וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הודיע: אפגש עם קים ג'ונג און ב-12 ביוני בסינגפור כמתוכנן

2.6.2018 / 7:13

נשיא ארה"ב הודיע כי הפסגה תתקיים במועד ובמיקום המתוכננים, זאת בהמשך לפגישתו עם שליחו של מנהיג קוריאה הצפונית, שמסר לו מכתב ממנו. "אני לא רוצה להשתמש במושג 'לחץ מקסימלי' יותר", הוסיף

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז אמש (שישי) כי ייפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ב-12 ביוני בסינגפור, בהתאם לתאריך והמיקום המקוריים שנקבעו לפסגה בין המנהיגים. הודעתו של טראמפ באה אחרי פגישתו עם בכיר במשטר בפיוגנאינג, קים יונג צ'ול, שהגיע אמש לבית הלבן כדי לתת לו מכתב מטעמו של מנהיג קוריאה הצפונית.

"אני חושב שזה הולך להיות מוצלח מאוד", אמר טראמפ בשיחה שקיים עם כתבים על מדשאת הבית הלבן. עוד ציין טראמפ כי הוא נשאל בפגישה על הסנקציות על קוריאה הצפונית, וכי הוא מצפה ליום שבו יוכל להסיר אותן.

טראמפ נשאל לגבי המכתב שקיבל וציין כי הוא היה מעניין מאוד. עם זאת, הבהיר: "עוד לא פתחתי אותו". בנוסף אמר כי הוא מייחל לסיומו של הסכסוך בחצי האי קוריאני. "אני לא רוצה להשתמש במושג 'לחץ מקסימלי' יותר", הוסיף נשיא ארצות הברית, זאת מפני שלדבריו המדינות מסתדרות ביניהן כעת.

עוד בוואלה! NEWS:
על צלי בקר: פגישת ההיכרות בניו יורק של פומפאו עם הבכיר הצפון קוריאני
טראמפ וקים הביעו אופטימיות לקראת הפסגה: "התכנון לא השתנה"
דיווח: גנרל צפון קוריאני בכיר יצא לפגישות בארה"ב

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם קים יונג צ'ול ומכתב מקים ג'ונג און ב-1 ביוני 2018. CNN, אתר רשמי
"זה היה מכתב מאוד מעניין, עוד לא פתחתי אותו". טראמפ עם צ'ול/אתר רשמי, CNN

שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס אמר הלילה כי הוא ממשיך לתמוך ברעיון של פירוק קוריאה הצפונית מהנשק הגרעיני, באופן "ודאי, מלא ובלתי הפיך". מאטיס אמר בנאומו בסינגפור כי נושא הצבתם של החיילים האמריקנים בקוריאה הדרומית לא יעלה בפגישה המתוכננת של טראמפ וקים.

שר ההגנה היפני איטסונורי אונדורה אמר הבוקר כי חשוב שלא לתגמל את קוריאה הצפונית רק על כך שהסכימה לקיים דיאלוג, מבלי שנקטה צעדים ספציפיים לפירוק מגרעין ומתכנית הטילים שלה. לדבריו פיונגיאנג נכנסה בעבר להסכמים רק כדי להגדיל את ייצור הנשק השלה.

עוד באותו נושא

שליחו של קים הגיע לבית הלבן לפגישתו עם טראמפ

לכתבה המלאה
שליח קוריאה הצפונית קים יונג צ'ול בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 1 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ עם השליח מקוריאה הצפונית/רויטרס

טראמפ וקים הסכימו לקיים את הפסגה לאחר החלפת מהלומות ועלבונות בולטת בשנה שעברה, שעוררה חשש ממשי מפני עימות צבאי בין שתי המדינות. למרות ההסכמה להיפגש, טראמפ ביטל את הפגישה, כשלדבריו הסיבה לכך היא "הכעס הגדול והעוינות הגדולה של קים" בסדרת התבטאויות ציבוריות. עם זאת, הוא המשיך לקרוא לקים "להתקשר או לכתוב" לו אם ירצה בכל זאת לקיים את הפגישה.

שליח קוריאה הצפונית קים יונג צ'ול בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 1 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ עם שליחו של קים/רויטרס

הצדדים פתחו בשיחות לאחר יום כדי להציל את הפסגה, כשבתוך כך צ'ול טקס לניו רק בסוף השבוע כדי להיפגש עם שר החוץ פומפאו. מוקדם יותר היום אמר שליח אמריקני בכיר לשיחות בין שתי המדינות כי הוא מתקדם "בכיוון הנכון".

צ'ול נזקק לאשרה מיוחדת כדי לנסוע לארצות הברית, שם הוא הוכנס לרשימה השחורה לאחר שהואשם בעבר בידי קוריאה הדרומית בכך שתכנן את המתקפה הקטלנית על ספינת הקרב הדרום קוריאנית ב-2010. מדובר בביקור הראשון של נציג מקוריאה הצפונית בבית הלבן מאז שנת 2000, אז פגש הנשיא לשעבר ביל קלינטון את הבכיר ג'ו מיונג רוק, בניסיון לא מוצלח להגיע להסכמה לגבי פירוק המדינה המבודדת מגרעין. הם נפגשו למשך 45 דקות וקלינטון קיבל בפגישה מכתב ממנהיגה הקודם של קוריאה הצפונית ואביו של המנהיג הנוכחי, קים ג'ונג איל.

(עדכון ראשון: 22:01)

צ' קוריאה: "הניסויים בנשק גרעיני וטילים בליסטים - יושעו". רויטרס
קים ג'ונג און/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully