וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: כוחות סיניים פוגעים עם לייזר בכלי טיס שלנו באפריקה

4.5.2018 / 15:31

לשתי המעצמות בסיסים סמוכים בג'יבוטי שלחופי קרן אפריקה, והפנטגון אמר כי מדובר ב"תקריות חמורות". לפי גורם אמריקני, באחת מהן, נפצעו שני טייסים בעיניהם. בייגי'נג מכחישה בתוקף

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: נשיא סין נפגש עם מנהיג צפון קוריאה בבייג'ינג, במרץ)

ארצות הברית התלוננה אתמול (חמישי) בפני סין על כך שכוחותיה כיוונו לייזרים לעבר כלי טיס אמריקנים בג'יבוטי בשבועות האחרונות, אך בבייג'ינג מכחישים זאת. ג'יבוטי, שבקרן אפריקה, מארחת בסיס אמריקני שבו כ-4,000 איש, כולל כוחות מיוחדים, המשמש גם לפעולות בתימן ובסומליה. לא הרחק ממנו, שוכן גם בסיס סיני, הראשון שהקימה בייג'ינג מחוץ לשטחה של המדינה והוא הגורם לדאגה בוושינגטון.

"אלו תקריות חמורות מאוד, העלנו זאת באופן רשמי מול ממשלת סין ואנחנו דרושים שהסינים יחקרו את התקריות הללו", מסרה דוברת הפנטגון דאנה ווייט. לדבריה, הפנטגון משוכנע כי הלייזר כוון על ידי גורמים סיניים ובשבועות האחרונים אירעו כעשר תקריות, אם כי המניע שלהן לא ברור.

לקריאה נוספת בנושא
תרגיל בים התיכון וחיילים באפריקה: צבא סין מפגין את שריריו

משמר כבוד לכבודו של נשיא ג'יבוטי בעת ביקורו בבייג'ינג, סין, נובמבר 2017. AP
הקרב על קרן אפריקה מתחמם. משמר כבוד בבייג'ינג לכבוד נשיא ג'יבוטי, בנובמבר/AP

גורם אמריקני, שדיבר בעילום שם, אמר כי באחת התקריות שאירעה בחודש שעבר, שני טייסים של מטוס תובלה מדגם C-130 סבלו מפציעות קלות בעיניהם. לדבריו, בכמה מקרים, לייזר צבאי מהבסיס הסיני כוון לעבר כלי טיס אמריקניים.

משרד ההגנה של סין דחה את הטענות. "כבר הפרכנו את הביקורת הלא נכונה דרך הערוצים הרשמיים. הצד הסיני מציית באופן הדוק לחוק הבינלאומי ולחוקי המדינה המקומית, והוא מחויב להגן על היציבות והביטחון באזור", נמסר בהצהרה קצרה.

דוברת משרד החוץ של סין, וואה צ'וניינג, אמרה כי הממשלה ערכה "בדיקות מעמיקות" והודיעה לארצות הברית כי הטענות הללו חסרות בסיס. "אפשר להזכיר בפני הגורמים האמריקניים הרלוונטיים לשמור על אמינות של דבריהם ולא למהר עם ספקולציות והאשמות", אמרה במהלך תדרוך יומי לעיתונאים.

במהלך השנה כלל צבא ארצות הברית את הצורך בבלימת סין, לצד רוסיה, במרכז אסטרטגיית ההגנה הלאומית החדשה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully