וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירות נתניהו: לראשונה - ראש הממשלה מסר עדות בפרשת הצוללות

ראש הממשלה נחקר במעונו בירושלים במשך כ-6 שעות, במסגרת הפרשה שבה חשודים כמה ממקורביו. בניגוד להערכות, הוא לא עומת עם עדותו של מקורבו עד המדינה ניר חפץ בפרשת בזק-וואלה. "מברך על ההזדמנות להבהיר את התמונה"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

חוקרי להב 433 גבו אתמול (שלישי) עדות פתוחה מראש הממשלה בנימין נתניהו, לראשונה במסגרת חקירת פרשת הצוללות. התשאול נערך במעונו של נתניהו בירושלים ונמשך כשש שעות. על אף שההערכה הייתה כי החוקרים יעמתו את נתניהו עם עדותו של מקורבו ניר חפץ במסגרת חקירת תיק 4000, הוא לא נשאל לגבי קשריו עם בעל השליטה לשעבר בחברת בזק, שאול אלוביץ'. על פי הערכות, השבוע עשויה להתקבל החלטה אם להעמיד לדין את אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, בפרשת המעונות.

במוקד הפרשה נחקרים חשדות להטיית המכרזים במסגרת רכש צוללות מחברת "טינסקרופ הגרמנית", קבלת שוחד וניגוד עניינים. בפרשה חשודים כמה ממקורביו של נתניהו. איש העסקים תת-אלוף במיל' מיקי גנור, שהיה חשוד מרכזי בפרשה, חתם על הסכם עד מדינה לפני כשנה. בן דוד של נתניהו, דוד שמרון, ומקורבו עו"ד יצחק מולכו, הם מהחשודים האחרים בפרשה.

מטעמו של נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה מסר עדות פתוחה בתי 3000. הוא פירט בהרחבה את מכלול השיקולים המקצועיים שהנחו אותו בקבלת ההחלטות בנושא הצוללות וכלי השיט, וחשיבותם לביטחון המדינה. ראש הממשלה מברך על ההזדמנות שניתנה לו להבהיר את התמונה בשלמותה ולשים קץ אחת ולתמיד לטענות השווא שהושמעו נגדו על ידי פוליטיקאים אחרים".


עוד בוואלה! NEWS:
פרשת המעונות: עד המדינה חפץ מסר עדות במסגרת השלמת חקירה
בכיר בפרקליטות על חקירות נתניהו: נתאמץ שהפרטים יובהרו לפני הבחירות
לפיד מאשים: "ניסיון להדיח את המפכ"ל - בגלל חקירות נתניהו"

החוקרים נכנסים למעון ראש הממשלה, 12 ביוני 2018. גדעון צנטנר
חוקרי המשטרה מגיעים למעון ראש הממשלה, הבוקר/גדעון צנטנר
"תהליך ארוך"- נתניהו: הבהרתי למנהיגי גרמניה, בריטניה וצרפת שנפעל נגד התבססות איראן בסוריה. גדעון צנטנר
ייחקר פעם נוספת. נתניהו, אתמול/גדעון צנטנר

לפני כחודשיים העיד שר האנרגיה יובל שטייניץ במסגרת הפרשה. זאת, לאחר שבחודש ספטמבר האחרון נעצרו כמה מיועציו ומקורביו על רקע החקירה. מקורבים לחשודים בפרשה טענו אז כי החוקרים מתמקדים במשרד האנרגיה ובמשק הגז, כדי לגמד את תוצאות חקירת הפרשה.

אחרי המעצרים אמרו גורמים בסביבתו של שטייניץ כי השר "המום" ממעורבותם של מקורביו בפרשת הצוללות וכי ימסור עדות אם יידרש. לדבריהם, הוא שמע על כך "לראשונה רק מכלי התקשורת" ו"יושרתו מעולם לא עמדה למבחן, והיא ידועה".

בחודש מרץ הכחיש מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך כי עד המדינה בפרשה, מיקי גנור, אכזב את חוקרי המשטרה. לדבריו, "גנור סיפק סחורה, ואפילו בצורה טובה מאוד". אלשיך הוסיף כי נגד כל המעורבים בתיק יוגשו כתבי אישום וכי לדעתו גנור, שהיה נציגו בישראל של תאגיד הספנות "טיסנקרופ" שבלב הפרשה, "נתן את כל מה שהתחייב לתת ועוד". אלשיך הוסיף כי "לא תמיד הבן אדם עצמו יודע מה הוא מסוגל לתת", והדגיש כי "בכל מקרה, ראש הממשלה לא חשוד בתיק הזה".


המשטרה מסרה אז כי "חקירת רכש כלי השיט עדיין מתנהלת ועדיין נעשות בה פעולות חקירה. בעת הזו היחידה החוקרת טרם הגיעה לשלב הסיכומים; ומאידך כל אמירה בגין המלצה להגשת כתבי אישום איננה רלוונטית. זאת, מהסיבה הפשוטה שהמלצה על כתבי אישום הינה בסמכות בלעדית של הפרקליטות ולא של המשטרה". במשטרה הוסיפו כי "כמו בכל פרשה אחרת, כשהחקירה הפעילה תסתיים ובכפוף לסיכומי החקירה נודיע באם נמצאה לא נמצאה תשתית ראייתית".

(עדכון ראשון: 22:45)

שרה נתניהו. אביב חופי,
ההערכה היא כי מנדלבליט יורה על כתב אישום נגדה. שרה נתניהו/אביב חופי
רכב החוקרים נכנס למעון ראש הממשלה. גדעון צנטנר
רכב חוקרי המשטרה נכנס למעון ראש הממשלה, הבוקר/גדעון צנטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully