וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין האמריקני: סין הציבה טילים מתקדמים בים סין הדרומי

בכלי תקשורת בארה"ב דווח כי גורמי מודיעין מעריכים שבייג'ינג עיבתה את מערכיה הצבאיים בנתיב השיט האסטרטגי בימים האחרונים, ואלו עלולים לסכן את הנוכחות האמריקנית באזור. הבית הלבן: "יהיו לכך השלכות"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

סין הציבה מערכות טילי שיוט נגד ספינות וטילי קרקע-אויור בשלושה מוקדים בים סין הדרומי במהלך תרגיל שקיימה באזור בימים האחרונים - כך דיווחה הלילה (שישי) רשת CNN, שציטטה גורם ביטחוני אמריקני בכיר. אתמול הזהיר הבית הלבן כי יהיו "השלכות" בטווח הקצר והארוך למיליטריזציה הסינית בנתיב השיט האסטרטגי.

ברשת CNBC דווח כי לפי הערכות המודיעין האמריקני, שמתבססות על תמונות לוויין, הטילים הועברו ב-30 הימים האחרונים לשוניות פיירי קרוס, סובי ומיסצ'יף שבאיי ספרטלי. זאת הפעם הראשונה שבה סין פורסת מערכות טילים באיים, שהשליטה עליהם שנויה במחלוקת ומדינות אחרות באזור, בהן וייטנאם וטייוואן, תובעות עליהן שליטה גם כן.

עוד דווח, מפי גורמי מודיעין, כי טילי השיוט נגד ספינות מדגם YJ-12B יכולים לפגוע בכלי שיט ברדיוס של כ-540 ק"מ וטילי הקרקע-אוויר מדגם HQ-9B מסוגלים לפגוע בכלי טיס ובטילי שיוט ברדיוס של כ-296 ק"מ.

לקריאה נוספת בנושא
סין מזהירה את העולם: אם תשחקו משחקים, זה עלול להסתיים באסון

תמונת לוויין של אחד האיים שמקימה בים בים סין הדרומי, 2015. רויטרס
סין ממשיכה לבצר את האזור. פעילות בים סין הדרומי, 2015/רויטרס

משרד ההגנה של סין לא הגיב, ואילו משרד החוץ אמר כי לסין יש ריבונות שאינה ניתנת לערעור על האיים. עוד נמסר כי הפריסה ההגנתית ההכרחית היא חלק משיקולי הביטחון הלאומי ואינה מכוונת נגד שום מדינה. "למי שלא מתכוון להיות תוקפני אין סיבה לפחד או לדאוג", מסר דובר משרד החוץ בבייג'ינג.

בתשובה לשאלות על הדיווחים, אמרה אמש דוברת הבית הלבן שרה סאנדרס כי "אנחנו מודיעים למיליטריזציה של סין בים סין הדרומי". במהלך מסיבת עיתונאים שגרתית, היא הוסיפה: "העלנו את החששות שלנו ישירות עם הסינים ויהיו לכך השלכות בטווח הקצר והארוך". היא לא פירטה מה יהיו ההשלכות.

בחודש שעבר אמר אדמירל פיליפ דווידסון, שמונה להוביל את הפיקוד הפסיפי בצבא ארצות הברית, כי סין תוכ להשתמש ב"בבסיסיה הקדמיים המבצעיים" בים סין הדרומי כדי לאתגר את הנוכחות האמריקנית באזור ו"תגבור בקלות על כל צבא של מדינה אחרת התובעת חלק מים סין הדרומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully