וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: חמאס שילם למפגינים שיתקרבו לגדר; יצרנו הרתעה בגבול"

תא"ל רונן מנליס ציין כי חלה ירידה בכמות המפגינים לעומת השבוע שעבר. הוא טען כי "חמאס שלח קדימה ילדים וניצל אותם" ואף האשים את מנהיג הארגון בעזה יחיא סינוואר באחריות לניסיון להוביל להסלמה

צילום: שי מכלוף, אמיר בוחבוט, רויטרס ודו"צ, עריכה: ניב מעוז

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר אמש (שישי) כי אופן התגובה של צה"ל לעימותים מול הפלסטינים סמוך לגדר הגבול בעזה, הוביל לצמצום היקפם באופן משמעותי. "התגובה הברורה בשבוע שעבר הבהירה לחמאס את הכללים", אמר. "ראינו פעולה אקטיבית של התקרבות אנשים ששילמו להם כסף או פעילי טרור מוכרים. ראינו את הירידה בכמות המפגינים".

"בגבול רצועת עזה היו כ-20 אלף פלסטינים בחמישה מוקדים", הוסיף. "זה היה אירוע עצום עם לא מעט אלימות בתוכו.", ציין מנליס. "היו שמונה אירועי זריקת מטען ומספר ניסיונות בקבוקי תבערה. היו גם כמה ניסיונות של חיתוך הגדר אך הם סוכלו וצה"ל עמד במשימה". הוא אף הבהיר כי לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל.

הפגנות בגבול רצועת עזה 6 באפריל 2018
מפגינים פלסטינים מבעירים צמיגים. רויטרס
הפגנות ליד הגדר בעזה, אתמול/רויטרס

דובר צה"ל אמר עוד כי לא הייתה חדירה לשטח ישראל ולא נפגעה ריבונות ישראלית נכון לשעה זו. "היו ניסיונות לבצע פיגועים בחסות ההפגנות הרחבות והעשן", הסביר. באשר לניסיון חמאס להקים מסך עשן בגדר אמר: "אתמול קראתי לזה גימיק היום אני קורא לזה בדיחה".

"חמאס הקפיד על כמות האנשים שמגיעים לגדר וניסו למנוע אירוע שיוצא משליטה לכיוון הגדר", המשיך מנליס. "שולחים קדימה ילדים ומנצלים אותם. מי שגרר אותנו לימי השישי ומה שביניהם זה יחיא סינוואר והנהגת חמאס. ההרוגים הם על הראש שלהם". מנליס ציין כי גם בצה"ל ביצעו תהליכי למידה והפיקו לקחים באופן שבא לידי ביטוי במוכנות הכוחות בשטח.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
גבול רצועת עזה הפגנת הצמיגינים חיילים, 6 באפריל 2018. דובר צה"ל
חיילים בגבול רצועת עזה/דובר צה"ל

הוא אף שיבח את כוחות הכיבוי שסייעו בכיבוי השריפות סמוך לגדר. "זאת הזדמנות להודות להם על הסיוע במקומות שנזקקנו להם ועשו עבודה נפלא. הם מנעו מהעשן להגיע לבתי התושבים. האירועים לא הסתיימו, אך נעשה הכל כד להמשיך את השקט ומניעת הפיגועים".

אתמול דיווח משרד הבריאות הפלסטיני כי שבעה בני אדם, בהם נער בן 14 נהרגו בעקבות ירי צה"ל לעבר המפגינים. בנוסף דווח כי 1,070 מפגינים נפצעו במהלך העימותים, אולם רק כמה עשרות נפצעו מהירי.

גבול רצועת עזה הפגנת הצמיגינים חיילים, 6 באפריל 2018. דובר צה"ל
שימוש בזרקנוק מים כאמצעי לפיזור/דובר צה"ל

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר הגיע לאחד ממוקדי ההפגנות באזור הגדר, ממזרח לחאן יונס ואמר כי "אם נתפוצץ, נתפוצץ אל מול הכיבוש הישראלי". עוד הוסיף סינוואר כי "עזה לא תגווע מרעב, הולכים בדרכו של יאסר ערפאת, יצאנו היום כדי להגיד לעולם שעזה חופשית, נצא גם בימים הבאים ונפתיע את עמנו, שיחכו לנהירה שלנו".

גורמי צבא בפיקוד דרום העריכו כי חמאס נערך עם אלפי צמיגים בקרבת הגבול. לדברי הגורמים, הארגון הבעיר בכמה מוקדים מספר מצומצם של צמיגים בשל כיוון הרוח, שסוחבת את העשן לכיוון עזה. להערכתם, ברגע שכיוון הרוח ישתנה יציתו המפגינים כמויות גדולות של צמיגים. בכיר חמאס בעזה מחמוד א-זהאר ביקר בשטח ההפגנה ואיים כי אם צה"ל יתקוף בעומק רצועת עזה, חמאס ישיב אש לעומק ישראל.

(עדכון ראשון: 19:13)

גבול רצועת עזה הפגנת הצמיגינים חיילים, 6 באפריל 2018. דובר צה"ל
הפגנות בגבול גדר הרצועה/דובר צה"ל
מחאת הצמיגים עימותים גבול רצועת עזה צה"ל, 6 באפריל 2018. ראובן קסטרו
מחאת הצמיגים עימותים גבול רצועת עזה צה"ל, 6 באפריל 2018/ראובן קסטרו
מחאת הצמיגים עימותים גבול רצועת עזה צה"ל, 6 באפריל 2018. ראובן קסטרו
מחאת הצמיגים עימותים גבול רצועת עזה צה"ל, 6 באפריל 2018/ראובן קסטרו
מחאת הצמיגים עימותים גבול רצועת עזה צה"ל זרנוק, 6 באפריל 2018. ראובן קסטרו
מחאת הצמיגים עימותים גבול רצועת עזה צה"ל זרנוק, 6 באפריל 2018/ראובן קסטרו
הפגנות בגבול רצועת עזה 6 באפריל 2018
פצוע פלסטיני מפונה. רויטרס
הפגנות בגבול רצועת עזה 6 באפריל 2018 פצוע פלסטיני מפונה/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully