וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטר פלצ'יק זכה במדליית ארד, אכזבה גדולה לאורי ששון באליפות אירופה

28.4.2018 / 18:25

חגיגה באליפות הביתית: ישראל השוותה את השיא מ-2012 עם מדליה רביעית, כשפלצ'יק (עד 100 ק"ג) ניצח באיפון תוך חצי דקה את בילאלוב הרוסי. ששון הפסיד כבר בקרב הראשון: "הלב לא היה שם"

פיטר פלצ'יק עם מדליית הארד/ברני ארדוב

סיפור הצלחה ישראלי: ישראל סיימה את אליפות אירופה בג'ודו בתל אביב עם ארבע מדליות והשוותה את שיא הנבחרת מהאליפות ב-2012. אחרי מדליות הארד של גפן פרימו וטל פליקר מיום חמישי, ומדליית הזהב המרגשת של שגיא מוקי מיום שישי, מי שחתם היום (שבת) תחרות מוצלחת עם מדליה ביום האחרון הוא פיטר פלצ'יק, שזכה בארד בקטגוריית משקל עד 100 ק"ג. התקווה הייתה שגם המדליסט האולימפי אורי ששון (מעל 100 ק"ג) יספק הישג נוסף, אך הוא נחל אכזבה גדולה כשהפסיד היום (שבת) כבר בסיבוב הראשון, בדיוק כמו לי קוכמן וירדן מאירסון.

עוד בנושא
פיטר פלצ'יק אחרי המדליה: "כבר הייתי עם רגל אחת בקבר, היום הרגשתי כמו גלדיאטור"
סגירת המעגל של שגיא מוקי: לתחרות הזו הוא הגיע כדי להיות אלוף
הישג נפלא: שגיא מוקי זכה במדליית זהב באליפות אירופה בישראל

פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי, רבע גמר אליפות אירופה 2018. ברני ארדוב
התרגיל שהכריע את רבע הגמר. פיטר פלצ'יק/ברני ארדוב

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג)

סיבוב ראשון: פלצ'יק החל את דרכו מול יבגנייס ברודבקו הלטבי והשיג וואזרי שתי דקות מתחילת הקרב. גם לאחר קבלת הניקוד, פלצ'יק המשיך להיות אקטיבי והצליח להביא את הקרב לניצחון.

שמינית גמר: פלצ'יק פגש את בויאן דוסן הסרבי. ההתחלה לוותה בגישושים רבים משני הצדדים כשעד לסיום הזמן החוקי השניים לא הצליחו להשיג ניקוד וההכרעה עברה לניקוד הזהב. 50 שניות בתוך ההארכה פלצ'יק ניסה להטיל את יריבו ללא הצלחה. לאחר מכן הסרבי קיבל עונש ראשון על פסיביות ובהמשך הגיע עונש נוסף. פלצ'וק המשיך ליזום, הסרבי קיבל עונש שלישי והישראלי העפיל לרבע הגמר עם ניצחון קשה.

רבע גמר: היריב הבא של פלצ'יק היה האזרי זלים קוצוייב, שהשיג שני איפונים לפני כן ופתח בצורה אגרסיבית. פלצ'יק החל להתקיף ואחרי 1:45 דקות סחט עונש ראשון מקוצוייב. הישראלי חמק משני ניסיונות של יריבו לבצע תרגיל, ואז הפתיע עם מהלך משלו והשיג ווזארי 1:15 דקות לסיום הקרב. פלצ'יק שמר על היתרון וחגג יחד עם אלפי האוהדים עלייה לשלב הבא, מרחק ניצחון אחד ממדליה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הג'ודוקא הישראלי פיטר פלצ'יק (משמאל) עם סיריל מארה. ברני ארדוב
דרש בשלומו של הישראלי. סיריל מארה עם פיטר פלצ'יק בסיום חצי הגמר/ברני ארדוב

חצי גמר: מי שהמתין לפלצ'יק היה סיריל מארה הצרפתי, יריב ותיק של הישראלים, שהתמודד בעבר עם אריק זאבי ואורי ששון, אותו הדיח בסיבוב הראשון של אליפות העולם במרוקו לפני כחצי שנה. פלצ'יק קיבל עונש בפתיחה מול הצרפתי הטקטי, שהוריד את הישראלי לקרקע וביצע תרגיל ריתוק שגרם לפלצ'יק להיכנע אחרי 2:15 דקות. פלצ'יק נחנק ומארה בא לדרוש בשלומו, אך הישראלי התאושש וינסה את מזלו בקרב על הארד.

הקרב על הארד: יריבו של פלצ'יק היה ניאז בילאלוב הרוסי בן ה-23, שזכה במדליית הזהב באליפות אירופה עד גיל 23 שנערכה כאן לפני שנה וחצי, אבל קרב לא היה פה. פלצ'יק התאושש מההתעלפות בחצי הגמר, עלה נחוש וביצע ווזארי תוך חצי דקה. אחרי התייעצות עם שופטי הווידאו הוחלט כי הווזארי יהפוך לאיפון, מה שקבע כי יש מדליה רביעית לישראל בתחרות: פלצ'יק חוגג עם הארד.

פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי חוגג זכייה במדליית ארד, אליפות אירופה 2018. ברני ארדוב
השיג את המדליה הרביעית. פיטר פלצ'יק/ברני ארדוב

אורי ששון (מעל 100 ק"ג)

שמינית גמר: איזו אכזבה מבחינת המדליסט האולימפי. ששון החוזר מפציעה ארוכה, עלה אוטומטית לסיבוב השני (שמינית הגמר) והחל את דרכו מול טמירלן בשאייב מרוסיה. הישראלי ניסה ליזום ובשאייב קיבל אזהרה ראשונה על פסיביות. בהמשך היוזמה עברה לרוסי וששון היה זה שקיבל אזהרה משופטת הקרב. עד לסיום הזמן החוקי לא הושגה הכרעה והקרב עבר לניקוד הזהב. בתוספת הזמן ששון קיבל אזהרה שנייה ומיד ניסה ליזום מהלך התקפי, אך נראה עייף ובסיכומו של דבר בשאייב השיג ניקוד וחגג ניצחון.

לאחר ההפסד הודה ששון: "אי אפשר לנצח ככה יריב חזק כזה. לא הצלחתי להרים את עצמי ברגעים החשובים של הקרב הזה. הלב לא היה פה מספיק חזק וכנראה שאי אפשר לנצח פה. אני מודה לכל הקהל שבא ודחף אותי. זה לא ברור מאליו".

הג'ודוקא אורי ששון לאחר הפסד בקרב הראשון, אליפות אירופה 2018. ברני ארדוב
"הלב לא היה שם". אורי ששון לאחר ההפסד/ברני ארדוב

לי קוכמן (עד 90 ק"ג)

סיבוב שני: קוכמן פגש את פלק פטרסילקה מגרמניה שנחשב לכוח עולה במשקל. הגרמני התחיל טוב את הקרב וזכה בוואזרי דקה אחת בתוך התחרות. בהמשך הקרב היו כמה רגעי מחלוקת שהוכרעו לאחר התייעצות שופטים. פטרסילקה השלים את המשימה שלו 39 שניות לסיום כשהשיג איפון, וקוכמן סיים את חלקו באליפות.

לי קוכמן,. ברני ארדוב
נתן פייט שלא הספיק. לי קוכמן/ברני ארדוב

ירדן מאירסון (עד 78 ק"ג)

סיבוב ראשון: ירדן מאירסון עלתה לקרב מול אודרי טשומאו מצרפת שנחשבת לאחת הטובות בעולם. מאירסון ניסתה לתקוף בתחילה, אך הצרפתייה ביצעה תרגיל מנצח דקה בתוך הקרב, השלימה איפון ועלתה לסיבוב הבא. מאירסון סיימה את חלקה בתחרויות.

(עדכון ראשון: 13:00)

ירדן מאירסון. ברני ארדוב
עשתה כל מה שביכולתה. ירדן מאירסון/ברני ארדוב
אוהדי ג'ודו בקרב של פיטר פלצ'יק. ברני ארדוב
האוהדים בדרייב אין/ברני ארדוב
המדליסטית האולימפית ירדן ג'רבי עם יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי. ברני ארדוב
ירדן ג'רבי עם משה פונטי/ברני ארדוב
פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי חוגג זכייה במדליית ארד, אליפות אירופה 2018. ברני ארדוב
פיטר פלצ'יק חוגג/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully