וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרוע ושבור": ראש המכינה שעשרה מחניכיה נהרגו בשיטפון התפטר

מנהל מכינת "בני ציון" שבתל אביב, יובל כאהן, החשוד בגרימת מותם ברשלנות של תשע נערות ונער שנהרגו באסון בערבה, הגיש את התפטרותו מהתפקיד. "לעולם לא אוכל למצוא מילים שיוכלו לבטא את הצער, אין ביכולתי לנחם ולו במעט את המשפחות"

אתר רשמי

ראש מכינת "בני ציון" שבתל אביב, שעשרה מתלמידיה נהרגו באסון השיטפון בנחל צפית שבערבה בשבוע שעבר, התפטר היום (רביעי) מתפקידו בעקבות האירועים. כאהן ומדריך נוסף במכינה חשודים בגרימת מותם ברשלנות של תשע הנערות והנער שנהרגו.

"ביום חמישי האחרון קרה אסון נורא ובלתי נתפס במכינה הקדם צבאית בני ציון שאני עומד בראשה", כתב כאהן במכתבו. "במהלך טיול שנועד לחנך לערכי החברות ואהבת הארץ, נהרגו הנערות יעל סדן, עדי רענן, אגם לוי, אילן בר שלום, אלה אור, גלי בללי, מעיין ברהום, רומי כהן ושני שמיר והנער צור אלפי זכרם לברכה".

כאהן הוסיף כי מאז האסון הוא "קרוע ושבור". "לעולם לא אוכל למצוא מילים שיוכלו לבטא את הצער שאני חש. תפקיד ראש המכינה הוא בראש ובראשונה תפקיד חינוכי הדורש אמון מלא של החניכים, משפחותיהם וכל מי שהמכינה נוגעת בו".

עוד בנושא
10 הרוגים באסון בנחל צפית: אותרה ללא רוח חיים הנעדרת האחרונה
הווטסאפ שלפני הטיול: "לא מאמינה שאנחנו יוצאים - אנחנו נמות"
"פתאום הגיע גל גדול ששטף את הנקיק": עדות הנערים שניצלו באסון

יובל כאהן, מנהל מכינת בני ציון. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
כאהן/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

"אני יודע שבצלו של האסון האיום, אמון זה, שהוא היסוד ליכולת להוביל ולחנך, לא יכול להתקיים. לכן החלטתי להגיש את התפטרותי. אני בטוח שהמכינה על חניכיה, מדריכיה, מוריה ובוגריה המדהימים ימשיכו להתעצם, לעשות טוב ולחנך לערכי ציונות, אנושיות ואמת. אני אמשיך להיות מחויב לכל מה שיידרש ממני לטובת מפעל זה והמשכו. אין ביכולתי לנחם ולו במעט את המשפחות שאיבדו את היקר מכל. אני משתתף בכאבן הנורא", כתב.

מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות דני זמיר מסר: "החלטתו של יובל כהאן היא לקיחת אחריות ראויה מצד יובל. אין לנו ספק בדבר הכאב הרב ותחושת האחריות שחש יובל בנוגע לאסון הנורא. מועצת המכינות הקדם צבאיות תמשיך ללוות ולסייע לצוות מכינת בני ציון וחניכיה בתקופה הקשה שבה הם נמצאים ולתמוך במשפחות הנספים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים  
(פתח המכינה הקדם צבאית בתל אביב). קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מכינת בני ציון בתל אביב, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS

האירוע החל עם יציאתם של 25 תלמיכי המכינה לטיול. תשע הנערות והנער שנהרגו נסחפו בנחל צפית, כשתחילה אותרו תשע מהגופות ולמחרת נמצאה גופת ההרוגה העשירית. שני נערים נוספים נפצעו באורח קל וטופלו בבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב נעצרו לפני כשבוע ושוחררו ביום שני ממעצר בתנאים מגבילים, בהם מעצר בית למשך חמישה ימים וכן איסור על כניסה למשרדי המכינה ויצירת קשר עם גורמים הקשורים לחקירה במשך עשרה ימים. גורם במשטרה ששוחח עם וואלה! NEWS אמר כי על פי העדויות שנאספו עד כה בתיק הצטיירה תמונה לפיה אנשי המכינה "התייחסו לטיול כדרך לחישול החניכים ולא נתנו מספיק התייחסות לרמת הסכנה שבה העמידו אותם".

הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר ההרוגים בשיטפון/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully