וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: פעולות ישראל ברצועת עזה - כמו פשעי הנאצים באירופה

נשיא טורקיה אמר בעצרת הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי באיסטנבול כי ארה"ב מונעת פעולות נגד ישראל במועצת הביטחון וקרא להעלות את הנושא בפורום המלא של האומות המאוחדות. החברות בארגון קראו להצבת כוח בינלאומי להגנת הפלסטינים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן השווה אתמול (שישי) בין פעולות ישראל מול המפגינים בגבול רצועת עזה לבין פשעי הנאצים. בדברים שנשא בעצרת הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי באיסטנבול אמר ארדואן כי "אין כל הבדל בין הזוועות שעמן התמודד העם היהודי באירופה לפני 75 שנה לבין הברוטליות שבפניה עומדים אחינו בעזה".

ארדואן, המכהן כיו"ר הארגון בן 57 הנציגים ממדינות מוסלמיות שונות, אף קרא להעלות במסגרת העצרת הכללית של האו"ם את סוגיית הרג המפגינים הפלסטינים מירי חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה בשבועות האחרונים. לדבריו, ארצות הברית חוסמת כל אפשרות של פעולה למען הצדק במסגרת מועצת הביטחון. "על ישראל לתת את הדין בגין הרג חפים מפשע שבהם טבחה תוך הפרת החוק הבינלאומי", הוסיף.

משתתפי העצרת, שנערכה לאות הזדהות עם הפלסטינים תושבי רצועת עזה בעקבות המתיחות עם ישראל, גינו את מעבר שגרירות ארצות הברית לירושלים ביום שני, וכן את הרג 63 המפגינים בסמוך לגדר הגבול באותו היום. המשתתפים נשאו מסר עיקרי אחד לפיו אסור להפקיר את ירושלים בידי ישראל. שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו, אמר בפתח העצרת כי "עלינו להבטיח שהרשויות והחיילים הישראלים, שמכוונים כלי נשק לעבר אנשים חסרי הגנה, יישאו באחריות".

נשיא טורקיה ארדואן במכון מחקר בלונדון, בריטניה, 14 במאי 2018. רויטרס
"להגן על פלסטין". ארדואן/רויטרס

עם סיומה של העצרת, החברות בארגון קראו להצבת כוח בינלאומי להגנת הפלסטינים. בהודעה משותפת מטעמם התחייבו מנהיגי המדינות המוסלמיות גם לנקוט צעדים פוליטיים וכלכליים נגד מדינות שיעבירו את שגרירות ארצם לירושלים, זאת על המדינות הנוספות שהלכו בעקבות ארצות הברית. בנוסף לכך, הם כינו את הרג הפלסטינים "פשעים מזעזעים שבוצעו על ידי הכוחות הישראליים בגיבוי ממשל ארצות הברית".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"יש לנקוט צעדים כדי להניע את הקהילה הבינלאומית"

יועץ בכיר לארדואן מסר שלשום כי "העצרת תתמקד בצעדים שעל המדינות המוסלמיות לנקוט כדי להגן על פלסטין ועל ירושלים", בסולידריות ובשיתוף פעולה עם הרשות הפלסטינית ועם התושבים. "הכיבוש הישראלי והעניין הפלסטיני הם לא רק עניין של מדינות מוסלמיות, אלא של כל מי שמאמין בצדק ובחוק", אמר היועץ. "יש לנקוט צעדים כדי להניע את הקהילה הבינלאומית לסיום האכזריות, ואנו נדון בהם בעצרת".

ארדואן קיים בימים האחרונים שיחות בהולות עם מנהיגים מרחבי העולם כדי להפוך את העצרת לגדולה ומשמעותית. בין היתר אישרו את הגעתם מנהיגים מאיראן, אזרבייג'ן, סודאן, פקיסטן, קטאר, גינאה, כווית ואינדונזיה.

שר האוצר משה כחלון התייחס אתמול למשבר הדיפלומטי בין טורקיה וישראל על רקע האירועים בעזה וציין: "ידידינו בטורקיה, אל תיפלו בפח של חמאס". כחלון הוסיף במסר מצולם בעמוד הפייסבוק שלו כי "ההתקפות שלוחות הרסן של ארדואן נגד ישראל הן ריטואל קבוע שחוזר כל פעם כשהוא נמצא במצוקה פוליטית פנימית. כל אחד יודע, וגם הוא, שמה שקורה בגבול עזה זו התארגנות של קבוצות טרור במסווה של הפגנות המוניות". "מנהיג חמאס הודה בעצמו שכ-50 מההרוגים הם פעילי טרור חמאס. אין שום הצדקה להפגין ולנסות לפגוע בריבונות של מדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 18.05.18, 09:40)

הפגנה בגבול עזה לרגל יום הנכבה 16 במאי 2018. רויטרס
מפגינים בעזה, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully