וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר אבי עופרים הלך לעולמו

4.5.2018 / 15:52

אבי עופרים, שהרכיב יחד עם אסתר עופרים את "צמד העופרים" והיה מן המוזיקאים הישראלים הכי מצליחים אי פעם באירופה, הלך לעולמו בגרמניה והוא בן שמונים. "הוא היה בוהמיין חמוד" ספד לו גל אוחובסקי, שהציג ב"ללכת על המים" חידוש של להיטו הגדול "סינדרלה רוקפלה"

אבי עופרים. GettyImages
אבי עופרים בהופעת הקאמבק שלו בתחילת העשור/GettyImages

הזמר אבי רייכשטט, המוכר בשם אבי עופרים, הלך הבוקר (שישי) לעולמו והוא בן שמונים. המוזיקאי הרכיב יחד עם רעייתו לשעבר אסתר עופרים את "צמד העופרים", והיה מן המוזיקאים הישראלים המצליחים אי פעם באירופה בכלל ובגרמניה בפרט. הוא נפטר בביתו שבמינכן לאחר מאבק ארוך במחלה.

ההיכרות בין אבי לאסתר החלה בעת גיוסה לצה"ל. כעבור מספר חודשים שוחררה מהצבא. את "צמד העופרים" הקים אבי עם שמוליק קראוס ב-1958, ולאחר הצטרפותה של אסתר שונה שמו לשלישיית העופרים. בתחילה הופיעו באיזור חיפה. בשל חילוקי דעות על חלוקת הרווחים, עזב קראוס את הלהקה תוך זמן קצר. בסוף שנות החמישים ותחילת שנות השישים הצטלמו השניים בתפקידי משנה בסרטים "אקסודוס" ו"חולות לוהטים". בשנים 1960 ו-1961 הקליטו שני אלבומים, הראשון נקרא "העופרים" והשני "מוסר עדין", שזכו להצלחה רבה.

בשנות השישים זכו להצלחה בינלאומית. הזוג התמקם בז'נבה שבשווייץ, ואסתר ייצגה את שוויץ באירוויזיון עם השיר "אל נא תלך", שזכה להצלחה גדולה ותורגם לגרמנית ולאיטלקית.

"צמד העופרים" חתמו על חוזה הקלטות עם חברת פיליפס ההולנדית והצליחו בהולנד עם הגרסה האנגלית של "עוד ריקוד אחד". בהמשך הקליטו את האלבום הראשון בארצות הברית, "שירים מהעולם", הכולל את הלהיט "לילה לילה" ו"אדמה אדמתי" של מרדכי זעירא. בהמשך אסתר הצליחה גם כסולנית בעולם.

תיעוד נדיר: אבי עופרים שר במהלך ליל הסדר במסגרת ביקור מולדת לפני חמש שנים

בשנת 1968 הופיע צמד העופרים בתוכנית טלוויזיה באנגליה עם השיר "סינדרלה רוקפלה" וזכו להצלחה גדולה. השיר הגיע למקום הראשון במצעד הפזמונים הבריטי. הסינגל של "סינדרלה רוקפלה" הודפס במספר רב של מדינות. הצמד קיבל תוכנית קבועה במסגרת שידורי ה-BBC, ואף הופיע במופע המלכותי באלברט הול והוצג בפני המלכה אליזבט השנייה. הצמד הוזמן להופיע בשידור הצבע הראשון בגרמניה. השיר לא הושמע תחילה בישראל בעקבות חרם שהוטל על שידור שירי הזוג בגלל פעילותם בגרמניה והתבטאויותיהם.

במרץ 1969 ערכו השניים קונצרט משותף אחרון בקלן. לאחר מכן נפרדה דרכם, ואבי הקליט אלבום משלו.

העופרים התגרשו בגרמניה ב-1970, ואבי נשאר להתגורר במדינה. לאחר גירושיו, הוא התמכר לסמים ולאלכוהול. ועם זאת, המשיך להופיע והוציא מספר אלבומים. ב-1982 הוציא את הספר "מחיר השנים הפרועות". מאז גירושיו התחתן פעמיים נוספות, נישואיו האחרונים היו לסנדרה, ממנה התגרש ב-2004. בינואר של שנה שעברה פונה לבית חולים בעקבות שפעת ודלקת ריאות, ושהה בו במשך חודשים. זמן קצר לאחר שיחרורו, הופיע באירוע התרמה של ארגון הצדקה "מועדון הגולף איגלס" במינכן, שבו התקבל בתשואות. הוא אמר באירוע: "לאחר שבעה חודשים ביחידה לטיפול נמרץ, ניצחתי במאבק. אני שמח על התרומות ועל האווירה הטובה שיש כאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אבי עופרים. GettyImages
אבי ואסתר עופרים מתכבדים באלבום הזהב בגרמניה ב-1966 לאחר מכירות של לא פחות מחצי מיליון עותקים/GettyImages

רבים מבני הדור הנוכחי חבים את ההיכרות שלהם עם עופרים לגל אוחובסקי ואיתן פוקס, שהציגו בלהיט "ללכת על המים" ביצוע מחודש ומרגש ל"סינדרלה רוקפלה".

"זה מאוד עצוב", אומר גל אוחובסקי על מותו של עופרים, "נזכור שהוא היה האמן הישראלי היחיד שהגיע למקום הראשון בשמו במצעד הפזמונים באנגליה, לא היה לפניו ולא אחריו. עפרה חזה הגיעה עם סימפול. ובעיקר נזכור את צמד העופרים, שזכה למקום מפואר בהיסטוריה המוזיקלית של מדינת ישראל. פגשתי אותו בתקופה שבה חידשנו את 'סינדרלה רוקפלה' ל'ללכת על המים'. הוא היה תמיד אנרגטי כזה, מלא ברעיונות של דברים שרצה לעשות. הוא היה בוהמיין חמוד"

החידוש ל"סינדרלה רוקפלה" ב"ללכת על המים"

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, שאמו היא בת דודו של אבי עופרים, מסר לוואלה! תרבות: "הבוקר קיבלנו את הידיעה העצובה על מותו של אבי, בן דודה של אמי והאיש עליו גדלתי בילדותי. אזכור לעד את ביקוריי במינכן, עיר בה היה אבי אישיות מוכרת ונערצת, את הביקורים בחגים בארץ ואת שיריו הנהדרים איתם הגיע בשנות השישים-שבעים לצמרת המוזיקה באירופה".

הביצוע המקורי ל"סינדרלה רוקפלה"

אבי ואסתר עופרים שרים בעברית בטלוויזיה הגרמנית

אבי עופרים. GettyImages
אבי עופרים במינכן לפני שש שנים/GettyImages
אבי עופרים. GettyImages
אבי ואסתר עופרים באנגליה ב-1965/GettyImages
אבי עופרים. GettyImages
אבי עופרים בהופעת הקאמבק שלו בתחילת העשור/GettyImages
אבי עופרים. GettyImages
אבי ואסתר עופרים באנגליה ב-1968 צילום: אימג'בנק - Gettyimages)/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully