וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון השיטפון: ראש המכינה עצור בחשד לגרימת מוות ברשלנות

מנהל המכינה יובל כהאן ומדריך המלמד בה נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות ושיבוש הליכי משפט באסון שבו נהרגו עשרה נערים בשיטפון בנחל צפית בערבה. עורך דינו של כהאן: "לא צריך לשפוט אותם בכיכר העיר"

.

אסון בערבה - עדכונים אחרונים:

- 25 נערים מהמכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב שטיילו באזור נחל צפית שבערבה נסחפו בשיטפון
- עשרה בני נוער נהרגו
- שני נערים נפצעו קל
- מנהל המכינה ומדריך נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות

יובל כהאן, מנהל מכינת "בני ציון" בתל אביב, ואביב ברדיצ'ב, מדריך במכינה, נעצרו היום (שישי) בחשד לגרימת מוות ברשלנות, זאת עקב מעורבותם באסון שבו נהרגו עשרה בני נוער שנסחפו בשיטפון בנחל צפית. מעצרם הוארך בבית משפט השלום בבאר שבע עד יום שלישי הבא. עובדת נוספת שנחקרה אמש שוחררה לביתה. בחקירה טענו הבכירים במכינה כי לא התעלמו מאזהרות מזג האוויר וכי המסלול אף שונה בהתאם לאזהרות.

עורך הדין המייצג את כהאן, נתי שמחוני, אמר כי "אנו נמצאים בתחילתו של התהליך, ולא ראוי לחרוץ את דינם של החשודים כאן, לא צריך לשפוט אותם בכיכר העיר". מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הנחה אמש להקים צוות חקירה של המחוז הדרומי שיחקור את האסון בנחל צפית, שבו נספו עשרה תלמידים בשיטפון.

עוד בנושא:
אלה, יעל וצור נהרגו בטיול: פורסמו שלושה משמות הנספים בנחל צפית
הווטסאפ שלפני הטיול: "לא מאמינה שאנחנו יוצאים - אנחנו נמות"
משרד החינוך נגד משרד הביטחון: מי אחראי לאסון בערבה?

יובל כאהן, מנהל מכינת בני ציון. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
כהאן, מנהל הישיבה. עצור בחשד לגרימת מוות ברשלנות/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק
אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים

- המפכ"ל רוני אלשיך במקום השטיפון -. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
אלשיך בזירת האסון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

עורך הדין ציון אמיר המייצג את המדריך אמר בדיון כי "אביב הוא אדם ערכי מאוד, הוא רואה את מה שקרה כטרגדיה נוראית ולאומית, הוא בכלל לא הבין למה הוא צריך התייעצות משפטית. יש צעירים שנהרגו, זה לא הזמן".

החוקרים בודקים מי אישר את הטיול, באילו אמצעי בטיחות נקט, ומדוע לא בוטל הטיול למרות האזהרות הרבות של השירות המטאורולוגי ושל המשטרה על שיטפונות באזור. בראש צוות החקירה עומד ניצב-משנה יוסי תורג'מן.

קרוביהם של ההרוגים הביעו היום זעם על ההחלטה לצאת לטיול למרות תנאי מזג האוויר. אילן מאייר, סבה של אגם לוי בת ה-18 ממושב חירות אמר כי ההחלטה לצאת לטיול היא "בלתי נתפסת ובלתי שפויה לחלוטין". עופר כהן, אביה של רומי בת ה-17 ממושב מאור, סיפר כי כששמע את החדשות על השיטפון החל לנסוע דרומה, אך לדבריו גם אחרי שהתברר שהקבוצה נקלעה למצוקה, "לא היה מי שדיבר ועדכן" וכי "היה כאוס".

אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים  
(פתח המכינה הקדם צבאית בתל אביב). קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מכינת "בני ציון" בתל אביב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS

אמו של רון חכים, שנפצע באורח קל באסון בנחל צפית, אמרה בתגובה למעצר כי המשפחה אינה מתעסקת בזה עדיין ורק דואגת לשלומו של הבן, שטרם יודע מהם ממדי האסון. "הם הזיזו את המסלול כמה פעמים. אנחנו מאשימים את עצמנו אפילו שאישרנו לו ללכת לטיול כזה. אבל לא ידענו שהוא יהיה שם", אמרה האם. "הוא גם היה בלי קליטה".

בתחילת האירוע הסיר משרד החינוך אחריות מעצמו, וטען כי "המשרד לא מפקח או אחראי על הוצאת טיולים של מכינות קדם צבאיות. האחריות על המכינה היא על העמותה ומשרד הביטחון שמתקצב אותה (את המכינה)". עם התפתחות האירוע, הבינו במשרד כי לא כולם תלמידי המכינה, וכי חלקם תלמידי י"ב שהולכים להיות תלמידי המכינה רק בשנה הבאה. משהבינו שחלקם מתחת לגיל 18 ולא לומדים במכינה, הבינו את גודל האחריות של המשרד באירוע והסבירו כי הם פועלים לבדוק ממי קיבלה המכינה אישורים להוציא את הגיבוש ובאילו בתי ספר לומדים התלמידים.

אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים. דוברות מד"א, מערכת וואלה! NEWS
נחל צפית, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מד"א

ממשרד הביטחון נמסר כי "לפי חוק המכינות ותקנותיו, משרד החינוך הוא הגורם המקצועי והאחראי על אישור התכניות הלימודיות במכינות הקדם צבאיות. משרד הביטחון אינו אחראי על תכנית הלימודים, לרבות הטיולים. המשרד ממשיך לעקוב בדאגה רבה אחר האסון. מצער מאוד שביום כזה, לא רק שהגוף האחראי אינו לוקח אחריות, אלא מטיל אותה על גורם אחר".

(עדכון ראשון 20:41)

מנכ"ל איגוד המכינות, דני זמיר, בראיון ל-103fm על כהאן: "לא הגיוני שינהג בחוסר אחריות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully