר הפליטים שהתרחש באירופה להגיע לגבולות המדינה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 18 ביוני 2018. רויטרס
"לא נהפוך למתקן הגירה". טראמפ/רויטרס

בסוף השבוע שעבר פורסם כי תוך פחות מחודשיים הופרדו 1,995 ילדים מהוריהם בגבול הדרומי של ארצות הברית. הנתונים, שפורסמו בידי הממשל בוושינגטון, מצביעים על עלייה חדה במקרי ההפרדה - בין החודשים אוקטובר 2016 לפברואר 2018 הופרדו 1,800 ילדים מהוריהם. זאת, לאחר שבחודש שעבר הודיע שר המשפטים האמריקני ג'ף סשנס על מדיניות "אפס סובלנות" כלפי מהגרים ואמר כי כל אדם שייכנס באופן בלתי חוקי למדינה יועמד בפני אישום פלילי.

סקר: שני שליש מהציבור האמריקני מתנגד למדיניות ההגירה של טראמפ

ברקע המחאה הגוברת נגד מדיניות ממשל טראמפ הודיעה האגודה האמריקנית לזכויות האזרח כי תארגן צעדת מחאה המונית בוושינגטון הבירה ובערים נוספות במדינה ב-30 בחודש. בהודעת הארגון נכתב: "הנשיא טראמפ וממשלו מפרידים באכזריות ילדים מהוריהם, אבל לא נאפשר לזה להימשך".

הכרזה המודיעה על צעדת המחאה של האגודה לזכויות האזרח:

"טראמפ חטף 2,000 ילדים קטנים מהוריהם ונעל אותם בכלובים"

סקר חדש של אוניברסיטת קוויניפיאק שבמדינת קונטיקט שפורסם אמש העלה כי 66% מן האמריקנים מתנגדים למדיניות ההפרדה של ילדי המהגרים הלא חוקיים מהוריהם, ואילו 27% בלבד תומכים בה. יחד עם זאת, בקרב המצביעים הרפובליקנים ישנו רוב של 55% התומכים במדיניות החדשה מול 35% המתנגדים לכך.

אולם, גם בקרב המפלגה הרפובליקנית נשמעו לא מעט קולות נגד מדיניות הממשל. הסנאטורית ליסה מרקאוסקי, המייצגת את מדינת אלסקה, אמרה כי "על הבית הלבן לסיים את ההפרדה הטרגית והאכזרית של משפחות", והוסיפה כי "הדבר לא עולה בקנה אחד עם ערכינו". היא קראה לאפשר איחוד של המשפחות במקביל לטיפול בהיבטים החוקיים של הנושא.

במפלגה הדמוקרטית, מנגד, היו בוטים בהרבה. סנאטור כריס מרפי מקונטיקט צייץ בטוויטר: "נשיא ארצות הברית חטף 2,000 ילדים קטנים מהוריהם ונעל אותם בכלובים, והם ישוחררו רק אם הקונגרס ייתן לו כסף לבנות חומה בגבול עם מקסיקו".

בבית הלבן, מנגד, לא מתכוונים לפי שעה להפסיק את המדיניות, אלא להיפך - באתר "פוליטיקו" דווח הלילה כי הממשל שוקל חבילה נוספת של צעדים שיקשו על ההגירה לארצות הברית. לפי הדיווח, יועצו של הנשיא סטיבן מילר דוחף שורה של צעדים שטראמפ יוכל להכריז עליהם באמצעות צווים נשיאותיים, מבלי להזדקק לאישור הקונגרס.

ילדים משתתפים בהפגנה נגד מדיניות ההגירה של ממשל טראמפ בפיניקס, אריזונה, 18 ביוני 2018. AP
ילדים בהפגנה נגד מדיניות ההגירה של ממשל טראמפ באריזונה, אתמול/AP

בין הצעדים הנשקלים: הקשחת התנאים לקבלת ויזות סטודנט ותכניות חילופיי סטודנטים. הגבלת מספר הוויזות לעובדים זמניים בענף החקלאות, הקשחת התנאים לקבלת תושבות קבע עבור מהגרים חוקיים שהגישו בקשה לשירותי הרווחה, ואיסוף מידע ביומטרי ממבקרים ממדינות מסוימות.

מטרת הצעדים הללו היא להראות לבוחרים לקראת בחירות אמצע הקדנציה שייערכו בנובמבר כי טראמפ מקדם את הבטחתו להיאבק בהגירה הלא חוקית גם בזמן שבניית החומה בגבול מקסיקו מתעכבת.

בתוך כך, נפתח גם קמפיין מימון המונים בפייסבוק המבקש לכסות את ההוצאות המשפטיות של המהגרים וילדיהם ולשחררם בערבות. הקמפיין של ארגון RAICES - ראשי תיבות של "מרכזים לחינוך ושירותים משפטיים עבור מהגרים ופליטים" גייס בתוך שלושה ימים בלבד יותר מ-3.6 מיליון דולר מ-88 אלף תורמים שונים, כאשר קצב התרומות הוא 4,000 דולר לדקה.

(עדכון ראשון: 8:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully