וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם ארגון השחקנים ישבית את הליגה, המנהלת צפויה להכריז על סיום העונה

17.5.2018 / 15:07

לאחר שהוחלט לא לקבל את מתווה המנהלת ולדרוש את המשך החוק הרוסי, גם הפגישה הנוספת לא גרמה לשינוי. המנהלת: "קוראים לארגון לגלות אחריות ולשוב לשולחן ההידברות ללא תנאים מוקדמים"

one

ליגת העל בכדורסל בדרך לשביתה. פגישת ארגון השחקנים ומנהלת הליגה הסתיימה הבוקר (חמישי) ללא תוצאות. הארגון דרש להמשיך את החוק הרוסי לשנתיים נוספות, אך במנהלת סירבו ונראה כעת שאין מנוס מהכרזה מחר על שביתה החל מיום שני הקרוב. לאחר הפגישה התכנסו חברי הדירקטוריון על מנת להחליט כיצד להגיב במקרה של שביתה וקיים רוב לכך שבמקרה כזה יוכרז על סיום העונה; ללא יורדת לליגה הלאומית וללא אלופה.

שחקני ליגת העל דחו את מתווה המנהלת, אותו הגה מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל, והיו דבקים בעמדתם להמשיך עם החוק הרוסי, במצב הקיים או בתוספת זר שישי תמורת קנס גדול, לפחות לשנתיים נוספות.

בפתח הישיבה שנערכה אתמול, התייצבו הראל ומנכ"ל מנהלת הליגה עדלי מרכוס אל מול השחקנים והציעו להם את המתווה עליו עבדו עם ניר אלון ושמעון אמסלם בתקופה האחרונה - חוק רוסי עם שישה זרים בעונת 2018/19 והחל מהעונה שלאחר מכן תשחקנה הקבוצות עם שישה עד שמונה ישראלים. ההצעה הייתה אמורה לנסות להגביל את המתאזרחים הרבים שיש בליגת העל, ולהביא לשיפור מעמדו של השחקן הישראלי הצבר, אך לאחר דיון קצר הוחלט להוריד את ההצעה מהפרק בשלב זה.

מי שהיה בין מובילי הקו הקשיח של ארגון השחקנים הוא שחקנה של אליצור נתניה מהליגה הארצית מתן נאור, שהוביל גם את שביתת השחקנים לפני חמש שנים. נאור חזר והעלה במהלך הישיבה את נושא המיסוי על השחקנים הזרים ולאחר מכן גם על המתאזרחים, כנושא בעייתי שגורם לעיוות גדול בכדורסל הישראלי. "אנחנו לא דורשים שני ישראלים על המגרש, אלא שני שחקנים שמשלמים עליהם מיסוי מלא על המגרש", אמר בסיום הפגישה.

ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון. יוסי ציפקיס
הישראלים מוכנים ללכת לשביתה. ניר אלון/יוסי ציפקיס

לאחר פגישת הארגון העלו כמעט כל שחקני ליגת העל מסר בחשבונות שלהם ברשתות החברתיות, "בלי שחקן ישראלי אין כדורסל ישראלי", כדי להראות אחדות. לאחר שהשחקנים התפזרו נערכה שיחה ארוכה בין הראל, נאור, אמסלם ואלון כדי אולי להתקדם בשיחות, אך עמדת ארגון השחקנים לא השתנתה. "באף ליגה באירופה אין מיסוי על השחקנים האמריקאים, זה היה קיים בעבר, אבל נפסק", אמר אלון להראל במהלך השיחה.

השחקנים הישראלים מוכנים ללכת לשביתה, ולא חוששים מהתוצאות שלה, "אולי דעת הציבור לא איתנו, אבל העתיד שלנו קצת יותר חשוב מזה", סיפר אחד משחקני ליגת העל אמש, "יש פה אי צדק שצועק לשמיים. אומרים כל הזמן שאין שחקנים ישראלים, וזה למה? כי יש לקבוצות אינטרס להביא שחקנים זרים או מתאזרחים ולשלם עליהם פחות מס? למה צריך לשלם עליהם פחות מס מאשר עלינו, באיזה עוד ענף משלמים על עובד שמרוויח יותר כסף פחות מס מעובד שמקבל פחות כסף? נושא הזרים הוא מכרה זהב לקבוצות, ופוגע בנו אנושות".

המנהלת הוציאה הודעה רשמית בה אמרה: "למרבה הצער ולמרות שהושגו בתחילת ההידברות הסכמות עקרוניות, ארגון השחקנים נסוג בו, דחה את הצעת המנהלת ומעלה דרישות חדשות בכל פגישה ופגישה שהתקיימה. נוכח איומי ארגון השחקנים להשבית את הליגה החל מהשבוע הבא קוראת המנהלת לארגון לגלות אחריות, לחזור בו מכוונת השביתה, ולשוב לשולחן ההידברות ללא תנאים מוקדמים. שביתה תגרום נזק לכל המעורבים בענף הכדורסל. השחקנים צריכים להבין כי מפאת לוחות הזמנים של משחקי הנבחרת בחודש יוני. ואילוצים אחרים, ככל שיינקטו שביתה מעבר ליום רביעי הבא (23/5) החליט הדירקטוריון כי לא יהיה מנוס אלא לסיים את העונה מוקדם מהצפוי ללא שיושלמו כל המשחקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully