וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלום השלום מת ביום שני": כך סיקרו בארה"ב את ההפגנות בעזה

15.5.2018 / 21:55

העימותים האלימים בגבול הרצועה תפסו חלק נרחב בדיווחים בכלי התקשורת ברחבי אמריקה. רשתות במעצמה אף הקדישו שידורים חיים ואף קיימו דיונים באולפן בהשתתפות פוליטיקאים בהווה ובעבר. בפוקס ניוז מתחו ביקורת על סיקור בלתי אוהד של פתיחת השגרירות בירושלים

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: ניקי היילי בדיון החירום במועצת הביטחון בעניין העימותים בעזה)

בכלי התקשורת בארצות הברית סיקרו היום (שלישי) בהרחבה את העימותים בגבול הרצועה, ולראשונה זה זמן רב, שלוש רשתות החדשות האמריקניות בכבלים - CNN, פוקס ניוז ו-MSNBC הקדישו חלק ניכר מהיממה האחרונה לסיקור בשידור חי, כולל פאנלים עם פרשנים, כתבים בשטח, וראיון עם פוליטיקאים בכירים מישראל בהווה ובעבר.

באתר של CNN נפתח סיקור מיוחד המתעדכן מדי כמה דקות, ומביא תגובות מן העולם להפגנות חמאס, כולל סרטונים ודיווחים מהשטח. הפרשן הבינלאומי של האתר בן וודמן, פרסם טור שכותרתו: "חלום השלום בזמננו במזרח התיכון מת ביום שני". ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התראיין בתכניתה של כריסטיאן אמנפור ובירך על מעבר השגרירות לירושלים. גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, התראיין לרשת "פוקס ביזנס" ואמר דברים ברוח דומה.

עוד בוואלה! NEWS:
עקב המהומות בגבול עזה: טורקיה תחזיר את השגריר בישראל
חמאס במסר לצה"ל: נרגיע את האלימות בתמורה להפחתת התקיפות

עימותים בגבול רצועת עזה. רויטרס, רויטרס
שידורים חיים ופאנלים באולפן. האירועים בעזה, אתמול/רויטרס, רויטרס

מעבר לסוגיית ההפגנות והניסיון של צה"ל למנוע חדירת מחבלים לישראל, חנוכת שגרירות ארצות הברית בירושלים הביאה את כלי התקשורת להתייחס גם לוויכוח הפוליטי הפנים-אמריקני ברשת פוקס ניוז מתחו ביקורת על אופן הסיקור של כלי תקשורת אחרים את אירועי אתמול. כך למשל, הוצג שער העיתון "דיילי ניוז" בו נראית בתו של הנשיא איוונקה טראמפ מחייכת ליד שלט השגרירות החדש, ובסמוך לה הוצבה תמונה של פלסטינים סוחבים פצוע ברצועה. את השער ליווה הכיתוב "השדה הקטנה של אבא". בפוקס כתבו על אופן הסיקור של הדיילי ניוז: "השער הלעיג את איוונקה שהיא כולה מחייכת בעוד שבעזה ישנן התנגשויות אלימות. תקיפת ילדיהם של פוליטיקאים נחשבה תמיד מחוץ לגבול, אבל תפקידה של איוונקה בממשל יוצר אזור אפור". עוד כתבו בפוקס ניוז: "כותרת השער של הדיילי ניוז לא מגובה בעיתונות מסוג כלשהו מחד, ואינה מופיעה בעמוד הדעות מאידך". הם כינו את הכותרת "סליזית".

שער הדיילי מייל:

בכותרת אחרת באתר נכתב כי "הפלסטינים וכוחות צה"ל משליכים זה על זה אבנים וגז מדמיע, בעוד דיווחים מצביעים על כך שחמאס משחד ומאיים על המפגינים". בחדשות NBC כתבו כי "ארגון רופאים ללא גבולות השווה את שפיכות הדמים של יום שני - כוחות הצבא הרגו 60 איש ופצעו יותר מ-2,700 - למלחמה בעזה ב2014". כותרת הידיעה היתה: "ההפגנות בעזה פינו את מקומן להלוויות כאשר הפלסטינים מציינים את ה"נכבה"".

עזה: אלפים משתתפים בהלוויות ההרוגים בעימותים עם צה"ל; חשש מהסלמה. רויטרס
מאמרים על הלוויות הפלסטינים. עזה, היום/רויטרס

ב"ניו יורק טיימס", אירועי אמש נמצאים בכותרת הראשית של האתר מאז אתמול משעות הערב, וכוללת מאמרי פרשנות, עדכונים שוטפים וסרטון שליווה את כוחות הרפואה העזתים. "הרג בעזה, שגרירות חדשה בירושלים, ואין סימן לשלום", נכתב בכותרת הראשית של האתר.

ב"וול סטריט ג'ורנל" נכתב כי "הפלסטינים בעזה החלו לקבור את המתים לאחר התנגשויות אלימות עם הצבא הישראלי אתמול, בהן נהרגו 60 איש. ישראל דחתה את הביקורת הבינלאומית והגנה על זכותה לביטחון אזרחיה". במאמר שעסק בפתיחת השגרירות, נכתב: "פתיחת השגרירות בירושלים ושפיכות הדמים מוסיפה לחיכוך בין ארצות הברית לבנות בריתה. באירופה ובמזרח התיכון ביקרו את פתיחת השגרירות בירושלים וקראו לישראל לנהוג בריסון".

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully