וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבד בתרגום: נתניהו כתב "נטע כפרה עלייך!"; טוויטר פירש לא נכון

13.5.2018 / 4:30

ראש הממשלה התכוון לפרגן לנטע ברזילי בשני ציוצים - אבל התרגום האוטומטי של טוויטר פירש את דבריו כ"נטע, את פרה". חלק מהעוקבים הזרים הגיבו בבלבול והתקשו להבין שנתניהו התכוון למחמאה. חברי כנסת רבים ברכו את נטע על זכייתה, רגב: "מתנה גדולה למדינת ישראל"

ציוץ בטוויטר של ראש הממשלה בנימין נתניהו על נטע ברזילי. צילום מסך
מתוך הטוויטר של נתניהו/צילום מסך

בשלב המכריע של הניקוד באירוויזיון, ראש הממשלה בנימין נתניהו התכוון לפרגן לנטע ברזילי הלילה (ראשון) בציוץ מחשבון הטוויטר שלו שיגיע למעל מיליון עוקבים - אבל התרגום האוטומטי של טוויטר פגע לו בתוכניות. נתניהו השתמש בסיסמה של ברזילי וצייץ "נטע, כפרה עליך", אבל טוויטר לא זיהה את הסלנג הישראלי "כפרה", ותירגם את הציוץ של נתניהו כ"נטע, את פרה". חלק מהעוקבים הזרים הגיבו בבלבול והתקשו להבין שנתניהו התכוון למחמאה.

לאחר ניצחון נטע בריזלי באירוויזיון, צייץ נתניהו פעם נוספת "נטע, את כפרה אמיתית, הבאת כבוד למדינת ישראל!" מה שטוויטר תרגם ש"נטע את פרה אמיתית!". המשך הציוץ "שנה הבאה בירושלים", תורגם כראוי.

ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, שצייץ ציוץ דומה אבל בניסוח אחר, "כפרה עליך נטע", ניצל מהמבוכה, אבל גם אצלו המתרגם האוטומטי פיענח את המילה במובן של בקשת סליחה ומחילה על חטא.

עוד בנושא:
מחזיקים אצבעות לנטע: עדכונים שוטפים מגמר האירוויזיון 2018
שופטי ישראל נתנו 0 נקודות למתחרה קפריסין: "ביצעו סיכול ממוקד"
מי יזכה הערב באירוויזיון? לגוגל וספוטיפיי יש תשובות והן יפתיעו אתכם

ציוץ בטוויטר של ראש הממשלה בנימין נתניהו על נטע ברזילי. צילום מסך
הציוץ בטוויטר לנטע ברזילי לאחר הניצחון/צילום מסך

יו"ר העבודה והמחנה הציוני אבי גבאי כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "כשאישה עוצמתית כמו נטע מטיפה על הבמה הגדולה בעולם לקבלת האחר ואומרת 'אני אוהבת את המדינה שלי', זו ההסברה הכי טובה שאפשר לבקש". עוד הוסיף גבאי כי "נטע, כפרה עליך, יום ירושלים שמח. בשנה הבאה אצלנו".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן פרגן לנטע ברזילי על הניצחון באירוויזיון: "וואו. איזו התרגשות!!! נטע באמת הגדולה מכולן. ההישג המדהים כולו שלה ושל המסר המרגש והאמיתי שהיא העבירה לכולנו: לקבל את עצמנו כפי שאנחנו ולהיות גאים במה שיש לנו ובנו". עוד הוסיף ארדן בעמוד הפייסבוק שלו "ולכם פעילי ה-bds: חפשו את החברים שלכם!!! ".

יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג שהגיע לחגוג אף היא בכיכר רבין אמרה כי "איזו אווירה מדהימה כאן בכיכר רבין. נטע, הבאת לכולנו שמחה אדירה וגאווה ענקית. אוהבים אותך ומודים לך".

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה את נטע ברזילי: "כפרה עלייך שיחקת אותה וריגשת את כולנו. הבאת כבוד גדול למדינת ישראל", אמרה השרה רגב לברזילי. "נטע הביאה מתנה גדולה למדינת ישראל. בשנה הבאה האירוויזיון בישראל ונעשה הכל על מנת לארח אותו בצורה היפה ביותר ולחשוף שוב את פניה היפות של מדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 01:30)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ציוץ בטוויטר של ראש האופוזיציה בוז'י הרוצג על נטע ברזילי. צילום מסך
הציוץ של הרצוג/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully