וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלו למשחק: משחקי מחשב כמו פורטנייט ממכרים כמו סמים ואלכוהול

14.6.2018 / 8:07

יוצרי פורטנייט הודיעו ממש לאחרונה כי המשחק עבר 125 מיליון שחקנים, וסיפורי ההתמכרות מאחורי המספר לא איחרו להגיע. לאחר שדווח כי בת 9 העדיפה לעשות על עצמה את צרכיה, מחקר שהתפרסם מצא כי משחקי המחשב ממכרים ממש כמו סמים ואלכוהול

המשחק פורטנייט חצה לאחרונה 125 מיליון שחקנים, ובכך הפך לאחד מהמשחקים הפופולרים בעולם. עם העלייה החדה במספר השחקנים הגיעו גם הסיפורים על התמכרות. רק לפני כמה ימים דיווחנו על ילדה שהעדיפה לעשות על עצמה את צרכיה מאשר ללכת לשירותים ולעזוב את המשחק לכמה דקות. קבוצת חוקרים בדקה האם משחקים באמת משפיעים עלינו כל כך, וחזרו עם תוצאות מעט מדאיגות. המחקר מצא וקבע כי משחקים ממכרים ממש באותו האופן של סמים ואלכוהול.

החוקרים מצאו כי שיטת הניקוד והפרסים משפיעה על המוחות הצעירים ממש באותו אופן של מכורים לסמים. וההשפעה יכולה להיות גדולה יותר במיוחד על ילדים, שכן מוחם ותת המודע שלהם יותר "גמישים" מאשר אצל מבוגרים. סדרת המחקרים שלהם התבססה על החלק האימפולסיבי במוח, שהיה קטן ורגיש יותר בקרב שחקנים מכורים כדי לעבד את הגירויים הנוצרים במשחקים באופן מהיר יותר. עוד המחקר גילה קשר בין שחקנים כבדים בגילאי 13 עד 15 לבין סבירות גוברת של שימוש לרעה בלפחות אחד מ-15 חומרים מסוכנים - ביניהם מתאמפטמין וקוקאין.

משחק פורטנייט. צילום מסך
"החוקרים מצאו כי שיטת הניקוד והפרסים משפיעה על המוחות הצעירים ממש באותו אופן של מכורים לסמים"/צילום מסך

המחקר התבצע ופורסם לאחר שבית ספר הזהיר את הורי תלמידיו בנוגע להשלכות הלימודיות, שנוצרו כתוצאה מהמשחק. מורים ציינו כי תלמידים שטרם הגיעו למגבלת הגיל המותרת העומדת על 12 שנים בפורטנייט, מתמכרים למשחק במהירות והריכוז שלהם במהלך השיעורים נפגע באופן משמעותי. במקביל, ההורים דיווחו כי פורטנייט הופך ילדים רגילים ותמימים לבריונים אובססיביים לנשקים ולרצח. החוקרים חיזקו זאת בטענה שגידול החלק האימפולסיבי במוח לשיטת הפרסים של המשחק הוא מהיר יותר מאשר פיתוח מערכת השליטה העצמית. ולכן ילדים נמצאים בדרגת סיכון גבוהה יותר להתמכרות מאשר אנשים מבוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully