וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג נפלא: "ביקור התזמורת" זכה ב-10 פרסים, בהם המחזמר הטוב ביותר

11.6.2018 / 6:45

העיבוד הבימתי לסרט הישראלי הוא הזוכה הגדול בטקס פרסי הטוני היוקרתי בתחום התיאטרון שנערך הלילה בארה"ב: המחזמר קטף 10 פרסים מתוך 11 מועמדויות, ביניהם המחזמר הטוב ביותר. דה נירו גנב את ההצגה כשקילל "פאק טראמפ" ודבריו צונזרו בטלוויזיה

ערן קולירין עם הפרס. הדס שפירא,
ערן קולירין עם הפרס/הדס שפירא

"ביקור התזמורת", העיבוד הבימתי לסרטו המשובח של הבמאי הישראלי ערן קולירין, זכה הלילה (שני) ב-10 פרסים מתוך 11 קטגוריות להן היה מועמד בטקס פרסי הטוני (פרסי התיאטרון) שנערך הלילה בניו יורק.

בין השאר, הוכתר "ביקור התזמורת" כמחזמר הטוב ביותר, ונוסף לכך קטף גם את הפרסים לשחקנית הראשית (קטרינה לנק), השחקן הראשי (טוני שלהוב), המחזה/ליברית (איתמר מוזס), הבימוי ועוד.

"ביקור התזמורת" התמודד ראש בראש מול שלושה מחזות זמר אחרים, ביניהם "ילדות רעות" ו"בובספוג". בתואר מחזה השנה זכה "הארי פוטר והילד המקולל", שכבש את ברודווי לאחר הצלחתו בלונדון. המוזיקאי ברוס ספרינגסטין זכה בפרס מיוחד על מופע היחיד שלו בברודווי.

"הישג אדיר, בלתי נתפס. דיברתי עם ערן דקה אחרי והוא בעננים. שאפו אדיר לו ולכל המאמינים בסיפור טוב", מסר לוואלה תרבות! אהוד בלייברג, מפיק הסרט עליו מבוסס המחזמר זוכה הפרסים.

הגרסה הקולנועית של "ביקור התזמורת", בכיכובם של ששון גבאי ורונית אלקבץ עליה השלום, יצאה לאקרנים בשלהי העשור הקודם ונחשבת כשלעצמה לאחד הסרטים הישראלים הכי מצליחים אי פעם מעבר לים. היא נהנתה מהישגים קופתיים עצומים יחסית בקופות ארצות הברית וקטפה שלל פרסים, כולל בפסטיבל קאן, שם הקרנת הבכורה העולמית שלה היתה מן המרגשות בתולדות האירוע.

אריק קנלר, המייצג את ערן קולירין, אמר הבוקר לוואלה! תרבות: "בהתחלה, כשדיברו על זה, לא האמנתי שזה ייגדל לכזה מימדים. זה התחיל כהצגה קטנה. אם היית שואל אותי לפני כמה שנים, לא הייתי מאמין שההצגה תעלה בברודוויי ותגיע לאן שהגיעה, הייתי חושב שזה בדיחה. ההצגה הזאת עברה הרבה סיבובים, עם הרבה במאים, זה נמשך הרבה זמן. האנשים שמפיקים את זה מקצוענים ברמה הכי גבוהה. ערן היה מעורב בכל שלב, גם בחזרות. אני די בצהלה. זה הישג אדיר. עצוב שרונית אלקבץ לא תראה את זה. היא גם יכלה לעשות את זה. זה נורא עצוב".

מי שגנב את ההצגה בטקס היה רוברט דה נירו, אחד המתנגדים הבולטים והקולניים לנשיא טראמפ, שהפעם הביא את מחאתו נגדו לשיא חדש. השחקן, שהיה על הבמה כדי להציג הופעה קצרה של ברוס ספרינגסטין שעוררה הדים כשלעצמה, ניצל זאת כדי להסעיר את הנוכחים עם המילה האחת שאסור להגיד בתרבות האמריקאית והכריז -"פאק טראמפ".

הקללה התקבלה בהתלהבות באולם ורבים אף קמו ומחאו לו כפיים. לעומת זאת, בטלוויזיה היו הדברים אחרת: בדיוק בגלל האפשרות שמילים כאלה ייאמרו, שידורים של אירועים שכאלה מועברים בדיליי של כמה שניות, מספיק זמן כדי לצנזר את דבריו של דה-נירו ולהשמיע ביפ במקומם, כך שלאיש מן הצופים בבית לא היה מושג מה בדיוק הכוכב אמר, והם נדרשו לסור לטוויטר ולגלות זאת.

טראמפ, כזכור, שוהה כרגע בסינגפור בניסיון להביא שלום לעולם, כך שעוד לא היה לו את הפנאי להיכנס בטוויטר ולהתנגח בעולם התרבות כמו שהוא אוהב.

עוד באותו נושא

"ההתחלפות": ערן קולירין סובל ממשבר הסרט השני

לכתבה המלאה

הקללה של דה נירו

ביקור התזמורת פרסי הטוני טוני. AP
צוות המחזמר חוגג. "ביקור התזמורת"/AP
ביקור התזמורת פרסי הטוני טוני. AP
טקס פרסי הטוני שנערך הלילה/AP
ביקור התזמורת פרסי הטוני טוני. AP
המחזמר 'ביקור התזמורת'/AP
ששון גבאי ורונית אלקבץ בסרט "ביקור התזמורת".
ששון גבאי ורונית אלקבץ מתוך הסרט "ביקור התזמורת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully