וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: העיתונאי שנהרג בעזה - קצין חמאס שעבד מול בכירי הארגון

10.4.2018 / 9:25

גורמים במערכת הביטחון מסרו לוואלה! NEWS כי צלם העיתונות יאסר מורתג'א שנורה במהלך הפגנה באזור חאן יונס בסוף השבוע שירת כקצין במנגנוני הביטחון של חמאס. לטענתם, ב-2015 ניסה להבריח לעזה רחפן שיועד לארגון

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

(דיווח למהדורת וואלה! NEWS על חקירת ההפגנות בעזה)

גורמים במערכת הביטחון טענו הבוקר (שלישי) כי צלם העיתונות יאסר מורתג'א שנהרג בהפגנה בקרבת גדר המערכת ביום שישי האחרון באזור חאן יונס שברצועת עזה הוא פעיל חמאס. לדברי הגורמים, מורתג'א "שימש מזה שנים כקצין בדרגת נקיב (המקבילה לסרן - א"ב) במנגנוני הביטחון של חמאס ברצועת עזה".

אותם גורמים הוסיפו, בהסתמך על מידע שהגיע לידיהם, כי "מדובר בפעיל שעסק באופן יומיומי בפעילות במסגרת המנגנונים וסייע רבות לפעילותם". לדבריהם מהמידע עולה כי בשנת 2015 ביקש מורתג'א להכניס לרצועת עזה מישראל רחפן לטובת איסוף מודיעין מקדים לפני מבצעים של מנגנון הביטחון של חמאס. לטענתם, מורתג'א המשיך לעבוד בתקופה האחרונה עם בכירים במנגנון ביטחון הפנים של חמאס בעזה, ורבים מאלו הגיעו להלווייתו ולניחום אבלים בבית משפחתו.

לקריאה נוספת:
האיחוד האירופי על הרג המפגינים: "שאלות קשות על השימוש בכוח"
מניין ההרוגים בהפגנות בעזה עלה לתשעה, בהם עיתונאי פלסטיני
דובר צה"ל: חמאס שילם למפגינים שיתקרבו לגדר; יצרנו הרתעה בגבול"

מחאת הצמיגים

הלוויתו של העיתונאי יאסר מורתג'א שנהרג בעימותים עם צה"ל. רויטרס, רויטרס
משתתפים בהלווייתו של מורתג'א, בשבת/רויטרס, רויטרס

מורתג'א, תושב חאן יונס בן 30, נורה ביום שישי שעבר במהלך הפגנות "צעדת השיבה" ומת בליל שבת מפצעיו לאחר שנותח בבית חולים ברצועה שאליו פונה. בתיעוד התקרית שפורסם בכלי תקשורת פלסטינים הוא נראה לובש אפוד ועליו הכיתוב "עיתונות". בתגובת דובר צה"ל לתקרית במוצאי שבת נמסר כי "צה"ל לא מכוון ירי לעבר עיתונאים. הנסיבות שבהן נפגעו עיתונאים לכאורה מירי של כוחות צה"ל אינן מוכרות". בנוסף נמסר אז כי נפתחה בדיקה לבירור פרטי התקרית.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הוסיף אז כי "מי שמפעיל רחפנים מעל חיילי צה"ל צריך להבין שהוא מסכן את עצמו", בהתייחס לדיווחים לפיהם מורתג'א צילם באמצעות רחפן את ההפגנות בקרבת הגדר. "ראינו עשרות מקרים שחמאס משתמש באמבולנסים. מתחפשים לאנשי הסהר האדום, מתחפשים לעיתונאים - לא ניקח פה שום סיכונים", הוסיף. בהפגנות בסוף השבוע האחרון נהרגו תשעה בני אדם, בהם חוסיין מאדי, נער בן 14 שאת משפחתו ביקר מנהיג חמאס אסמאעיל הניה באוהל האבלים שהוקם בביתם.

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: צוות בראשות תא"ל מונה לבדיקת אירועי ההפגנות בעזה

לכתבה המלאה
ויזואליה - הפגנות לאורך גבול רצועת עזה 6 באפריל 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
ילד נושא צמיג באזור הגדר בהפגנה בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

שלשום מונה תת-אלוף מוטי ברוך, ראש חטיבת התורה וההדרכה בצה"ל, לעמוד בראש מנגנון בדיקה מטכ"לי לבחינת ההפגנות בגבול עזה ותגובת הצבא אליהן. הצוות צפוי לבחון את הכנת כוחות צה"ל להפגנות ואת תפקוד החיילים במהלכן. מינויו של תא"ל ברוך הגיע לאחר ביקורת חריפה בעולם כלפי ישראל בשל היקף הנפגעים בנפש בשני סופי השבוע האחרונים.

על פי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני נהרגו בשתי ההפגנות האחרונות 29 בני אדם ונפצעו 2,850, בהם 1,296 מירי חי. עוד נמסר כי מצבם של 79 מהפצועים מוגדר קשה. התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג פאטו בנסודה קראה "לסיים את האלימות בעזה" ומסרה כי לשכתה עוקבת אחר המתרחש בגדר. בנסודה ציינה עוד כי גם השימוש באזרחים בהפגנות מצד הפלסטינים עלול להיות בגדר פשע, על פי אמנת רומא - המקנה לבית הדין את סמכותו לפעול.

הפגנת תמיכה בתושבי עזה בסכנין. דוברות הרשימה המשותפת, מערכת וואלה!
מפגינים בסכנין נושאים את תמונתו של מורתג'א, בשבת/מערכת וואלה!, דוברות הרשימה המשותפת
הפגנות בגבול רצועת עזה 6 באפריל 2018
פלסטיני מפונה במהלך העימותים. רויטרס
פינוי פצוע מההפגנות באזור הגדר בסוף השבוע/רויטרס
ויזואליה - הפגנות לאורך גבול רצועת עזה 6 באפריל 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים מגלגלים צמיג אל עבר הגדר, בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully