וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו זורק את האחריות על הקרן החדשה לישראל: "לחצו על רואנדה"

אחרי הזגזוג וביטול ההסכם עם האו"ם על הרחקת אזרחי מדינות אפריקה, קרא ראש הממשלה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את פעילות "הקרן החדשה לישראל". פעילים נגד הגירוש תקפו את נתניהו: "ביטול ההסכם - בגידה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תום זואילי

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (שלישי) שורת ארגוני חברה אזרחית המזוהים עם השמאל והאשימם בהפעלת לחץ על ממשלת רואנדה שהביא לביטול ההסכם עם ישראל על הרחקת מבקשי מקלט לשטחה - שלדבריו, עמד מאחורי ההסכם עם האו"ם שעל ביטולו הודיע הבוקר. בדברים שכתב בחשבון הפייסבוק שלו האשים נתניהו כי "הגורם המרכזי שהפעיל לחץ אירופי על ממשלת רואנדה לסגת מההסכם להוצאת המסתננים מישראל, זוהי הקרן החדשה לישראל".

לדבריו, פנה ליו"ר הקואליציה דוד אמסלם על מנת "להוביל את המהלך להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על פעילות הקרן החדשה לישראל, שמסכנת את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

נתניהו אף כינה את הקרן, המסייעת לשורת מיזמים ועמותות במגזר השלישי, "ארגון זר שמקבל מימון מממשלות זרות ומגורמים עוינים לישראל, כמו הקרנות של ג'ורג' סורוס". הוא הוסיף כי "מטרת העל של הקרן היא מחיקת הציביון היהודי של ישראל והפיכתה למדינת כל אזרחיה, לצד מדינת לאום פלסטינית נקייה מיהודים בקווי 67 שבירתה ירושלים".

עוד כתב נתניהו כי "זה עשרות שנים הקרן מממנת ארגונים אנטי ציונים ופרו פלסטינים, ביניהם כאלה שמוציאים את דיבתם של חיילי צה"ל כמו 'שוברים שתיקה' ו'בצלם' וכאלה שנלחמים למען מחבלים פלסטינים כמו ארגון 'עדאלה'. אני לא מכיר אף דמוקרטיה מערבית, ובמיוחד ארצות הברית, שלאורך זמן הייתה מוכנה לסבול פעילות עוינת הממומנת על ידי מדינות זרות, כפי שקורה כאן בישראל עם הקרן זה עשרות שנים".

לקריאה נוספת:
נכנע ללחץ מימין: נתניהו השעה את יישום הסכם מבקשי המקלט
ביקור חשאי ונסיגת המדינה השלישית: כך נולד מתווה מבקשי המקלט
כעס בקרב השרים על מתווה ביטול הגירוש: "על הממשלה לחשב מסלול מחדש"

מתוך חשבון הפייסבוק של נתניהו:

באוקטובר האחרון קבע היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, שאין לכנסת סמכות להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת המימון של ארגוני השמאל, בהמשך לכוונה של נתניהו וראשי הקואליציה לבחון מימון זר לארגונים אלה. "חקירה פרלמנטרית של ארגוני החברה האזרחית על רקע אידיאולוגי עומדת בניגוד לעקרונות משטריים בסיסיים", כתב אז ינון.

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, תקפה את קריאתו של נתניהו להקים ועדת חקירה פרלמנטרית נגד הקרן החדשה לישראל ומסרה כי "הדמוניזציה המדומיינת של ראש הממשלה עולה שלב: אם הוא מאמין במה שהוא אומר מדובר בפרנואיד, אם הוא לא מאמין מדובר בשקרן מסית. בכל מקרה מדובר במצב שמעלה חשש אמיתי לשלומם של אנשי הקרן החדשה וארגוני החברה האזרחית". לדבריה, "אם הקרן החדשה אחראית פה על משהו, זה על קידום ארגוני החברה האזרחית שנאבקו יחד איתנו על פתרון סביר והגיוני שבא לידי ביטוי במתווה של אתמול. מה שצריך לחקור זה את הפליק פלאק שהביא לביטולו".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) הצטרף לדבריה ומסר כי "אחרי שתכנית הגירוש קרסה, כי אין לאן לגרש, אחרי שדרום תל אביב הופקרה בלי תכנית פיזור וקליטה של הפליטים בארץ וארצות המערב, בהעדר שום פתרונות אמיתיים לבעיות - נתניהו פונה שוב לנתיב האהוב עליו: הסתה". לדבריו, "עכשיו מסומנת הקרן החדשה ואיתה יסומנו כבוגדים גם כל אלה שמשמיעים ביקורת. מיום ליום מתרבות ההוכחות - נתניהו מסוכן לישראל".

עוד באותו נושא

יועמ"ש הכנסת: לח"כים אין סמכות להקים ועדת חקירה לארגוני השמאל

לכתבה המלאה

מובילי המחאה נגד הגירוש: ביטול ההסכם - בגידה

בתוך כך ערכו מובילי יוזמת "דרום תל אביב נגד הגירוש" מסיבת עיתונאים בעקבות הודעתו של נתניהו על ביטול ההסכם עם נציבות האו"ם לפליטים על הרחקת אזרחי מדינות אפריקה. לצד תושבי ותושבות העיר ונציגי קהילת מבקשי המקלט אמרה מנכ"לית ארגון "אחותי" שולה קשת כי היא מרגישה "נבגדת" בידי ממשלת ישראל פעם נוספת - כפי שעשו לדבריה ממשלות ישראל לדורותיהן.

"השכונות שלנו הופקרו כבר עשרות שנים, הייתה מדיניות של מירור חיינו ואז תהליך של גטואיזציה של השכונות שלנו", הוסיפה קשת. "אתמול שמחנו מאוד", אמרה על ההסכם שהציגו אתמול נתניהו ושר הפנים אריה דרעי. "לרגע אחד באמת האמנו, אך לצערנו התבדנו. בנימין נתניהו ושאר השרים שבאופן ציני באים ומדברים על כך שהם דואגים לנו ולמצוקה שלנו, הרי הם במו ידיהם יצרו את המצוקה כאן".

מסיבת עיתונאים של ארגוני דרום ת"א נגד הגירוש, בית אחותי, תל אביב, 3 באפריל 2018. שלומי גבאי
קשת במסיבת העיתונאים, היום/שלומי גבאי

קשת, שכינתה את ההסכם שהבוקר הודיע נתניהו על ביטולו "התחלה של תקווה", אף הלינה על כך ש"אנחנו, תושבות ותושבי דרום תל אביב, הודרנו מפגישה שראש הממשלה עשה עם עסקנים, עם אינטרסנטים פולטיים, שאין ביניהם דבר וחצי דבר עם הרצון שלנו". לדבריה, הממשלה מנצלת את מצוקת התושבים בשביל להצדיק את גירוש מבקשי המקלט. "יש שם תחרות - בנט, השרים שמימין לראש הממשלה - מי ימצא חן בעיני אלה שקוראים 'לגרש, לגרש, לגרש', מתוך מאניה מטורפת לגמרי, בלי להבין באמת את המצב בדרום תל אביב".

"אני קוראת מפה לראש הממשלה: תהיה ראש הממשלה של כולנו, אל תתקפל, אנחנו דורשות להחזיר את המתווה של אתמול לשולחן, ולשתף את כולנו", הוסיפה קשת. "הגירוש לא מתחיל ונגמר במבקשי המקלט. הוא גם כולל אותנו - תושבי ותושבות דרום תל אביב. הגירוש התחיל מזמן: ההפקרה, ההזנחה, הדיכוי - התחילו לפני עשרות שנים וממשיכים גם היום. והיום - אי-האמון שלנו בממשלות ישראל לדורותיהן, כולל הממשלה הנוכחית - שריר וקיים".

הפגנת תושבי דרום ת"א נגד הגירוש מחוץ לקריית הממשלה 3 באפריל 2018. AP
הפגנת תושבי דרום תל אביב בקריית הממשלה בעיר, היום/AP

עוד אמרה קשת כי "אנחנו דורשות דיור ציבורי, אנחנו דורשות לסגור את התחנה המרכזית, לעצור סרסורים וסוחרי נשים, לשקם נשים בזנות ונרקמונים, לייצר לנו כאן בית לכולנו - גם לתושבי דרום תל אביב וגם למבקשי המקלט. בית שיהיה בית אמיתי ולא בית הרוס, כפי שקורה היום".

פעילה נוספת, עו"ד ספיר סלוצקר-עמרן, אמרה כי צריך להציג פתרון כללי לדרום תל אביב, ללא קשר לסוגיית מבקשי המקלט. לדבריה, "הצגנו את הפתרונות, הממשלה יודעת טוב מאוד מה צריך לעשות ובוחרת שלא לעשות את זה". היא אף האשימה את נתניהו בצביעות בשל בחירתו לדבריה, "להיפגש עם עסקני ליכוד במקום איתנו", והוסיפה כי "להפקיר אותנו ולא לאפשר לנו להיפגש עם ראש הממשלה ולתת לנו להשמיע את דעתנו זה לתת פרס לאנשים גזענים שלא אכפת להם מדרום תל אביב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהרים עם תושבי דרום תל אביב, 3 באפריל 2018. חיים צח / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו, דרעי ואנשי לשכתו בפגישה עם נציגי התושבים המוחים נגד מבקשי המקלט, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח / לע"מ

סלוצקר-עמרן קראה ל"מי שחושבים שהמצב פה כזה גרוע" להגיע לבקר בשכונות בדרום העיר. "תבואו לפה, תשאלו אנשים (מבקשי מקלט - ד"י) ותגלו שכל אחד יש לו מישהו שהוא משכיר לו דירה או כמו חבר שהוא סומך עליו ומכיר אותו. בסוף מדובר פה בחיים של אנשים שחיים ביחד ואנחנו נמשיך לחיות ביחד ולא ניכנע להסתה.

"אני קוראת לראש הממשלה לעצור את הפינויים בשכונות", הוסיפה, בהתייחסה לפינויי דיירים מבתיהם ולמצוקת דרי הרחוב בעיר. "אם הוא מדבר על דרום תל אביב זה הדבר הראשון שצריך לעשות פה וזה לא קשור למבקשי המקלט".

עמנואל יאמני, מבקש מקלט מאריתריאה שהשתתף במסיבת העיתונאים, אמר כי לא התרגש מפרסום ההסכם אתמול מכיוון שהתרגל להבטחות. יאמני, הנמצא בישראל זה עשר שנים וחודשיים, הוסיף כי "לא באנו לפה כדי להרוס את דרום תל אביב. אנחנו לא אויבים של דרום תל אביב. אני חי עם התושבים, אני הולך אליהם בימי החג, ואנחנו כמעט משפחה".

לדבריו, "תושבי דרום תל אביב סובלים מהבעיות שקיימות כאן עשרות שנים, ולא ממבקשי המקלט עצמם. אנחנו חיים ביחד באהבה ומכבדים אחד את השני. שמענו על 'הסכם' עם רואנדה ואוגנדה. אבל זה היה הסכם סודי, שאפילו בית המשפט העליון לא ראה אותו, כי זה לא היה הסכם גירוש אלא סחר בבני אדם, בגלל שהצבע שלהם שחור". הוא הוסיף כי הממשלה אינה מעוניינת לפתור את מצוקת מבקשי המקלט ו"עוצמת עיניים ואוטמת אוזניים".

(עדכון ראשון: 18:31)

אינפו - פרטי המתווה שבוטל עם המסתננים. מערכת וואלה! NEWS
אינפו - פרטי המתווה שבוטל עם המסתננים/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully