וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחולון מודים: "הרומן בינינו לבין גלן רייס נגמר". אלכסנדר בנאום עצבני

15.6.2018 / 7:31

לא רגוע בחולון אחרי ההפסד בגמר: בקבוצה הסבירו ש"אף אחד לא מעוניין לתחזק שוב שחקן כמו רייס", אלכסנדר התלונן ש"הליגה הזאת נמצאת 20 שנה מאחורי ה-NBA", המילטון נגד השופטים. רוב השחקנים יעזבו

ברני ארדוב

1. הנפילה בפתיחה

זה נגמר כבר בפתיחה. הפועל חולון הובסה אמש (חמישי) בגמר הפיינל פור 95:75 בידי מכבי תל אביב וסיימה את העונה בליגת העל במקום השני המכובד. הסגולים קיוו להשלים אליפות שנייה בתולדותיה, בדיוק 10 שנים אחרי שזכו בתואר ההיסטורי על חשבון אותה קבוצה, אבל פתחו את המשחק בצורה נוראית, פיגרו 24:5 במהלך הרבע הראשון, ומספר ניסיונות שלהם לחזור נבלמו במהלך המחצית הראשונה. אף אחד משחקני חולון לא באמת התעלה באירוע, כשהכוכבים המסומנים של הקבוצה ג'ורדן המילטון וגלן רייס ג'וניור, רושמים משחק די חלש, ומנגד טו הולוואי רשם משחק סביר בלבד.

"למרות ההפסד הזה, אני עוזב פה עם הרגשה מצוינת. חזרנו למשחק, היה כבר 10 הפרש, לא שרקו לנו פאול, הם קלעו שלשה וזה הלך לנו לאיבוד. בוא נשאיר משהו גם לעונות הבאות", אמר בגאווה הבעלים שלמה אייזיק בסיום המשחק. "זה הפסד קשה, אף אחד לא רוצה לסיים את העונה בהפסד כזה, אבל לא הייתי רוצה לסיים את העונה עם חבר'ה אחרים, נלחמנו כמו גברים, ואני גאה על איך שנלחמנו כל העונה. מכבי חבטו לנו בפה ולא הצלחנו להגיב, מול קבוצה כזאת זה יכול לקרות לך בכל ערב, וזה קרה לנו בערב הלא נכון", סיכם טיישון תומאס מהזווית שלו.

דן שמיר היה נראה די שבור בסיום המשחק. בפעם השנייה בקריירה של המאמן המוכשר הוא מגיע לגמר עם הזדמנות לזכות בדאבל, ומפסיד לאותו מאמן, נבן ספאחיה, כשהפעם זה היה הרבה פחות דרמטי מ-2007, "מכבי הייתה גדולה עלינו בכמה מידות היום, גם האחרונה שמגיעה עד הסוף הולכת הביתה מאוכזבת מאוד. עונה גדולה לכדורסל הישראלי, פיינל פור מדהים, תצוגת כוח של הפועל חולון, סגרנו שתי עונות שאנחנו בצמרת הגבוהה של הליגה, שנתיים, שנה שעברה סיימנו במקום הראשון, השנה במקום השני, קהל מדהים. מפגן כוח, לחשוב שלפני שנתיים היינו קבוצת תחתית, שלפני שלוש שנים שיחקנו בפחים. אנחנו עושים גם טעויות, והיום עשינו לא מעט כאלה. אנחנו הולכים הביתה מאוכזבים וזה מה יש".

עוד בנושא

מכבי תל אביב זכתה באליפות אחרי שהביסה 75:95 את הפועל חולון
ספאחיה עונה לדייויד פדרמן: "יש לי חוזה, אני נאשר במכבי תל אביב"
גלן רייס ג'וניור עזב מיד בסיום, גיא פניני: "אי אפשר להפיל עליו את התיק"
במה חיקה נבן ספאחיה את דיוויד בלאט? מספרי האליפות של מכבי תל אביב
שובה של הצלחת: אלבום תמונות מהזכייה של מכבי תל אביב באליפות

מאמן הפועל חולון דן שמיר. ברני ארדוב
נראה שבור. שמיר/ברני ארדוב

2. ההתנפלות על השופטים

בסיום המשחק באו בחולון בתלונות קשות לשלישיית השופטים - דודי רומנו, עמית בלק ואלעד לייבוביץ', שלטענתם מנעו את הקאמבק שלהם. אנשי חולון, בראשות היו"ר איתן לנציאנו, הצביעו על הרבע השני, בו נשרקה עבירה ראשונה לחובת מכבי תל אביב בדקה השביעית, כרבע הבעייתי, ועל העבירה הבלתי ספורטיבית שנשרקה לחובת חנן קולמן כשריקה רעה מאוד.

מי שהגדיל לעשות היה ג'ורדן המילטון. הפורוורד האמריקאי ירד לאזור חדר ההלבשה בטירוף, השתמש במילים גסות מאוד לעבר חדר השופטים הסגור והמשיך לחדר ההלבשה של הקבוצה כשהוא ממשיך לקלל. "די ברור שלא שיחקנו טוב, אבל השופטים לדעתי הוציאו אותנו מהמשחק, זאת הדעה האישית שלי. אני לא אבכה או אתעצבן על זה, לדעתי לא קיבלנו הזדמנות הוגנת, אבל הייתה לנו חתיכת ריצה, להגיע למשחק האליפות לא היה מספיק בשבילי, רציתי מאוד לזכות. לא קלענו בהתחלה, איבדנו כמה כדורים, והם פשוט שלטו במשחק מהפתיחה ועד הסיום".

גם ג'ו אלכסנדר יצא מאוכזב. במהלך הרבע הרביעי נשרקו לחובתו שתי עבירות טכניות, והוא ירד מהמגרש עצבני כשהוא מסמן בתנועות ידיים לכיוון הקהל של מכבי תל אביב: "אין לי שום דבר נגד הקהל של מכבי, זה משחק אליפות, אנחנו בפיגור 20, אם אתה לא כועס, אז יש לך בעיה, אני מקווה שלא לקחו את זה בצורה רעה, אין לי שום דבר נגדם. נמאס לי מאיזו ליגה רכה זאת. באתי לכאן לפני שלוש שנים למכבי, ואסור לי לגעת באף אחד, פשוט חבל, הליגה הזאת 20 שנה מאחורי ה-NBA, שחקנים שרוצים לשחק פיזי, כדורסל אמיתי, מה שהאוהדים אוהבים, לא יכולים לגעת באף אחד, חייבים לשנות את המשחק שלנו כדי לשחק ממש רך, האוהדים מפספסים כדורסל איכותי, בגלל זה כעסתי".

על ההפסד והעונה הטובה שלו הוסיף המתאזרח: "שום לב שבור, לקחנו את הגביע, ניצחנו אותם בארבעה משישה משחקים העונה, שום לב שבור. השחקנים הכריעו את המשחק, מי שנמצא על המגרש ומאשים את השופטים לא ראוי לשחק, בסופו של דבר זה על השחקנים. הם פתחו את המשחק טוב מאוד, אנחנו לא רגילים לרדוף אחריהם, אנחנו רגילים להוביל עליהם, זאת סיטואציה מוזרה עבורנו. אין לי מושג אם אמשיך, המטרה שלי כשעזבתי את מכבי הייתה לזכות ב-MVP ולזכות באליפות, זכיתי באחת מהם, במטרה השנייה הייתי מאוד קרוב, אני עוזב עם הראש מורם, זה טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן הפועל חולון ג'ו אלכסנדר. ברני ארדוב
עוזב בכעס. ג'ו אלכסנדר/ברני ארדוב

3. "הרומן בינינו לבין גלן רייס הסתיים"

השחקן המדובר ביותר לפני המשחק, ובמשחק עצמו, היה גלן רייס ג'וניור, שסיים את משחק החזרה שלו לישראל עם 14 נקודות ב-4 מ-13 מהשדה, 5 מ-9 מקו העונשין, 4 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-4 איבודי כדור. בחולון באו בטענות שרייס לא קיבל אפילו רבע מהשריקות אליהן היה רגיל בעבר, ושהדבר השפיע עליו מאוד.

בסיום המשחק היה רייס ג'וניור היחיד מבין שחקני חולון שלא כיבד את טקס חלוקת המדליות של קבוצתו כשירד מיידית לחדר ההלבשה. רוב שחקני הקבוצה גם לא כיבדו את חלוקת צלחת האליפות למכבי תל אביב, מלבד חנן קולמן וגיא פניני, אך רייס ג'וניור הגדיל לעשות שבשעה שקבוצתו עוד הייתה על הפרקט מקבלת מדליות, היה כבר לבוש בבגדים אזרחיים ומוכן לעזוב את האולם. לאחר מכן יצא מיד אליהו, וחזר לכיוון הקהל כשעה לאחר המשחק.

"אי אפשר היה לדעת מה היה קורה אם גלן לא היה חוזר, הוא עזר לנו היום, מאיזשהו סיבות היינו רחוקים מלהיות טובים במשחק הזה, זה לא נכון בשום פנים ואופן לשים את האצבע על בן אדם אחד", הגן דן שמיר על האמריקאי, "אין לזה סיבה, יש מספיק אנשים טובים שצריכים לעשות דברים טובים במשחקים כאלה. הוא אמר מילים חמות בסוף המשחק, אני שמח שעשינו את המהלך הזה, שמח בפן האישי, אהבתי את מה שהוא אמר ולומר לו תודה על זה שהוא בא לעזור לנו כדי לנסות לקחת אליפות".

בחולון אמרו אמש כי מבחינתם אין סיכוי ריאלי שרייס ג'וניור ימשיך לעונה נוספת, גם אם ייתקע ולא ימצא קבוצה, "לתחזק שחקן כזה, עם כל מה שקורה מסביב, זו עבודה קשה מאוד שגוזלת הרבה כוח ותשומת לב מאנשי הקבוצה, אף אחד לא מעוניין לעשות בזה שוב", אמר אחד מראשי המועדון, "הוא עזר לנו מאוד, והחזרנו אותו כדי לנסות ולקחת את האליפות, אבל הרומן בינינו לבינו נגמר בהפסד הזה בגמר".

שחקן הפועל חולון גלן רייס ג'וניור. ברני ארדוב
לאף אחד אין רצון להמשיך להחזיק דמות כזאת. גלן רייס מאוכזב/ברני ארדוב

4. העתיד

בחולון ירצו לשמור כמה שיותר שחקנים מהסגל הנוכחי, אלא שלא מדובר במטרה ריאלית. טו הולוואי מחפש חוזה כספי גדול, ואף עבר לאחרונה סוכן כדי לעשות זאת. אנשיו של תמיר בלאט אמרו במהלך השנה כי הם לא כל כך מרוצים ממעמדו, וצפויים לנצל את אופציית היציאה בחוזהו כדי לצאת לקבוצה אחרת. הסגולים מעוניינים בג'ורדן המילטון, כפי שפרסמנו אתמול, אך השחקן רוצה לחזור ל-NBA, "זאת אפשרות שאשאר, אבל העדיפות הראשונה שלי היא ה-NBA, הייתי בקשר עם כמה קבוצות, אני קודם אראה מה הם אומרים, ואז אשקול את האפשרויות שלי". גם ג'ו אלכסנדר, בו מעוניינות קבוצות מהליגה הראשונה באיטליה, צפוי לעזוב.

מי שכן יישארו הם גיא פניני שמחזיק בחוזה וכן טי ג'יי קליין. שלומי הרוש מחזיק גם הוא בחוזה, אך מעמדו בחולון העונה היה לא יציב, ולא יפתיע אם יבקש בסופו של דבר הבהרות לפני שיוחלט סופית להמשיך. טיישון תומאס עשוי להיות הזר היחיד שימשיך כשהמאמן דן שמיר מאוד מעריך אותו, ושדרוג בשכרו עשוי להספיק, "אני אלך לדבר עם המשפחה שלי, אסתכל על האפשרויות, ואז אחליט מה לעשות. כולם בקבוצה הזאת עשו צעד קדימה, אני אלך הביתה, אעבוד על המשחק שלי, וארצה להמשיך להשתפר", סיפר תומאס.

בגזרת שחקני החיזוק, קיימת אפשרות כי קאליף וואייט, ששיחק בחולון עד אמצע העונה שעברה ואז נפצע, יעשה את הדרך מעירוני נס ציונה בחזרה לסגול, כששחקן נוסף שהוזכר כמועמד הוא עמית שמחון, בו מעוניינות קבוצות נוספות גם כן.

שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו, שחקן הפועל חולון גיא פניני. ברני ארדוב
יישאר בעונה הבאה. פניני עם שחקני מכבי תל אביב בסיום/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully