וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב הציגה תמונות: "כך איימו על ליאונל מסי ומשפחתו"

שרת התרבות והספורט התייחסה לביטול הגעתה של נבחרת ארגנטינה לישראל: "ההחלטה נבעה מאיומים על חייו של כוכב הכדורגל, ארגנטינה לא עמדה בלחץ. באולימפיאדת מינכן היו אלה מרצחים מארגון ספטמבר השחור. והיום זה ג'יבריל רג'וב". אילנה רומנו: "רגב לא לגמרי טועה בהשוואה"

צילום: קובי אליהו עריכה: תום זואילי

בעקבות ביטול משחק הידידות בין נבחרות ארגנטינה לישראל ביום שבת הקרוב, שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה היום (רביעי) הצרה בנושא. כזכור, נשיא ההתאחדות הארגנטינאית הודיע מוקדם יותר, אחרי שאתמול צצו דיווחים על כך בתקשורת הארגנטינאית, שהוא קיבל החלטה לא לשלוח את נבחרתו לישראל בשל סיבות ביטחוניות ואיומים שספגו שחקני ארגנטינה ומשפחותיהם.

רגב פתחה ואמרה: "לפני שעה קלה עודכנתי בהחלטת התאחדות הכדורגל של ארגנטינה לבטל את המשחק נגד נבחרת ישראל שנקבע לשבת. הארגנטינאים בהודעתם מבקשים סליחה מהציבור בישראל משום שהם מבינים שמדובר בהחלטה מרחיקת לכת. החלטה שנובעת מאיומים על חייו של כוכב הנבחרת ליאונל מסי. איומי הטרור על חייו וחיי משפחתו הכניעו את הכוכב של הכדורגל העולמי. במהלך 24 השעות נערך משא ומתן אינטנסיבי בין גופים שונים בישראל לגופים שונים בארגנטינה וכולם פעלו על מנת למנוע זאת. החלטת ביטול המשחק נובעת מהחלטה אחת בלבד: איומים של גורמי טרור שהופנו כלפי מסי, משפחתו ושחקנים אחרים נוספים".

עוד בנושא:

סופית: ארגנטינה הודיעה שלא תגיע לישראל
הרוש: "איומים על חיי שחקנים גרמו לאכזבת הילדים". נאתכו: "פגעו בנו"
עופר עיני: "זה טרור. מנסים לפגוע במדינת ישראל דרך הכדורגל"

מירי רגב שרת התרבות והספורט מדברת על ביטול המשחק בין ישראל ארגנטינה. קובי אליהו
מירי רגב מציגה את התמונות/קובי אליהו

רגב הציגה תמונות מהפגנות פלסטיניות ואמרה: "מדובר בטרור. באולימפיאדת מינכן היו אלה מרצחים מארגון ספטמבר השחור. היום ג'יבריל רג'וב, תלמידו של ערפאת, ממשיך בדרכו. הסיפור הוא לא האם המשחק היה בחיפה או בירושלים. הוא גדול יותר. אנחנו צריכים לפעול בכל הערוצים הבינלאומיים ולמנוע את המצב לפיו טרור ואיומים על שחקנים יגרמו למצב כזה. היום זה ישראל - היום מדינה אחרת. טרור הוא טרור, אין לו גבולות. אל תתבלבלו, זה לא אירוע BDS. מדובר באיומים אמיתיים של גורמי טרור על חיי כוכב נבחרת ארגנטינה ובני משפחתו. מדינת ישראל מורגלת בניסיונות לטרפד ולמנוע אירועים בארץ. לחברי הכנסת מהרשימה המשותפת הצטרפו גם חברי הכנסת משמאל ולהם אני אומרת: מילא טיבי וזחאלקה נותנים גב לטרור, אבל אתם, על מה הצהלה שלכם? על מה השמחה שלכם? על זה שמאות ילדים בארץ לא יוכלו ליהנות בארץ ממסי? במקום לגבות את מדינת ישראל אתם נותנים גב לטרור, לאן הגענו? אם הייתה אליפות עולם בשמחה לאיד הייתם זוכים בה".

על הטענות כלפיה: "אין שקר גדול מזה שהדרישה שלי לקיים את המשחק בירושלים גרמה לביטול המשחק. ירושלים היא בירתנו והיא מאחדת אותנו, היא לא בעייה פוליטית. המשחק אמור היה להתקיים בגלל רצון של מסי להגיע לירושלים ולבקר בכנסיית הקבר. לאנשים אין כבוד לאומי? לצערי האיומים על משפחתו גרמו למסי לוותר על הרצון שלו להגיע לכותל. אני מבינה את האכזבה הגדולה של עשרות אלפי אוהדים שציפו לראות את מסי משחק בירושלים, אבל יש ערכים שנמצאים מעל למסי. ראש הממשלה אמר שצריך להתקדם הלאה ואני אומרת שלא קרה אסון וצריך להרים את הראש. לא ניתן לאירועים האלה למנוע את הגאווה והשמחה במדינה שיש לנו. אני רוצה להודות לעופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, על מאמציו, וגם לדני בנעים. תודה לכל מי שניסה לסייע. ארגנטינה לא מגיעה לארץ אבל אנחנו מדינה שמחה עם דברים טובים, אין לנו במה להתבייש".

אילנה רומנו, אלמנתו של מרים המשקולות יוסף רומנו ז"ל, שנרצח בטבח י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן, הגיבה להשוואה של רגב לטבח הנורא ההוא ואמר: "זה אבסורד לגעת באסון מינכן ולהשוות אותו לכל דבר אחר, אבל מירי רגב לא טועה לגמרי. התערבות פוליטית בספורט זה דבר רע מאוד, וצריך להזכיר את זה גם בהקשר של ג'יבריל רג'וב. הרי מי הוא? מאיפה הוא בא? הוא נקי כפיים? לאורך כל הדרך הוא התנגד לדקת דומיה במשחקים האולימפיים. צדיק הוא לא, ושלא יספר שאם המשחק היה בחיפה הוא היה רואה זאת אחרת. האיום על ליאונל מסי, ילדיו ומשפחתו הוא מפחיד, וגם אני במקומו לא הייתי מגיעה לכאן. הוא הרי מכיר וזוכר את ההיסטוריה. העולם שוב נכנע לטרור, וזה עצוב. אנחנו אמנם מקיימים כאן חיים נורמליים, אבל אני יכולה להבין איך תמונות הזוועה נראות מבחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully