וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתקראו את זה לא תפחדו יותר מהמילה "ליסינג"

וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים, וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים

17.6.2018 / 7:51

הליסינג הפרטי הפך בשנים האחרונות לאחת השיטות המובילות בשוק לקניית רכב, אבל כמה באמת אתם יודע על שיטת הליסינג ועל ההבדל בין ליסינג פרטי לבין קניית רכב מאדם פרטי באמצעות הלוואה מהבנק?

קניית רכב באמצעות סמארטפון. ShutterStock
למי כדאי לקנות רכב מליסינג?/ShutterStock

מה זה ליסינג פרטי?

ליסינג פרטי הינו חוזה התקשרות בין חברת הליסינג לאדם פרטי, המחולק לשלושה תשלומים:

1. בתחילת החוזה משלם הקונה מקדמה של כ-20% מערכו של הרכב.

2. במהלך החוזה, לרוב תקופה של כשלוש שנים, משלם הלקוח סכום חודשי קבוע עבור השימוש ברכב. במהלך תקופה זו, הרכב נשאר רשום בבעלות חברת הליסינג.

3. בסיום תקופת החוזה יכול הלקוח לרכוש את הרכב במחיר של כ-50% מערכו או לשדרג לדגם חדש יותר ולהיכנס לתקופת ליסינג נוספת.

יתרונות

שיטת הליסינג מתאימה למקרים מסוימים. הנה מספר דוגמאות:

* סכום התחלתי נמוך: אם יש לך צורך מידי ברכב אך טרם גייסת את כל הסכום לקנייתו, חברות הליסינג מציעות מסלולי מימון שבהם נדרש בשלב הראשון סכום קטן יחסית לרכישת הרכב.

* למי שאין זמן: אם אין לך אפשרות להתרוצץ בין קונים פרטיים, לחפש באינטרנט ובעיתונים, לתאם מתי לבוא לראות את הרכב ולגשת לבדיקות רכב, להשיג מסמכי טיפול ברכב ואז לגשת לבנק ולקחת הלוואה, חברת הליסינג מציעה מגוון רחב של רכבים בתנאי מימון שונים תחת קורת גג אחת.

* היסטוריית טיפולים ואחריות: בקניית רכב מאדם פרטי יש מרכיב של חוסר ודאות לגבי הטיפולים שעבר הרכב. בחברת הליסינג, הרכבים עוברים טיפולים שוטפים והיסטוריית טיפולי הרכב ברורה וידועה, כך שרף הסיכון נמוך יחסית. מסיבה זו חברות הליסינג גם נותנות אחריות שלא קיימת בקניית רכב מאדם פרטי.

אילוסטרציה. ShutterStock
בחברת הליסינג, הרכבים עוברים טיפולים שוטפים והיסטוריית טיפולי הרכב ברורה וידועה/ShutterStock

חסרונות

נשמע מבטיח? חשוב שתהיה מודע גם לחסרונות השיטה, על מנת לשקול האם מסלול זה אכן מתאים לך:

* ערך שוק נמוך: ברוב החוזים, הרכב נשאר רשום על שם חברת הליסינג. אם תרצה לקנות את הרכב בתום תקופת החוזה, הוא יירשם על שמך כיד שניה. כאשר היד הראשונה היא ליסינג, ערך הרכב בשוק יורד.

* להישאר פתאום בלי רכב: במקרה שחברת הליסינג תיכנס למצוקה ולפשיטת רגל, הרכב שאתה נוסע בו ומשלם עליו כל חודש, עלול להיות מעוקל שלא באשמתך.

* מחפש רכב ייחודי? חברות הליסינג מחזיקות את הרכבים הפופולריים והנמכרים ביותר. אם אתה מחפש רכב מיוחד יותר, סביר להניח שתמצא אותו רק בשוק הפרטי.

איך תדע אם זה מתאים לך?

אם אתה מחפש רכב בתנאי מימון נוחים יחסית ואין לך זמן להתרוצץ בין אנשים פרטיים ומוכן לתשלומים חודשיים בלי שהרכב יהיה רשום על שמך, יתכן שעדיף לך לגשת לאחת מחברות הליסינג. אם יש לך זמן ואפשרות, תוכל למצוא בשוק הפרטי רכבים שמורים ומטופלים, עם קילומטראז' נמוך, ולבצע קניה שלא תוריד את ערך הרכב בצורה משמעותית.

במקרה כזה, שתעדיף לרכוש רכב מהשוק הפרטי, תוכל להיעזר בהלוואה מהבנק בתנאים נוחים. חשוב לזכור, שכמו בחברות הליסינג השונות, גם הבנקים נבדלים אחד מהשני בגובה ההלוואה, במספר תשלומי ההחזר והריבית וחשוב לעשות השוואה לפני קבלת החלטה.

הלוואה לוקחים רק מבנק, גם אם הוא לא שלך
ללקוחות כל הבנקים ניתן לבקש מבנק ירושלים הלוואה עד 100,000 ש"ח לכל מטרה, ללא ביטחונות וערבויות. לפרטים נוספים ולהגשת בקשה אונליין >>

* אין באמור כדי להוות הצעה למתן אשראי. כל מתן אשראי כפוף לאישור הבנק בהתאם לתנאים ולמדיניות הבנק כפי שיהיו מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים, וואלה! NEWS בשיתוף בנק ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully