וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה את יפה: העיר הכי מפתיעה בארצות הברית

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

24.6.2018 / 8:16

גורדי שחקים שיוצרים קו רקיע מהפנט ומהם נשקף נוף עוצר נשימה, פסטיבלים עולמיים של אוכל ומוזיקה, פלנטריום ואקווריום שייקחו אתכם הכי רחוק שיש ורחוב השופינג הכי אנרגטי בארה"ב. נשמע שיש מספיק מה לראות בשיקגו, אבל זאת אפילו לא ההתחלה

העיר שיקגו לחופי ימת מישיגן. ShutterStock
קו הרקיע היפהפה של שיקגו וחופי ימת מישיגן/ShutterStock

בסופו של דבר שיקגו לא נכנעה לאף פוליטיקאי ואף גנגסטר. העיר שידעה בעבר אלימות רבה, פוליטיקה מושחתת ומתח בין גזעי, הפכה בעשורים האחרונים ללב הפועם של מרכז אמריקה, עיר גדולה ופורחת שלומדת את עברה, לטוב ולרע, ויוצרת ממנו את עתידה. שיקגו היא לא היעד הראשון שישראלים חושבים עליו כשהם מגלגלים את המילה "אמריקה" בראשם. ניו יורק העצומה ולוס אנג'לס הנוצצת הן בחירות טריוויאליות יותר, אבל מי שעבר בשיקגו יודע - העיר מדהימה ומרשימה בכל אספקט.

במהלך המאה ה-17 אינדיאנים עברו מעל שפך נהר שיקגו הנשפך אל אגם מישיגן ובמאה ה-21 יש באותו מקום כרך של 10 מיליון איש, שיש בו הכול - יותר מ-5,000 מסעדות, 250 תיאטראות ו-125 גלריות, כ-580 גינות ופארקים, 26 חופי רחצה, עשרות גורדי שחקים, עשרות פסטיבלים שונים, אדריכלות יפהפייה, מוזיאונים מרתקים, תרבות עשירה, מועדוני ספורט מפורסמים ואטרקציות לרוב. לא משנה אם אתם בטיול משפחתי, נסיעת עסקים או מבלים לבדכם - שיקגו תפתיע אתכם לחיוב בכל מובן.

פארק גרנט, שיקגו. ShutterStock
פארק גרנט שבמרכז שיקגו/ShutterStock

בכל עיר גדולה בעולם תמצאו את שיקגו

מיקומה בין המזרח למערב, על שפת ימת מישיגן, הפך אותה לצומת דרכים חשוב. במרץ 1837 התאגדו כמה עיירות שהיו באזור שפך נהר שיקגו לעיר אחת, שהחלה לגדול במהירות עצומה. חיבורה למסילות הרכבת ואניות הקיטור ששטו על תעלת אילינוי אל נהר המיסיסיפי הפכו את שיקגו לעיר שצמחה הכי מהר בארה"ב במאה ה-19. גם השריפה הגדולה של 1871 לא עצרה אותה. מהטרגדיה הנוראה ההיא, שקיפדה את חייהם של כ-300 בני אדם וכילתה חלק ניכר מהעיר, היא ידעה לקום ולבנות את עצמה מחדש בצורה שעולם טרם ראה.

ב-1885 נבנה בה גורד השחקים הראשון בעולם, ולמעשה בכל עיר גדולה שאתם נמצאים בה בעולם, אם תביטו למעלה אתם תראו את שיקגו. במשך שנים היא החזיקה בגורדי השחקים הגבוהים על פני כדור הארץ, וגם כשניטלה ממנה הבכורה, הסגנון האדריכלי שיצרה - מגדלים הנבנים על ידי שלט פלדה ומילוי בלבנים, ו"חלונות שיקגו" המחולקים לשלושה חלקים - הוא קו הרקיע השולט כיום בערים העולמיות ומסמל את המודרניות והקדמה.

שלט קטן וצנוע על עמוד חשמל בפינת הרחובות אדמס ומישיגן שבלב שיקגו מראה על תחילתו של כביש 66 ההיסטורי, המכונה "הרחוב הראשי של אמריקה". מפה מתחילה הדרך ההיסטורית שמסתיימת בלוס אנג'לס. מכאן התחילה עבור מיליוני אנשים הדרך אל המערב, ומכן מתחילה הדרך לאלה שרוצים ליהנות מהעיר ולטעום מהשפע שהיא מעניקה למבקריה.

מרכז העיר נקרא "הלופ", כלומר הלולאה, והוא אזור העסקים והאזור ההיסטורי שלה. מקור השם הוא ברכבת החשמלית שהוקמה בו ב-1882 והקיפה אותו מכל צדדיו בצורה מעגלית. זה ה-מקום לבלות בו בעיר כדי לגלות במהירות את אופייה ונשמתה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
גורדי השחקים סביב נהר שיקגו הזורם במרכז העיר שיקגו. ShutterStock
ב-1885 נבנה בה גורד השחקים הראשון בעולם, ולמעשה בכל עיר גדולה שאתם נמצאים בה בעולם, אם תביטו למעלה אתם תראו את שיקגו/ShutterStock

אוכל, מוזיקה ומופע אווירי: בירת הפסטיבלים העולמית

מול השלט שמראה על תחילתו של כביש 66 עומד מכון האמנות של שיקגו. זהו המוזיאון השני בגודלו בארה"ב אחרי המטרופוליטן בניו יורק, ויש בו אוסף עצום של אמנות אימפרסיוניסטית, מודרנית ועכשווית. הבניין הניאו-קלאסי המרשים הוא תחנת חובה לחובבי אמנות ומאחוריו נמצא גרנט פארק, פארק גדול המשתרע על שטח של שני קילומטרים רבועים ובו שורה של פארקים יפים, היוצרים חגורת חוף ירוקה, כשכל אחד מהם מהווה אטרקציה בפני עצמה. גרנט פארק הוא "החצר הקדמית של שיקגו" ובזכותו שיקגו היא עיר של פסטיבלים במשך כל שנה.

בסוף אוגוסט יש את פסטיבל האקרובטיקה האווירית כשמעל אגם מישיגן נערך אחד המפגנים האוויריים הגדולים בעולם, מדי סוף שבוע מיוני ועד אוגוסט מתקיימים קונצרטים הפותחים לציבור, פסטיבל הבלוז מושך אליו אמנים ומעריצים מכל העולם, ובסתיו ובחורף נערכים בעיר פסטיבל סרטים יוקרתי ומרתון שמנקז אליו עשרות אלפי רצים מכל פינה בגלובוס. אבל שני הפסטיבלים הכי מפורסמים, אשר דרכם אפשר "להבין" את העיר, הם פסטיבל הג'אז ופסטיבל האוכל.

שנות ה-20 של המאה ה-20 הפכו את שיקגו לעיר שקובעת את הקצב, ובה התפתחו סגנונות ג'אז ובלוז מודרניים. במרכז העיר תמצאו עשרות מועדוני ג'אז ובלוז שוקקים, שבהם מבלים המקומיים התיירים, בשתייה על הבר והאזנה ללהקה שמנגנת על במה קטנה. 55 מיליון איש מבקרים מדי שנה בשיקגו, ומי שלא קופץ לערב במועדון ג'אז מפספס את הווייב של העיר הנהדרת הזאת. פסטיבל הג'אז השנתי בסוף השבוע הראשון בספטמבר, הוא הפסטיבל שנותן קצב לעיר. גם מי שלא אוהב את סגנון המוזיקה הזה ימצא את עצמו נסחף באווירה השמחה בעיר.

פסטיבל כיפי נוסף הוא "טעם שיקגו", פסטיבל האוכל הגדול בעולם, הוא הפסטיבל ש"פותח" את הקיץ. במהלך עשרת הימים הראשונים של חודש יולי, גרנט פארק הופך למסעדה אחת גדולה שמכילה מאות דוכני מזון עם אוכל איכותי מכל העולם, במחירים שווים לכל נפש. זה הזמן והמקום שבו תוכלו לטרף את העיר תרתי משמע.

פסטיבל האוכל בעיר שיקגו. ShutterStock
פסטיבל האוכל בשיקגו/ShutterStock

מהחלל ועד לאוקיאנוס

אחת האטרקציות הגדולות בפארק גרנו היא מזרקת בקינגהאם. היא הוקמה ב-1927 ובמשך כל האביב והקיץ, היא מספקת מופע אור-קולי מרהיב מדי 20 דקות, מתשע בבוקר ועד עשר בלילה.

אם תעמדו מול המכון לאמנות ותפנו שמאלה, כלומר לכיוון צפון, תגיעו לפארק המילניום. בתחילת שנות האלפיים קברניטי העיר החליטו להפוך את הדאון טאון למקום שכיף לבלות בו ויצרו פארק שכולו הרפתקה. יש בו שני אייקונים שכבר הפכו לחלק מסמליה של העיר: פביליון ג'יי פריצקר שהוא מעיין קונכיית מוזיקה המכילה אלפי אנשים ומתקיימים בה הופעות וקונצרטים ושער הענן, שכבר זכה לכינוי "שער השעועית" בשל צורתו - פסל בוהק המצופה לוחות פלדה.

בפארק נמצא מתחם המוזיאונים, ובין המומלצים לביקור הם הפלנטריום ומוזיאון האסטרונומיה המרתקים - כן, שיקגו גם תעיף אתכם לחלל - ואקווריום שד (Shedd Aquarium), שבו מגוון עצום של יצורים ימיים, כולל טורפים כגון כרישים, דגי פיראנה ויונקים דוגמת לווייתנים, דולפינים וכלבי ים.

את צילום הסלפי שלכם עם קו הרקיע של העיר תעשו בנייבי פיר, מזח באורך של כקילומטר בקצה הדרומי של הפארק. בשנות ה-90 המתקן של חיל הים האמריקאי הפך לאזור בילויים שבו מוזיאון ילדים, מוזיאון ימי, מסעדות ופארק שעשועים.

שער הענן המכונה שער השעועית בפארק המילניום, שיקגו. ShutterStock
השם הרשמי הוא שער הענן, המקומיים מכנים אותו שער השעועית/ShutterStock

עיר על הגובה

ארבע מתוך עשרת גורדי השחקים הגבוהים בארצות הברית נמצאים בשיקגו, וכדי לראות את גודלה של עיר הרוחות ואת נופו של אגם מישיגן, חובה לעלות לתצפית באחד מהם. מגדל וויליס, הידוע גם בשמו הקודם מגדל סירס, היה בין 1973 ל-1998 לגורד השחקים הגבוה בעולם. 110 קומות, 527 מטרים לגובה ותצפית בקומה ה-103 שמספקת נוף עוצר נשימה על הדאון טאון, אגם מישיגן, גנרט פארק וכל המטרופולין. אפשרות נוספת לתצפית מספק מגדל ג'ון הנקוק, המתנשא לגובה של 100 קומות והוא גורד השחקים השמיני בגובהו בארה"ב. המגדל השחור והטרפזי הזה הוא עיר שלמה על הגובה, והוא מכיל משרדים, מסעדות, דירות למגורים וקאטרי קלאב. המסעדה בקומה ה-95 מספקת 360 מעלות של נוף פנורמי מרהיב, כשביום בהיר ניתן לראות עד למרחק של יותר ממאה קילומטרים.

לניו יורק יש את השדרה החמישית, ושיקגו עונה לה עם "המייל המופלא", רחוב הקניות המפורסם של העיר, שהוא למעשה חלק בצפון שדרות מישיגן שחוצות את הלופ מצפון לדרום. בקטע רחוב זה מאות חנויות מותגים, מסעדות ובתי מלון, ואלפי אנשים שבאים ליהנות בו. זהו אחד הרחובות ההומים בארה"ב וחוויה רק ללכת בו ולחוש את האנרגיות שבו, וזה עוד לפני השופינג והאוכל.

צפונית ללופ נמצא פארק לינקולן, הפארק הגדול ביותר בעיר, ובו גם חיות שהוא אחד מגני החיות הגדולים והמפורסמים בארצות הברית. יותר משלושה מיליון מבקרים עוברים בשערי הגן בשנה, הכניסה אליו היא בחינם ואפשר לראות בו דובי קוטב, אריות ונמרים, גורילות ושלל עופות. ישנן גם פינות ליטוף לילדים ופיקניק בפארק יהיה סיום מצוין לביקור בו.

טיול מאורגן לארצות הברית

פביליון המוזיקה בפארק המילניום, שיקגו. ShutterStock
פביליון המוזיקה בפארק המילניום/ShutterStock

שיקגו מייצרת חוויות חדשות למבקרים בה. היא עצומה, גבוהה, מהירה, מתוחכמת, מביטה קדימה, אבל בזכות ההיסטוריה העשירה שלה, יש בה עומק מיוחד. היא שונה מניו יורק ובוסטון, בטח שמלוס אנג'לס, יש לה את הייחוד שלה. אפילו הנהר שלה, נהר שיקגו, זורם הפוך. בעבר זרם הנהר אל עבר אגם מישיגן, אך במאה ה-19, עם התפתחותה המואצת של העיר, הוטה מהלכו כדי שלא יזהם את הימה ויזרום לאגן הניקוז של נהר המיסיסיפי. טיול רגלי לאורך הנהר, בין גורדי השחקים העצומים, שכל אחד מהם מספק יופי אדריכלי אחר, וכשסביב רבבות אנשים הולכים ברחובות, מספק לרגע את תחושת העוצמה והייחוד של שיקגו.

יש הרבה מה לראות, לשמוע ולטעום בשיקגו. האטרקציות שתוארו באזור הלולאה הן הגדולות, המרכזיות והפופולריות ביותר, אבל האמת היא שבאתו אזור יש עוד הרבה מה לראות ועוד לא הוזכרו אזורים אחרים בשיקגו המופלאה.

טיול מאורגן - פגסוס

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully