וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים החדש באיטליה למהגרים: הנסיעה החופשית נגמרה, התחילו לארוז

3.6.2018 / 9:45

הממשלה הפופוליסטית החדשה ברומא החלה לעבוד, ומנהיג הליגה הצפונית סלביני שלח מסר למהגרים. באירופה מודאגים מהכיוון שאליו גוררת המדינה את הגוש. "איטליה הורסת את עצמה, וגוררת את אירופה עמה", נכתב בדר שפיגל הגרמני

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הנהגת איטליה החדשה ציינה אתמול (שבת) את יום הרפובליקה בטקס צבאי והבטיחו ליצור מקומות עבודה חדשים ולגרש מהגרים. "הנסיעה החופשית נגמרה", אמר מתאו סלביני, מנהיג הליגה הצפונית מהימין הקיצוני ושר הפנים החדש. "הגיע הזמן לארוז", הוסיף בעצרת שקיים בצפון המדינה, אחרי המצעד החגיגי ברומא.

ההבטחה לגירושים ההמוניים הייתה תזכורת לכך שהמפלגה בעלת המדיניות התקיפה נגד הגירה עתה חברה בקואליציה, וכי האיחוד האירופי יתמודד עתה עם מצב שונה לגמרי בכלכלה הרביעית בגודלה בגוש.

ראש הממשלה החדש, ג'וזפה קונטה, נבחר להנהיג את הקואליציה הלא צפויה בין מפלגת "תנועת חמישה כוכבים" האנטי-ממסדית לבין הליגה. הוא הושבע לתפקיד ביום שישי בתום שלושה חודשים של משבר פוליטי, שגרם לחרדות בשווקים ובאירופה. "זאת חגיגה של כולנו, של הרפובליקה שלנו", אמר קונטה, פרופסור למשפטים וחסר ניסיון פוליטי, שהוסיף כי החגיגות מתעלות על המתיחות של הימים האחרונים.

לקריאה נוספת בנושא
האיחוד עוקב בדאגה: איטליה השביעה ממשלה פופוליסטית המתנגדת להגירה

שר הפנים של איטליה מתאו סלביני במצעד יום הרפובליקה ברומא, 2 בויני 2018. רויטרס
מתחיל לעבוד. סלביני במצעד, אתמול/רויטרס

הקמת הממשלה ברגע האחרון מנעה בחירות חדשות, שעשויות היו לשמש משאל עם בפועל על הישארות איטליה בגוש האירו. בעקבות זאת התאוששו השווקים ביום שישי, אבל שכנותיה של איטליה עדיין מודאגות מנטייתה האירוסקפטית והאג'נדה הכלכלית של הממשלה החדשה ברומא.

"איטליה הורסת את עצמה, וגוררת את אירופה עמה", נכתב בשער הראשי של המגזין הגרמני דר שפיגל, שבו אויר מזלג עם אטריות, שאחת מהן מתנודדת כמו חבל תליה. מאמר אחר, שפורסם בשבוע שעבר במגזין הידוע בפרובוקציות שלו, גרר מחאה רשמית מצד שגריר איטליה בגרמניה.

אתמול שוחחה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עם קונטה, והזמינה אותו לביקור בקרוב. מלשכתה של הקנצלרית נמסר כי שני המנהיגים הדגישו את החשיבות בשיתוף הפעולה הבילטרלי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה במהלך טהיום הרפובליקה ברומא, איטליה 2 ביוני 2018. רויטרס
נבחר במפתיע לתפקיד. קונטה, אתמול/רויטרס

קונטה הותיר עד עתה את גיבוש המדיניות לשני סגניו, שהובילו לבחירתו הלא צפויה - סלביני ומנהיג "חמישה כוכבים", לואיג'י די מאיו. האחרון, השר לפיתוח כלכלי, הגיע אחרי המצעד למשרדו, שאמור היה להיות סגור לרגל החופשה.

"החל מהיום, עלינו לעבוד כדי ליצור מקומות עבודה", אמר די מאיו בסרטון שפרסם בפייסבוק, שבו סקר את המשרד הריק. הוא משמש גם שר העבודה, שילוב שלדבריו הוא הגיוני מאחר שעל שני המשרדים לעבוד יחד.

מי שהביעה תמיכה זהירה בממשלה החדשה הייתה המפלגה הניאו-פשיסטית הקטנה "קזה פאונד", שקיימה טקס משלה לציון יום הרפובליקה. תומכי המפלגה הניפו כרזות נגד האיחוד האירופי, כחלק מרצונם לעזוב את הגוש.

לממשלה החדשה אין תכנית כזאת, אבל ראש הממשלה הבהיר כי הוא התרגז מדבריו של נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונר, שאמר כי על איטליה לחדול מלהאשים את האיחוד בבעיותיה ולקבל אחריות על מיגור העוני בדרומה של המדינה. "זה אומר יותר עבודה, פחות שחיתות. רצינות", מסר יונקר. בהמשך, אמרה דוברת מטעמו כי הוא מתחרט על כך.

באופן לא שגרתי למצעדים הללו, תקף קונטה את דבריו ואמר כי איטליה לא היחידה המתמודדת עם מעשי שחיתות. "על כל כולנו לעבוד למען החוק", אמר ראש הממשלה החדש, שבהמשך השבוע יעמוד להצבעת אמון בפרלמנט, שבו יש לשתי המפלגות רוב מוצק.

נשיא איטליה סרג'ו מטרלה מגיע למצעד הצבאי של יום הרפובליקה ברומא, איטליה 2 ביוני 2018. רויטרס
נשיא איטליה סרג'ו מטרלה מגיע למצעד הצבאי של יום הרפובליקה ברומא, איטליה 2 ביוני 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully