וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבנים המתגלגלות: כל מה שצריך לדעת לפני "הנוקמים: מלחמת האינסוף"

25.4.2018 / 0:00

כמה דמויות ישתתפו, מה קרה לגיבורים עד כה, מה הן אבני הנצח ומיהו תאנוס, הנבל המסוכן ביותר בגלקסיה? כל השאלות, התשובות והפרטים שאתם צריכים לדעת לפני הסרט הענק של מארוול

יח"צ - חד פעמי

איך הגענו עד הלום?

ב-2 במאי 2008 יצא "איירון מן" אל בתי הקולנוע, והניח את היסודות לסדרה קולנועית שכמוה טרם נראתה: אסופה של סרטים עלילתיים בכיכובם של גיבורים שונים העומדים בפני עצמם, שמתחברים יחד זה לזה ומרכיבים יקום קולנועי עצום. בתום עשור שכלל 18 סרטים, עשרות דמויות ושני סרטי "הנוקמים" (המדקדקים יציינו שגם "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" הוא למעשה סרט "הנוקמים" בפני עצמו) שהשלימו אלה את אלה, מגיע הפרויקט של מארוול לנקודת ציון היסטורית בתולדותיו. השתלשלות האירועים בכל העלילות שבהן חזינו עד כה הובילה אותנו בהדרגתיות אל "מלחמת האינסוף", ולמפגש עם הנבל שעומד לעצב את עתיד היקום הקולנועי הזה.

למען הסדר הטוב, אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של השלב השלישי (Phase Three) בהתפתחות היקום של מארוול. השלב הזה החל עם "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" ב-2016 ויסתיים במאי 2019 עם סרט הנוקמים הרביעי. בתווך, בין השניים, צפויים לצאת גם "אנטמן והצרעה" ו"קפטן מארוול".

סיכום עשור הסרטים של מארוול

לפני שנתחיל עם כאב הראש של ההסברים, אפשר לקבל רשימה מסודרת של הגיבורים המשתתפים?

ובכן, זה לא כל כך פשוט. מארוול אישרה את השתתפותן של חלק מהדמויות, אך אחרות נותרות בשלב זה בגדר ניחוש בלבד ומעסיקות את אתרי הבידור המובילים כבר חודשים ארוכים. המספר הכולל של הדמויות אינו ברור אף הוא, כששלל דיווחים מציגים מספרים שונים. לצורך הכתבה הזו נסתמך על הגרסה של כריס אוונס שטען כי מדובר ב-76 דמויות.

הנה מה שאנחנו יודעים בוודאות: "הנוקמים" ישובו בהרכב מלא, ולצדם "שומרי הגלקסיה" וחבורת הפנתר השחור (הכוללת גם את שורי, אוקויה ואת צבא הווקאנדה העצום והנאמן לו). מי שבוודאות לא יופיעו בסרט הם: קפטן מארוול, אנטמן (פול ראד), הצרעה (אוונג'לין לילי), המגנים (ג'סיקה ג'ונס, דרדוויל, איירון פיסט, לוק קייג'), ואלקירי, סוכני שילד והאיניומנס.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

היכן עומדים הגיבורים המרכזיים של הסרט, רגע לפני תחילתו?

איירון מן / טוני סטארק (רוברט דאוני ג'וניור)

אחרי מאורעות "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", נותר טוני סטארק המנהיג של "הנוקמים", אך במחיר כבד: החבורה התפרקה, ומנהיגותו עומדת בספק גדול לקראת האתגרים הצפויים לה. המשבר של טוני מתבטא לא רק כלפי חוץ, אלא גם באמונות הבסיסיות שלו לגבי מקומם של הגיבורים בעולם. הופעתו האחרונה התרחשה בתפקיד קצר ב"ספיידרמן: השיבה הביתה", שם שימש מעין חונך לפיטר פרקר הצעיר. סביר להניח שמערכת היחסים הזו של העברת השרביט בין הדור הוותיק לצעיר, תימשך גם כאן.

ת'ור (כריס המסוורת')

אחרי ששרד את ראגנארוק, לראשונה מאז היכרותנו עמו נותר אל הרעם לגמרי לבד. אביו ואחותו נהרגו, מולדתו אסגרד הוחרבה, הפטיש שלו הושמד ועינו נעקרה. יחד עם זאת, לא יהיה חכם להספיד אותו. בסיום הסרט למד ת'ור שיכולתו לפקד על הרעם אינו תלויה במיולניר. בסיומו של "ת'ור: ראגנארוק" פגשו ת'ור ולוקי לראשונה פנים אל פנים את ספינתו של תאנוס, כשהם בדרכם אל כדור הארץ. לשניהם צפוי להיות תפקיד חשוב בהתפתחות העלילה.

הענק הירוק / ברוס באנר (מארק רופאלו)

מאורעות "ת'ור: ראגנארוק" לימדו אותנו שברוס באנר מתקשה יותר ויותר לשלוט בענק, ועלול להישאר בדמותו לצמיתות. החבר החזק ביותר בחבורת הנוקמים הוא היחיד שלא יזכה עוד לסרט סולו בשל ענייני זכויות, אך מארק רופאלו הבהיר כי הפיצוי על כך יגיע בדמות תפקיד גדול יותר בשני סרטי הנוקמים הקרובים. החברות הקרובה שפיתח עם ת'ור וזו הישנה עם סקרלט ג'והנסון, תהפוך את ההופעה שלו הפעם לצד חבריו לקצת יותר תקשורתית - לפחות בתיאוריה.

קפטן אמריקה / סטיב רוג'רס (כריס אוונס)

בתום "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" החליט סטיב רוג'רס לוותר על המגן, ולסיים את תפקידו כחבר בחבורת הנוקמים בכלל וכקפטן אמריקה בפרט. אף שגזר על עצמו גלות מרצון, גיבורים רבים (ובראשם האלמנה השחורה ופלקון) מחפשים את מנהיגותו. אנחנו כבר יודעים לפי הטריילרים שהוא ייקרא לדגל במאבק מול תאנוס (ג'וש ברולין), וכן שיתאחד שוב עם באקי (סבסטיאן סטן) שילחם לצדו כתף אל כתף.

שומרי הגלקסיה

אחרי שהרגו את אביו של פיטר (הידד, מסרים חינוכיים) ב"שומרי הגלקסיה 2", החליטו רוקט, דראקס, גאמורה, גרוט המתבגר, מאנטיס, ונבולה להצטרף למסע בלתי מחייב עם סטאר-לורד ברחבי הגלקסיה. אנחנו כבר יודעים שהמסע הזה ייגמר במפגש עם ת'ור ושיבה לכדור הארץ.

דוקטור סטריינג' (בנדיקט קמברבאץ')

אחרי מאורעות סרט הבכורה בכיכובו, סטריינג' שימש בעיקר כאתנחתא קומית עבור ת'ור. אף שהוא עדיין לא הצליח להתעלות לרמת העניין של חברים אחרים בקבוצת הנוקמים, הוא צפוי לשחק תפקיד משמעותי ב"מלחמת האינסוף", ולו מפני שהוא מחזיק באבן המחשבה (עליה נפרט בהמשך).

ספיידרמן / פיטר פרקר (טום הולנד)

אחרי ששימש בעיקר כסייד-קיק לחבורת הגיבורים ב"מלחמת האזרחים", זה צפוי להיות הסרט שיקבל את איש העכביש רשמית לשורות הנוקמים. החליפה החדשה והמשוכללת שעיצב עבורו טוני סטארק, ושנחשפה ב"ספיידרמן: השיבה הביתה", מסקרנת את המעריצים ומעוררת שלל תיאוריות.

הפנתר השחור / טצ'אלה (צ'דוויק בוסמן)

מאורעות "הפנתר השחור" הן הטריות ביותר בזיכרון הקולקטיבי, מאחר שהסרט פורץ הדרך הגיע לאקרנים רק לפני חודשיים וחצי. אחרי שהשליט סדר בווקאנדה והפך למלך הבלתי מעורער, עומדת מולדתו להפוך לאחד האתרים החשובים ב"מלחמת האינסוף". אחת ההשערות הפופולריות היא שאבן הנשמה המסתורית מוחבאת בווקאנדה, אך גם בלעדיה צפויים לנו בה שלל קרבות ענקיים, כמו גם שיתוף פעולה בין הפנתר השחור לקפטן אמריקה וחייל החורף המנודים.

האלמנה השחורה / נטשה רומנוף (סקרלט ג'והנסון)

לא שמענו דבר על אודותיה מאז סיום "מלחמת האזרחים", אז ירדה למחתרת. מה שידוע בוודאות הוא שרומנוף נאמנה לאסכולה של סטיב רוג'רס ועשויה לצוץ בקרבתו. גם מערכת היחסים בינה לבין ברוס באנר, שהייתה אחת האדוקות בין חברי הנוקמים, עשויה לקבל תפנית כעת כשהענק הירוק התחיל לדבר.

מה הן אבני הנצח ואיך הן מתקשרות לעלילת הסרט החדש?

צופי סדרת הסרטים ומעריצי הקומיקס מכירים כבר היטב את משמעותן של אבני הנצח, אך למען הסדר הטוב נתחיל את ההסבר מחדש. אבני הנצח נוצרו על ידי ארבע ישויות היקום (אינסופיות, נצח, מוות, ואנטרופיה), שקיימו ביניהן איזון עדין. בעוד האינסופיות והנצח ייצגו את היקום, היצורים המתגוררים בו ומשך הזמן שבו יתקיים, האנטרופיה (אי סדר חומרי) והמוות ייצגו את סופו. אף שאיננו יודעים מהי הסיבה להיווצרות אבני הנצח, הוצג לנו רגע בריאתן: היווצרות היקום.

טנליר טיבאן (האספן, בגילומו של בניסיו דל טורו) הציג ב"שומרי הגלקסיה" כיצד שש הסינגולריות ששימשו את הישויות ליצירת היקום, נאגרו בתוך שש אבנים: הטסרקט (אבן החלל), השרביט של לוקי (אבן המחשבה), האית'ר (אבן המציאות), הכדור (אבן הכוח), העין של אגאמוטו (אבן הזמן) ואבן הנשמה שטרם נחשפה בסרטים עד כה. כל אחת מהאבנים מייצגת אנרגיה מרוכזת עצומה, שמאפשרת להשמיד עולמות, לשעבד ולתמרן אחרים ולשנות את אופי המציאות. רק יחידי סגולה יכולים להחזיק בכל אחת מהאנרגיות הללו בנפרד, על אחת כמה וכמה כולן יחד.

אבן החלל (כחולה): האבן שהופיעה בהכי הרבה סרטי מארוול עד כה, מאפשרת למחזיק בה לכופף את חוקי החלל ולעבור מכל מקום לכל מקום במסגרת היקום. מלבד השתגרות ממקום למקום, ניתן לפתוח באמצעותה שערים למקומות רחוקים, כפי שלוקי עשה בפלישת הצ'יטאורי לניו יורק ב"הנוקמים" הראשון. בפעם האחרונה שנתקלנו בה היא הייתה ברשותו של לוקי, שהוציא אותה מהכספת של אודין במהלך "ת'ור: רגנארוק".

אבן המחשבה (צהובה): כוח המאפשר למחזיק בו לשעבד את תודעתם של אחרים למרותו, לקרוא מחשבות ולהגדיל באופן ניכר את האינטליגנציה שלו. לוקי עשה שימוש גם בה בסרטים הראשונים, אך החל מ"הנוקמים: עידן אולטרון" היא זו שמוטבעת במצחו של ויז'ן.

אבן המציאות (אדומה): כוח המאפשר למחזיק בו לעצב את המציאות כרצונו, לכופף את חוקי הפיזיקה ולייצר מציאות חדשה על כל המשתמע מכך. מלקית, הנבל של "ת'ור: העולם האפל", זמם להשתלט באמצעותה על תשע ממלכות היקום. כיום היא ממוקמת בכספת של האספן.

אבן הכוח (סגולה): מעניקה לאוחז בה, פשוטו כמשמעו, כוח בלתי מוגבל שנוצר מניצול כל האנרגיה שקיימת ביקום. הכוח הזה יכול לשמש להרס של כוכבים שלמים בהינף יד. העוצמה של אבן הכוח משפיעה גם על כל האבנים האחרות, ולכן נוכחותה מכרעת למלוא האפקט של כוחן. ביקום המורחב היא הוצגה לנו ב"שומרי הגלקסיה", בתוך הכדור שאותו ביקש רונאן המאשים (לי פייס) להשיג. שומרי הגלקסיה שהצליחו למנוע ממנו זאת, מסרו אותה למשמורת בידי חיל נובה.

אבן הזמן (ירוקה): מעניקה לאוחז בה (בהנחה כי הוא מחזיק בידע ובכישורים הנדרשים) את היכולת לשלוט באופי זרימת הזמן, ולשנות אותו כרצונו. הוא יכול להחזיר את הזמן לאחור, לכלוא פרק זמן בלולאה ולשנות את סדר הדברים שאירעו במהלך הזמן. התוודענו אליה לראשונה במסגרת "דוקטור סטריינג'", שם הוצגה השליטה בה כאמנות שפותחה על ידי המכשפים הגדולים. היא נמצאת כעת ברשותו של סטריינג'.

אבן הנשמה (כתומה): כאמור, טרם נתקלנו באבן הנשמה בתוך היקום של מארוול, אבל זה צפוי להשתנות (ככל הנראה) כבר בסרט הקרוב. מעט מאוד ידוע עליה בשלב זה, מלבד העובדה שהיא מעניקה לבעליה את היכולת לצרוך נשמות ולכלוא את בעליהן בממד נפרד. מרגע שנשמה נכלאת, מחזיק האבן יכול לגשת לזיכרונותיה ולצרוך את המידע שהיא מחזיקה.

מהרגע הראשון שבו נחשפנו לאבנים, ניהלה יד מכוונת מאחורי הקלעים את המצוד אחריהן. היא זו שציידה את לוקי בשרביט רב העוצמה, כיוונה אותו אל צבא הצ'יטאורי, הדריכה את רונאן המאשים, ולבסוף החליטה לקחת את האחריות בעצמה. היד הזו היא ידו של תאנוס.

מיהו תאנוס?

אחד הנבלים הגדולים בתולדות הקומיקס נוצר במקור כתשובה לדארקסיד של DC קומיקס, ובמובנים רבים אף הועתק ממנו. נצר לגזע של ישויות על בשם הטיטאנים, תאנוס נולד על הכוכב הנושא את שמם (טיטאן). הוא יצא אל אוויר העולם כשגופו מעוות וגדל להיות נער מנוכר בקרב בני עמו, שנידו אותו. שנים מאוחר יותר הוחרב כוכב הולדתו ותאנוס היה מהבודדים מבין בני גזעו ששרדו את האסון. בעקבות הטראומה, הפך בבגרותו לאחד המצביאים האכזריים בגלקסיה, כשהוא מחריב גזעים שלמים על כוכביהם. באחד המקרים, החליט לאמץ שתיים מבנות גזע שהוכחד לבנותיו. השתיים, גאמורה (זואי סלדנה) ונבולה (קארן גילן), עונו במשך כל שנות ילדותן ואומנו להפוך למתנקשות קטלניות במיוחד. הן בגדו ונטשו את תאנוס, כל אחת בדרכה. המפגש שלו עמן צפוי להיות סוער במיוחד.

בגרסת הקומיקס התאהב תאנוס בהתגלמות הפיזית של המוות, ולמענה החריב כוכבים ותרבויות שלמות. הקשר הזה הפך אותו לסאדיסט, מגלומן, שיכור כוח ומי שנודע בחוסר סלחנותו לכישלונות. בין היתר, על פי אותה גרסה, ההתאהבות במוות הובילה את תאנוס לרצוח גם את בני משפחתו. הלה (קייט בלאנשט), אלת המוות שהופיעה ב"ת'ור ראגנארוק", היא הגרסה הכי קרובה של היקום הקולנועי להתגלמות המוות, אולם היא לא צפויה להופיע בסרט ולכן הגרסה הזאת ככל הנראה לא תאומץ לעיבוד הקולנועי.

עם הלה או בלעדיה, הפכו אבני הנצח לאובססיה עבור תאנוס, בחיפושו אחר הכוח האולטימטיבי שיהפוך אותו לאדם החזק ביותר בגלקסיה. אחרי שכל שליחיו נכשלו בניסיון להניח את ידיהם על האבנים, הודיע תאנוס (במהלך סצנת הפוסט-קרדיטים של "הנוקמים: עידן אולטרון") כי הוא מתכנן להשיג אותן בעצמו. כשהוא עונד את כפפת הנצח המיועדת לאגור את מלוא כוחן של האבנים, איתורן יהפוך אותו לא רק לכוח ההרסני ביותר שנראה ביקום הקומיקס עד כה, אלא גם לבלתי מנוצח הלכה למעשה. אך גם בלעדיהן מדובר בישות החזקה ביותר בגלקסיה. תאנוס, שטרם הציג בפנינו את כוחו עד כה, ניחן בעוצמה פיזית שמאפשרת לו להתמודד בקלות עם כל אחד מהגיבורים המוכרים לנו. בנוסף, מעניק לו הכוח הזה עמידות על אנושית, שבעזרתה הוא עשוי להצליח לרתום את כוחן של אבני הנצח כולן מבלי שעוצמתן תכלה אותו.

"הטיטאן המטורף" אינו יוצא למשימה שלקח על עצמו לבדו, "הנוקמים: מלחמת האינסוף" יציג לנו גם את מי שמכונים "ילדיו", או בגרסה הרשמית יותר: המסדר השחור. חבורה מסוכנת ומיומנת במיוחד של כמה מהטיפוסים הקטלניים ביקום.

מהו המסדר השחור?

בגרסת הקומיקס כונה המסדר השחור "קאל אובסידיאן" (Cull Obsidian) והוא הורכב מחבורה של חייזרים רצחניים שנשלחו על ידי תאנוס, בליווי צבא הצ'יטאורי, לשלל קצוות הגלקסיה כדי לכבוש עולמות ולשעבד אותם לרצונו. בגרסה הקולנועית מסייעים חברי המסדר לתאנוס בחיפוש אחר האבנים, כאשר כל אחד מהם נשלח לנקודה אחרת ביקום בו ידוע על הימצאותן. בגרסה המקורית הורכב המסדר משישה חברים, אך בגרסת הסרט נותרו ארבעה בלבד. שמו של אחד מהם (שכונה במקור "ננס שחור") שונה לקאל אובסידיאן, על שם הכינוי המקורי של החבורה.

חברי המסדר הם:

קורבוס גלייב: מכונה בגרסת הקומיקס גם בשם "להב עורב", על שם המטה בעל הלהב הקטלני שלו. גלייב הוא יד ימינו של תאנוס והגנרל המועדף עליו. כל עוד הוא אוחז במטה, כוחו עצום והוא נחשב לחסין מוות.

פרוקסימה מידנייט (קארי קון): אשתו של גלייב היא הלוחמת העילאית ביותר בחבורה. ברשותה חנית שיורה קרני אור קטלניות ולא מחמיצה את המטרה לעולם.

אבוני מאו (טום ווהן-לולר): האסטרטג שבחבורה. עורמתו משמשת את תאנוס כדי להוציא לפועל את מזימותיו. הוא ניחן ביכולות מניפולציה שיכולות לכבול אחרים למלא את רצונו.

קאל אובסידיאן (טרי נוטרי): אחיו של קורבוס גלייב, ענק בעל עור בלתי חדיר וגרזן עצום. כוחו העל-אנושי והאובססיה שלו לכוח הופכים אותו לחבר קטלני מיוחד בחבורה.

האם העלילה תגיע לסיומה בסופו של הסרט הנוכחי?

במקור, כשהכריזה על סרטיה העתידיים, הציגה מארוול את "מלחמת האינסוף" כשהוא מחולק לשני סרטים: חלק א' וחלק ב'. מאז שינו באולפנים אסטרטגיה והכריזו כי כל אחד מהחלקים יעמוד בפני עצמו ויזכה לשם משלו, אך בהינתן ששניהם צולמו יחד ובהתחשב בכוונה המקורית, ניתן להעריך ש"מלחמת האינסוף" לא תסתיים בניצחון ברור של אחד הצדדים. האחים אנתוני וג'ו רוסו, במאי הסרט, תיארו אותו כמרדף בין שתי חבורות שמנסות להקדים זו את זו בדרכן אל אבני האינסוף. האם הסרט הבא יתחיל מהנקודה בה תאנוס מחזיק בכולן גם יחד? זו בהחלט אפשרות.

פרט מעניין נוסף בהקשר של שני הסרטים הוא שמארוול מסרבת לחשוף את שמו של סרט "הנוקמים" הרביעי. לטענתם, חשיפת שמו תהווה ספוילר גדול למעריצים לגבי הסרט הנוכחי. מכאן שגם אם לא יספק לנו סיום סגור ונעול, צפוי "מלחמת האינסוף" לכלול כמה וכמה אירועים קריטיים לעתידו של היקום המורחב. המעניין והמדובר ביותר מביניהם הוא: מי מהגיבורים שליוו אותנו בעשור האחרון ישרוד כדי להגיע אל הסרט הבא.

מי מהגיבורים ימות?

ה-שאלה שמעסיקה את אתרי המעריצים בחודשים האחרונים, כולל תרשימים ונימוקים נרחבים. אמנם לא מדובר בספוילר משום שאיננו יודעים דבר בוודאות, אבל נראה לנו מעט בלתי אחראי להתחיל לפרט כאן אחוזי ודאות למותם של גיבורים, גם אם הם היפותטיים. תחת זאת, ננסה להתחכם ולהמר שהגיבורים שנמצאים בסכנה הגדולה ביותר הם אלו שהאנשים מאחוריהם מסיימים חוזה במארוול, וכן אלו שהביעו לא אחת בעבר את רצונם לסיים את פרק הסופר הירוז בקריירה שלהם.

השמות הגדולים שנופלים לתוך המשוואה הזו הם רוברט דאוני ג'וניור וכריס אוונס, איירון מן וקפטן אמריקה. הראשון היה מי שפתח את הדרך ליקום המורחב של מארוול, ונקודת השיא הזו יכולה בהחלט להיות הפרידה הראויה ממנו, לפני שדור חדש תופס את המושכות. גם קפטן אמריקה שבע הקרבות והמרורים (ואחרי "מלחמת האזרחים" גם המנודה לווקאנדה על ידי חבריו) נחשב כחבר בכיר בקבוצת הסיכון. בגרסת הקומיקס, חייל החורף הוא זה שתופס את מקומו של סטיב רוג'רס והופך לקפטן החדש אחרי מותו. ישנם כמובן גם מועמדים נוספים לפרידה, חלקם משמעותיים יותר וחלקם פחות, אך דבר אחד ברור: אובדן משמעותי צריך להיווצר בסיומו של הסרט הזה, על מנת לסלול את הדרך לקרב המכריע שיבוא אחריו.

האם יהיו סצינות לאחר כתוביות הסיום?

עד כה התשובה לשאלה מהסוג הזה הייתה פשוטה. הרבה לפני שהסרטים יצאו אל האקרנים, חשפו הבמאים אם וכמה סצנות נוספות נכללו לאחר סיומו הרשמי של הסרט. הפעם, לצד הסודיות הכללית שעוטפת את הסרט כולו, הוטל איפול גם על הפרט הזה. אלא שבעקבות הקרנת הבכורה העולמית בליל שני, ידוע לנו כעת בוודאות שסצנת פוסט-קרדיטים אחת כלולה בסרט.

מהו אורכו של הסרט?

כשעתיים ו-40 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully