וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת וערוץ 10 סיכמו: גופי השידור יתאחדו

13.6.2018 / 13:14

(עדכון) שני גופי השידור העבירו הבוקר לממונה על ההגבלים העסקיים מזכר הבנות עליו חתמו, המסדיר את הליכי המיזוג בין שתי החברות. השליטה בגוף השידור המאוחד תהיה בידי בעלי המניות של חברת רשת. ורשבסקי כינס את העובדים: "העסקה הייתה בלתי נמנעת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיזוג שימנע הפסדים של מיליוני שקלים. יוסי ורשבסקי ואבי צבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפץ בשוק הטלוויזיה: בעלי המניות ב"רשת" וערוץ 10 העבירו הבוקר (ד') מזכר הבנות עליו חתמו שתי החברות, המבקש לפתוח בהליך מיזוג ביניהן. לאחר אישור ההליך, עם השלמת המיזוג, השליטה בחברה תהיה בידי בעלי המניות של רשת. בהודעת החברות נכתב כי "שוק הפרסום המצומצמם בישראל אינו מאפשר הפעלת שלושה ערוצי טלוויזיה ללא הפסדים של מאות מיליוני שקלים בשנה".

המיזוג של רשת (אפיק 13) המתמחה בתוכן, פורמטים וריאליטי וערוץ 10, המתמחה בחדשות, תכנים אקטואליים ודוקומנטריים, לא הגיע במפתיע. בכירים בענף העריכו בעת פיצול אפיקי הטלוויזיה בנובמבר אשתקד, כי זהו מהלך בלתי נמנע. יש לציין, כי השלמת המהלך משמעותה כי חברת החדשות המשדרת כיום בקשת (12) וברשת, תתאחד עם קשת. בראש הגוף המאוחד יעמוד יו"ר דירקטוריון רשת יוסי רוזן והמנכ"ל יהיה אבי צבי.

בהתאם למזכר ההבנות החתום, השליטה בחברה האחודה, תהיה של בעלי מניות רשת. איוש המשרות בחברה הממוזגת יקבע רק לאחר אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים. במזכר הצהירו הגופים כי "בכוונתם לשמר את כח האדם האיכותי של שני הערוצים, בהתחשב בתחומי ההתמחות המשלימים של שתי החברות".

יונית לוי , תמר איש שלום. יח"צ, עיבוד תמונה
ראש בראש, שוב עם שני ערוצים/עיבוד תמונה, יח"צ

"עסקת המיזוג היא בלתי נמנעת"

רעיון המיזוג בין שניים מהגופים ביום שאחרי הפיצול - בדגש על רשת וערוץ עשר, הנחשבים חלשים יותר - עמד על השולחן מזה תקופה ארוכה, עוד בימים שלפני הפיצול. ההערכות היו כי השוק לא יוכל לעמוד זמן רב בהפסדים וכי שוק הפרסום לא מסוגל להכיל שוק בן שלושה ערוצים. עם זאת, שאלת המיזוג מעלה אף היא לא מעט שאלות, בראשון - איך יחזיק חיבור בין DNA של ערוץ חדשותי כמו עשר השונה בתחומים רבים מזה של מרכיבי ערוץ 2 הדבקים בדרך כל בקונצנזוס עתיר הרייטינג. בנוסף, עולה שאלת כוח האדם והאפשרות לקיצוצים מידיים בו כתוצאה מהאיחוד.

כך או אחרת, כינס היום מנכ"ל ערוץ עשר יוסי ורשבסקי את עובדי הערוץ וחברת החדשות, וניסה להרגיע את סערת הרוחות. לדבריו, "עסקת המיזוג היא בלתי נמנעת במצב שוק הטלוויזיה שנושא על עצמו הפסדי עתק. אני רוצה להניח שהעסקה תאושר במהירות אצל הממונה על ההגבלים העסקיים. לעובדי הערוץ והחדשות הובטח לשמור על כל זכויותיהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
איוב קרא. קובי וולף,
"הצהרות מנותקות מהמציאות". איוב קרא/קובי וולף

המדיניות הנוכחית מביאה לקריסת שחקנים

ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, עמיתה בכירה וראש התוכנית לרפורמות במדיה במכון הישראלי לדמוקרטיה, הגיבה לאיחוד הצפוי בין רשת לערוץ עשר ואמרה, כי "מדובר בהוכחה בשטח לכך שההצהרות של שר התקשורת וחברי כנסת שהפחתת רגולציה תוביל לתחרות בריאה בשוק מנותקות מהמציאות. ההצהרות החלולות הללו, ומדיניות התקשורת שמובילה הממשלה, ושבאה לידי ביטוי בחוק האחרון שהוביל ח"כ קיש ל"פתיחת שוק התקשורת", מביאות לקריסת שחקנים ולא מטפלות בבעיות המהותיות בשוק הישראלי הקטן והסגור".

שוורץ-אלטשולר מסבירה, כי הממשלה עוסקת כבר שלוש שנים באובססיה בשידור הציבורי, במקום לתת לו לפעול, ומקדמת מהלכים פרסונליים לקידום תחרות דמיונית- על נתח שוק קטן. כל זאת, תוך התעלמות מהמעבר המאסיבי של שוק התוכן בטלוויזיה לשוק התוכן הדיגיטלי שאינו מוסדר כלל. במקום לעסוק בשאלה כיצד מסדירים את תעשיית התוכן באינטרנט, כך שתספק חלק מהתקציבים הנדרשים להפקות מקור בעברית בשל נתח השוק הקטן, עוסקים בחקיקה פרסונלית, באופן לא מקצועי, ושאינו בוחן את צרכי ויכולות השוק.

עם זאת, מדגישה שוורץ-אלטשולר, שעל הרשות להגבלים עסקיים מוטלת משימה חשובה - "במידה והאיחוד מאושר, יש לשקול להתנות אותו בתנאים הנוגעים ליחסים בין הבעלים לבין העוסקים בתוכן החדשותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully