וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג ענק לסדרה "על הספקטרום" של yes: זכתה בפסטיבל Series Mania

5.5.2018 / 21:49

פחות מחודש לאחר ש"בשבילה גיבורים עפים" זכתה בגרסה הטלוויזיונית של פסטיבל קאן, הישג גדול נוסף ליצירה הישראלית: "על הספקטרום" קטפה את פרס הסדרה הבינלאומית הטובה ביותר בפסטיבל Series Mania היוקרתי שבליל, וגברה בדרך על שלל מתחרים מכל רחבי תבל

הישג גדול נוסף לטלוויזיה הישראלית: הסדרה "על הספקטרום" זכתה בפרס הסדרה הבינלאומית הטובה ביותר בפסטיבל Series Mania, מן האירועים הגדולים, החשובים והיוקרתיים בתעשייה. כך הוכרז בטקס הסיום של האירוע הנוצץ, שהתקיים הערב (שבת).

את "על הספקטרום" יצרו הבמאי יובל שפרמן והתסריטאית דנה אידיסיס, וכמשתמע משמה, שלושת גיבוריה נמצאים על הרצף האוטיסטי. מדובר בשלושה צעירים, אותם מגלמים ניב מג'ר, נעמי לבוב ובן יוספוביץ', החולקים יחד דירה בדיור מוגן וכל אחד מהם מתמודד בדרכו עם העולם שבחוץ. עוד משתתפים בה גם אבי דנגור, דור מוסקל ורותי הולצמן.

בנאום התודה שלה, הקדישה אידיסיס את הפרס לאחיה, גיא, שהיה השראה לסדרה. "אני מקווה שאתה גאה בי", אמרה.

על הספקטרום.
הקדישה את הפרס לאחיה. דנה אידיסיס עם הפסלון ובצדה יובל שפרמן

הזכייה של "על הספקטרום" לא הפתיעה, שכן התקשורת הצרפתית הגיבה בהתפעמות להקרנת הבכורה שלה במסגרת הפסטיבל. המגזין הנפוץ פרמייר, למשל, כתב: "זו אולי הסדרה הגדולה הראשונה על אוטיזם. היא מבריקה, מהממת, רצינית ומצחיקה, מחוספסת ועדינה באותה מידה. מדובר בנס, והלוואי שיימכר לאחד מן הגופי השידור בצרפת במהרה". היומון האיכותי ליברסיון כתב דברים דומים והיומון הנפוץ והפחות גבה-מצח "20 דקות" הוסיף: "התאהבנו. סדרה מצחיקה ונוגעת ללב".

זו היתה המהדורה התשיעית של הפסטיבל. בשמונה השנים הקודמות הוא נערך בפריז, והפעם עבר צפונה, לעיר ליל, ולפי הדיווחים היה עשיר, איכותי, מסוקר ומתוקשר עוד יותר מאשר בעבר. בתחרות הבינלאומית השתתפו עשר סדרות, תוצרת שבע מדינות שונות, ובהן גם סדרה ישראלית נוספת -"אוטונומיות", שיתוף פעולה של קשת ו-HOT, שיצרו יונתן אינדורסקי ואורי אלון ("שטיסל") בכיכובם של אסי כהן, שולי רנד ורותם סלע.

מתוך הסדרה "על הספקטרום" של yes. אוהד רומנו,
הביקורת הצרפתית עפה עליהם. מתוך "על הספקטרום"/אוהד רומנו

בין הסדרות עליהן גברה "על הספקטרום" אפשר לציין למשל את "The Rain" הדנית של נטפליקס, "American Woman" בכיכובה של אלישה סילברסטון, "Ad Vitam" מבית היוצר של ארטה בכיכובם של איוון אטאל וחנה שיגולה, "The Split" של BBC, ועוד.

ואם הזכייה של "על הספקטרום" עשתה לכם חשק לצפות בו במהרה, תשמחו לשמוע שהיא עולה כבר בעוד כשבועיים ב-22.5 ב-yes Edge.

על הספקטרום.
גג העולם. שפרמן ואידיסיס על הבמה בטקס חלוקת הפרסים
על הספקטרום.
כל הכבוד. שפרמן ואידיסייס חוגגים
על הספקטרום. ורד אדיר,
בקרוב על המסך. מתוך "על הספקטרום"/ורד אדיר
על הספקטרום. ורד אדיר,
יש סיבה לחגוג. מתוך "על הספקטרום"/ורד אדיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully