וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שומר על פשטות": הרגע שבו חוה אלברשטיין ריגשה את אהוד בנאי

31.5.2018 / 9:21

חווה אלברשטיין הפתיעה את אהוד בנאי, חנן בן ארי קיווה שאין קומבינות בוועדת השיפוט, ג'ורדי הסביר מה פשר הגל היפני, דולב רם עקץ את דורון מדלי, שמצדו ביקש סליחה מנטע ברזילי. רשמים מטקס פרסי אקו"ם ה-60 שהתקיים אמש ושיחה עם זוכיו

אתר רשמי

טקס פרסי אקו"ם התקיים אמש זו השנה ה-60 בסינמה סיטי גלילות ואחד הרגעים המרגשים בו היה רגע הזכייה בפרס מפעל חיים שבו זכו המוזיקאים אהוד בנאי וחנן יובל. המוזיקאית חוה אלברשטיין, שזכתה בעצמה בפרס מפעל חיים מטעם אקו"ם בשנת 2011, הפתיעה את בנאי על הבמה, כשהגיעה להגיש לו את הפרס ונשאה דברים עליו. "בדרכו האישית ממשיך אהוד את מסורת מספרי הסיפורים הגדולים. יוצרים שאוזניהם כרויות כל הזמן לקולם של האנשים שבסביבתם ועיניהם רואות הכל, ומשמרות הכל, עם הרבה הזדהות וחמלה", אמרה.

"אהוד מספר שבתקופה מסוימת בחייו היה יושב ומנגן ברכבת התחתית בלונדון ובאמסטרדם. ואני מרגישה שהדבר הכי מופלא אצל אהוד הוא שעד היום, גם במופעים הגדולים ביותר, הוא עדיין שומר על תחושת הפשטות והצניעות של האיש ששר להנאתו שם במנהרות הרכבת התחתית של חיינו ואנחנו חולפים על פניו נרגשים, וכל הדרך מלווים אותנו שיריו, מחממים את ליבנו ונותנים לנו איזו תחושה של סיפוק וחסד". בנאי אמר בנאומו על הבמה: "אני רק מבקש שזה יהיה פרס מפעל אמצע החיים".

אהוד בנאי בטקס פרסי אקו"ם. אורית פניני,
אהוד בנאי/אורית פניני

בנימוקי ועדת הפרס לזכייתו של חנן יובל נכתב: "נדמה כאילו בכל צומת חשובה של המוזיקה הישראלית נמצא תמיד חנן יובל. מהלהקה הצבאית, דרך שובבי ציון, כף התקווה, השלושרים והחברים של בני. מקריירת הסולו המפוארת ודרך פסטיבלי הזמר לסוגיהם וכתיבה לזמרים אחרים. עבודתו של חנן מצטיינת בבחירה מוקפדת של כותבי מילים ובלחנים מלודיים ומוסיקליים המתכתבים עם שירי ארץ ישראל, וגם עם כותבי פולק ורוק גדולים מחו"ל. שיריו של חנן הפכו לחלק מההוויה הישראלית ומלווים את ישראל בשמחה, בכאב, בגעגוע ותמיד ביופי רב. אנחנו זוכרים את השירים, ולכן בחרה הוועדה להעניק לחנן יובל פרס על מפעל חייו ביצירה בישראל".

"הפרס הזה מבחינתי הוא הכרה ותעודה גדולה", אמר לוואלה! תרבות יובל בכניסה לאירוע. בתשובה לשאלה במה הוא הכי גאה בחייו ועל מה הוא מתחרט, ענה: "אני גאה מאוד בקונצרט של פסטיבל ישראל 2005. הפסטיבל הסתיים ביצירתו של משה זורמן מהשירים שלי, עם נגנית הגיטרה הקלאסית, ליאת כהן, שבאה במיוחד מפריז, עם תזמורת סימפונית ירושלים ועם מקהלה. זה היה סוג של שיא. ועל מה אני מתחרט? יש המון כאלה, אי אפשר להתחיל לספור, תאמין לי".

עוד באותו נושא

המופע לציון 30 שנה לאלבום הבכורה של אהוד בנאי מוכיח שלא קם כאן אמן מסוגו

לכתבה המלאה
חנן יובל בטקס פרסי אקו"ם. אורית פניני,
חנן יובל/אורית פניני

פרס הוקרה מטעם דירקטוריון אקו"ם על הישג יוצא דופן בזירה הבינלאומית ניתן ליוצרי השיר הזוכה באירוויזיון "Toy", דורון מדלי, סתיו בגר, נטע ברזילי ואבשלום אריאל. היתה זו הופעה פומבית ראשונה של מדלי וברזילי ביחד מאז הסערה שהתעוררה בעקבות הריאיון של דורון מדלי בחדשות סוף השבוע של חברת החדשות, שבמסגרתו הקטין את חלקה של נטע ברזילי בזכיית השיר, ואמר שבסך הכל "נקלעה לסיטואציה".

מדלי הביע את התנצלותו על הדברים שאמר. "באתי בכוונות טהורות לכתבה בחדשות מוצ"ש, כדי לספר סיפור על ילד שגדל על האירוויזיון והגשים את החלום. הסיפור התקלקל. נפלתי בלשוני. הוציאו אותי מהקשרי והפכתי טרף קל לשונאים, שרק מחכים כל הזמן מעבר לפינה בארץ המשוגעת הזאת. אני אשם בכל". בעודם על הבמה פנה מדלי לברזילי והוסיף: "אני יודע שאת לא רוצה שאני אבקש סליחה, אבל אני מבקש ממך סליחה. אני מבקש בעיקר מעצמי סליחה על כל הדבר הזה. איזה מזל שכל השמחה שהבאנו מנצחת את כל זה. אני רוצה להגיד לכם שהמעשה שלנו הוא המסר. שיתוף הפעולה האדיר שלנו הוא אבן שמושלכת למים ויוצרת גלים שמביאים איתם רק טוב".

נטע ברזילי ודורון מדלי בטקס פרסי אקו"ם.
נטע ברזילי ודורון מדלי

נטע ברזילי עצמה אמרה על הבמה: "אני לא רגילה לעמוד ולדבר, אני גם לא כתבתי שום דבר, ברגעים האלה אני אוהבת לעשות אימפרוביזציה. חשבתי ללמד את כולם שיעור שאני למדתי במסע הזה, שזה שיעור מאוד גדול באגו, ביצירה. לא ציפיתי לזכות ב'הכוכב הבא' וגם לא ציפיתי להגיע כל כך רחוק (...) כולנו עברנו מסע די מטורף של פתיחות, עבודה ביחד בתוך השיר 'TOY', ויש לי צמרמורת כשאני אומרת לכם את זה. זה אחד הדברים הכי מטלטלים, הכי מטורפים והכי מלמדים על שיתוף פעולה ופתיחות של הלב. ככה מנצחים, כשאתה מנצח את עצמך, את הגבולות והקירות". ברזילי זכתה לתשואות רמות בקהל.

פן חזות ודולב רם זוכים בפרס אקו"ם. אורית פניני,
פן חזות ודולב רם/אורית פניני

בפרס הישג השנה למלחיני השנה זכו פן חזות ודולב רם, שחתומים על כתיבה והלחנה של השיר שיצג את ישראל באירוויזיון בשנה שעברה, "I feel alive" בביצוע אמרי זיו, על הלהיט הענק "מלכת השושנים" ועל להיטים נוספים. הזכרנו להם כי דורון מדלי אמר בריאיון מעורר הסערה גם את המשפט מפוצץ האגו הבא: "תוציאו את השירים שלי מחתונות - אין לכם חתונות. תעשו MUTE על השירים שלי - החתונה שלכם על הפנים". בתגובה לכך עקץ רם: "אם אתה מוציא את השירים שלו מחתונות, פשוט יהיה רק את השירים שלנו. חבל, אני נהנה שיש מגוון רחב, אתה יודע".

על הזכיה שלהם הוסיף רם: "זה מרגש בטירוף, עברה עלינו שנה מטורפת, עבדנו עם אמנים חדשים, פרצנו עם סינגלים לתודעה. המטרה שלנו משנה לשנה זה לחדש ולהביא את הבשורה החדשה. אנחנו כל הזמן מנסים להעלות את הרף".

נצ'י נצ' ולירון עמרם בטקס פרסי אקו"ם. אורית פניני,
נצ'י נצ' ולירון עמרם בטקס פרסי אקו"ם/אורית פניני

פרס הישג השנה ליוצר ניתן לירדן פלג, הלא הוא ג'ורדי, מפיקם המוזיקלי של הצמד סטטיק ובן אל תבורי. שאלנו אותו איך קרה שנעשה שימוש לא שגרתי באלמנטים יפניים גם בשירם האחרון של סטטיק ובן אל, "קאוואי", וגם בהופעתה של נטע ברזילי בשיר "Toy". "אומרים שמוחות גדולים חושבים אותו דבר. מדובר על מוחות גדולים, אי אפשר להתווכח עם זה".

זה נובע מרצון לקרוץ לשוק הבידור הענק במזרח הרחוק, בתקווה להצליח שם?

"אני רוצה לקרוץ לכל העולם, לא רק למזרח הרחוק. אני רוצה לקרוץ למזרח, למערב, לצפון ולדרום. לכולם אני רוצה לקרוץ".

שאלנו את ג'ורדי גם האם יש חששות לקראת ההופעה של סטטיק ובן אל בחודש הבא בהיכל מנורה מבטחים, מכיוון שזהו מבחן גדול ראשון של קופות פתוחות. "אין כאן מבחן", אמר, "אנחנו לא עומדים במבחנים. אנחנו נטו באים לעשות את המוזיקה שלנו, להגיד תודה לקהל שמגיע, מכבד אותנו ואוהב אותנו. זה הדבר הכי מדהים בעולם. אני מתרגש ממה שהולך להיות במנורה, אני אומר לכם, לא ראיתם דברים כאלה בחיים".

חנן בן ארי בטקס פרסי אקו"ם. אורית פניני,
חנן בן ארי/אורית פניני

בפרס הישג השנה לאלבום זכה רביד פלוטניק, הלא הוא נצ'י נצ', על אלבומו "שפל וגאות". פרס הישג השנה לשיר השנה ניתן ליוצרי הלהיט "ויקיפדיה" אותו חנן בן ארי ביצע והלחין, כתב עם קרן פלס ועיבד אייל מזיג. על חלקה של פלס בזכיה ניתן להביט בשני אופנים: ראשית, סגירת מעגל: אחד השופטים שבחר בה ובשותפיה הוא דני רובס, אותו אחד שלא קיבל אותה ללהקה צבאית. שנית, שופטת אחרת שבחרה בה היא חברתה הטובה מירי מסיקה. מישהו אמר "ניגוד עניינים"?

פלס עצמה נעדרה מהטקס, ולכן ביקשנו מחנן בן ארי עצמו להגיב לכך. "אני מקווה שאין כאן קומבינות", אמר בן ארי בחיוך, "גם מדובר במעט מאוד כסף לעסוק בו בשחיתות. הוא לא שווה את ה'קומבינה' הזאת. אבל הזכייה הזאת היא תענוג, וזה מרגש. הפרס הזה בשבילי הוא סוכריה קטנה וטעימה". נציין גם שאייל מזיג קיבל גם את פרס הישג השנה למפיק מוזיקלי על מופע - על המופע של חנן בן ארי.

להקת הג'ירפות בטקס פרסי אקו"ם.
להקת הג'ירפות

פרס הישג השנה למחברי השנה ניתן ללהקת הג'ירפות. סולן הלהקה, גלעד כהנא, אמר בין השאר על הבמה על אלבומם האחרון "מי שלא חולם, כועס": "אנחנו מתרגשים כי עשינו את האלבום הזה אחרי תקופה לא קלה. האלבום הזה מדבר על כך שבחיים אתה חוטף בומבות קשות, שאתה יכול לנסות להשלות את עצמך שהן לא יגיעו, אבל המכות מגיעות בסוף. באיזשהו מקום האלבום מדבר על זה שגם כשאתה חוטף, וכשמפרקים אותך לגורמים, באיזשהו מקום כשאתה מרכיב את הכל חזרה, אתה בנאדם הרבה הרבה יותר טוב. כדי להשתפר כבנאדם אתה חייב לעבור דרך טבעת של כאב".

הכותב והמלחין שייקה פייקוב קיבל פרס על תרומתו הרבה ליצירה הישראלית, והמפיקה מרים עציוני קיבלה פרס הוקרה על מפעל חיים מטעם אקו"ם ואיגוד המפיקים והאמרגנים בישראל. פרסים נוספים שהוענקו אמש: פרס הישג השנה לתגלית השנה ליוצר לירון עמרם, פרס לעידוד פרסום היצירה למחברת להלה שלג, פרס לעידוד פרסום היצירה למלחין ליאיא כהן אהרונוב, פרס לתמיכה בהפקת אלבום ליוצרת לאביגיל קובארי.

שייקה פייקוב ויוריק בן דוד. אורית פניני,
היוצר שייקה פייקוב ויו"ר אקו"ם, יוריק בן דוד/אורית פניני

הנאומים המלאים של דורון מדלי ונטע ברזילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully