וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיער הישראלי": הבימה תעלה מחזמר משירי המלחין יאיר רוזנבלום

10.4.2018 / 15:07

מחזמר המבוסס על שיריו של יאיר רוזנבלום ז"ל, מגדולי מלחיני ישראל, יעלה ביולי בתיאטרון הלאומי הבימה בעיבודו ובבימויו של משה קפטן. תהיה זו גרסה חדשה למחזמר "מיקה שלי", שכתב גדי ענבר. המחזמר הישראלי ימלא את מקומו של המחזמר "מרי פופינס" שעלייתו נדחתה

יאיר רוזנבלום צבי פרידמן הארץ  (צבי פרידמן). מערכת וואלה!
יאיר רוזנבלום ז"ל/מערכת וואלה!

פרסום ראשון: מחזמר המבוסס על שיריו של יאיר רוזנבלום ז"ל, מגדולי מלחיני ישראל, יעלה ביולי בתיאטרון הלאומי הבימה בבימויו של משה קפטן. תהיה זו גרסה חדשה למחזמר "מיקה שלי" (השם צפוי להשתנות), שכתב גדי ענבר וביים אותו בעבר. הוא עלה לראשונה בשנת 2003 על ידי בית הספר למשחק בית צבי, אך זאת תהיה הפעם הראשונה שהמחזמר יוצג בתיאטרון ציבורי. המחזמר הישראלי, שעבודה עליו צפויה להתחיל בעוד כשבועיים, אמור למלא את מקומו של המחזמר "מרי פופינס" שעלייתו נדחתה.

בהבימה מגדירים את הגרסה החדשה של המחזמר כמעין גרסה ישראלי למחזמר "שיער". הוא נבחר גם במלאת 70 שנה למדינה. המחזמר המקורי מתרחש בין שתי מלחמות גדולות - מלחמת ששת הימים ומלחמת יום הכיפורים - ועוסק בקבוצה של נערים ונערות בני 18. העלילה מתמקדת במיקה, הנקרעת בין שתי אהבות גדולות - אהבתה לגידי, אהוב נעוריה, הלוקה בהלם קרב באחד מקרבות ששת הימים, נוטש אותה ובורח מהארץ בחיפוש אחר שקט לנפשו, ואהבתה האחרת לארי, צעיר עדין נפש, שמוצא תשובה בחזרה לדת, ואחרי נישואיהם הקצרים מוצא את מותו בתחילת מלחמת יום הכיפורים. לאחר המלחמה, מיקה שבה אל גידי, שחוזר לארץ.

המלחין יאיר רוזנבלום. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
יאיר רוזנבלום/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

כל לחני השירים במחזמר נוצרו על ידי המלחין והמעבד יאיר רוזנבלום המנוח, שמזוהה בעיקר כמלחין הלהקות הצבאיות, שאיתן עבד גם כמדריך ומנהל מוזיקלי. בין השאר הלחין את הקלאסיקות "שיר לשלום", "קרנבל בנח"ל", "בשמלה אדומה", "ישנן בנות" ו"שלווה" ללהקת הנח"ל; "גבעת התחמושת", "שירו של צנחן" ו"יש לי אהוב בסיירת חרוב" ללהקת פיקוד מרכז; "היה לי חבר היה לי אח" ו"מוכרחים להמשיך לנגן" ללהקת חיל האוויר; וכן את "שיר של יום חולין" לאילנית, "הבלדה על חדווה ושלומיק" למירי אלוני, "גשם אחרון" לחנן יובל, "על כפיו יביא" לרבקה זוהר, "ליל חניה" לחנן יובל, ירדנה ארזי ואפרים שמיר, ולזה האחרון גם את השיר "מיקה".

מתיאטרון הבימה נמסר בתגובה: "התיאטרון הלאומי נמצא בעיצומן של חגיגות ה-100 להיווסדו לצד חגיגות ה- 70 לישראל. בימים האחרונים מתנהלים מגעים סופיים עם בעלי הזכויות לגבי רכישתן. אנו משוכנעים שעם סגירת הפרטים האחרונים גם מחזה מוסיקלי זה יהפוך לעוד נדבך משמעותי ובעל משקל ברפרטואר התיאטרון הלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully