וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים נגד פיטורי מנהל ביה"ס הדתי היוקרתי: "ניסיון השתלטות קיצוני"

24.4.2018 / 23:40

לטענת ההורים העירייה הכניסה תכנים המנוגדים לצביונו האורתודוכסי של בית הספר צייטלין בתל אביב. בתגובה הם הובילו מהלך נגד פיטורי המנהל המוערך, ששילם את המחיר וקיבל מכתב פיטורים מהעירייה. עיריית ת"א: "הסיבה למחלוקת - ליקויים ניהוליים מתמשכים"

מפגש מחאה של הורי התלמידים בבית הספר צייטלין בתל אביב נגד פיטורי המנהל, אפריל 2018. באדיבות הורי התלמידים בבית הספר, מערכת וואלה! NEWS
המחאה שהתקיימה בבית הספר בעקבות פיטורי המנהל/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות הורי התלמידים בבית הספר

עיריית תל אביב שלחה לפני כשבועיים מכתב פיטורים למנהל בית הספר צייטלין, שמעון אש, וטענה כי המהלך בוצע על רקע מקצועי. אלא שבפועל הורי התלמידים בבית הספר מהזרם הממלכתי-דתי, טוענים כי סיבת הפיטורים - שונה. לדבריהם, המהלך בוצע על רקע שילוב תכנית "צופיה" לבנות, הנחשבת לליברלית יחסית ואינה עולה בקנה אחד עם אופיו האורתודוכסי של בית הספר. באופן זה, ההורים טוענים כי העירייה הפעילה מאמצים כדי להחדיר את התכנים הללו ולשנות את צביון המוסד המוכר במגזר.

ההורים הוסיפו כי מרגע שמנהלת התכנית, חנה פרידמן, ביקשה לקבל תקן של ניהול חטיבת הביניים לבנות במסגרת בית הספר, הם הביעו את התנגדותם למהלך, ומי ששילם על כך היה המנהל אש שקיבל מכתב פיטורים כחלק ממה שהגדירו כ"חיסול חשבונות".

מחאה בבית הספר צייטלין בתל אביב נגד פיטורי המנהל - 24 באפריל 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"מנהל בית הספר שילם את המחיר". מתוך מחאת הורי התלמידים בבית הספר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

"קהילת צייטלין הינה קהילה אורתודוכסית שאינה מוכנה לשנות את צביון בית הספר המתקיים 70 שנה", הלינו ההורים. "בבית הספר 700 תלמידים מתוכם רק 80 בנות בתוכנית 'צופיה' - בהן רק 40 בנות תל אביביות. עיריית תל אביב נלחמת להשאיר, לשמר ולדאוג ולהגדיל את תכנית 'צופיה' כפי שביצעה זאת מנהלת התכנית חנה פרידמן במייל שכתבה להורי התכנית. מאחר שהורי בית הספר במסלולים השונים הביעו התנגדות למינוי חנה כמנהלת חטיבת הבנות ננקטו צעדים באופן ישיר כנגד מנהל הבית ספר שמעון אש. תוך כדי המהלך נחשפו בפני ההורים תכנים מטרידים רבים המעידים על קשרים של מנהל החינוך בעיריית תל אביב עם מנהלות תכנית 'צופיה'. לאור חשיפת הדברים ובצעד חסר תקדים קיבל מנהל בית הספר מכתב פיטורים תוך שבועיים ימים וכחודשיים לפני תום הלימודים. הוריי בית הספר באופן גורף עומדים מאחוריי בית הספר ומבקשים שישוב לעבודתו לאלתר ושתוכנית צופיה שנכנסה כאורחת בבית הספר וביקשה לשנות את אורחותיו תמצא לה אכסניה".

הורים נוספים אמרו לוואלה! NEWS כי במסגרת מגעים שקיימו עם עיירית תל אביב, הם דרשו לשמוע מה הייתה הסיבה לפיטורי המנהל אש. "הוא פוטר ב-14 באפריל, וב-1 במאי הוא צפוי לסיים את עבודתו", אמרו. "הם (העירייה - ד"י) טוענים שהוא ניהל באופן כושל את בית הספר. הניסוח המדויק היה 'על רקע מקצועי', אך אנחנו יודעים על פי הנתונים והמדדים שבית הספר בצמיחה. להבנתנו לא יכול להיות שמנהל לא מצליח אם בית הספר הוא בצמיחה. ידוע לנו שבשנים שבהם הוא ניהל את בית הספר תוגמלו המורים על עמידה ביעדים ובהצלחה. מנהל בית הספר קיבל העלאה בשכר, כך שעל פניו נראה שהוא מנהל מצליח".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מחאה בבית הספר צייטלין בתל אביב נגד פיטורי המנהל - 24 באפריל 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מכתב שהפיצו הורי התלמידים בבית הספר צייטלין שבתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

במסגרת תכנית "צופיה" מתבצע תגבור שיעורי יהדות והעצמה נשית. חנה פרידמן, העומדת בראש קהילת "יחד" תל אביב, מוכרת כדמות מוערכת בתחומה, אך בעיני רבים נחשבת לשנויה במחלוקת בשל תפיסותיה הדתיות. כשהיא ביקשה לעבור למסלול ניהולי, החלו הורים לתלמידים בבית הספר להביע התנגדות, ומי שהואשם בניסיון לסכל את המהלך היה המנהל. עוד הוסיפו ההורים כי מדובר בקבוצה קטנה של 80 תלמידים שלוקחים חלק במסלול בזמן ש-600 התלמידים האחרים נמנים עם צביון דתי אחר.

מפגש מחאה של הורי התלמידים בבית הספר צייטלין בתל אביב נגד פיטורי המנהל, אפריל 2018. באדיבות הורי התלמידים בבית הספר, מערכת וואלה! NEWS
הורי התלמידים במסגרת כנס מחאה שנערך בבית הספר/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות הורי התלמידים בבית הספר

מעיריית תל אביב - יפו נמסר בתגובה: "העירייה רואה בבית הספר צייטלין כספינת הדגל של החינוך הממלכתי-דתי בעיר ומשקיעה מאמצים בפיתוחו כבי"ס מוביל ברמה הפדגוגית והניהולית. אין כל כוונה לשנות את אופיו של בית הספר או להשפיע על צביונו הדתי. המחלוקת שהתגלעה בין הנהלת מנהל החינוך לבין מנהל בית הספר לא נסובה סביב עניין אידיאולוגי אלא סביב ליקויים ניהוליים מתמשכים. כמובן שמעולם לא הייתה ואין כל כוונה למנות אדם ספציפי במקומו, לרבות הגברת פרידמן, ואין כל שחר לשמועות בנושא. מנהלת מנהל החינוך מקיימת שיחות הן עם מנהל בית הספר והן עם הנהגת ההורים, מתוך כוונה למציאת הפתרון המיטבי עבור תלמידי בית הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully