וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפוסט: מפקד גל"צ קיים שיחת הבהרה עם קובי מידן

1.4.2018 / 11:15

(עדכון) לוואלה ברנז'ה נודע כי שמעון אלקבץ זימן הבוקר את המגיש קובי מידן לשיחת הבהרה, לאחר הפוסט שפרסם אתמול ובו טען כי הוא מתבייש להיות ישראלי בעקבות האירועים ברצועה. וגם: מה בנוגע לתכנית של מידן בתאגיד, ומה יש לשרת התרבות לומר בנושא?

קובי מידן. שי אוקנין
קובי מידן/שי אוקנין

(עדכון: 11:45)

לאחר שהותקף אתמול (שבת) ברשתות החברתיות בעקבות הפוסט שפרסם בעקבות האירועים ברצועת עזה, העיתונאי והמגיש קובי מידן זומן הבוקר לשיחת הבהרה עם מפקד גל"צ שמעון אלקבץ - כך נודע לוואלה ברנז'ה. מפקד גל"צ קיים שיחת הבהרה עם מידן בעניין התבטאותו בדף הפייסבוק שלו, שכללה פוסט ובו טען כי "היום אני מתבייש להיות ישראלי". זאת בצל העימותים בין כוחות הביטחון למפגינים פלסטינים סמוך לגבול רצועת עזה.

יש לציין כי מידן אינו מוגדר כאיש גל"צ או כאזרח עובד צה"ל, בניגוד למשל לרזי ברקאי. מידן עורך ומגיש פינה אחת בתחנה הצבאית בשם "כה אמרו חכמינו" ומעניק שירותים לתחנה כפרינלסר. בשיחה עם אלקבץ, מידן הדגיש בפניו כי כתב את הדברים בדף הפייסבוק הפרטי שלו ולא אמר מילה רעה נגד החיילים. עוד אמר כי כתב את הדברים שהתייחסו להתנהלות ברצועה כפי שהייתה ביום שישי - וכי הוא ער לכך שהדברים נראים שונים הבוקר. בכל מקרה, בכוונת אלקבץ להמשיך ולבחון את הנושא.

בכל הנוגע לתאגיד השידור, שם מגיש מידן תכנית תרבות חדשה - שהחליפה את "מועדון תרבות" לאחרונה - ככל הנראה גם אם ראשי התאגיד היו מעוניינים לזמן את מידן לשיחת הבהרה בנושא הם לא היו יכולים. זאת מכיוון שמידן לא מוגדר כעיתונאי בתאגיד והוא גם לא עובד תאגיד, אלא מגיש תכנית תרבות דרך הפקה חיצונית.

שרת התרבות מירי רגב התייחסה גם היא לסערה ואמרה לוואלה ברנז'ה: "קובי מידן, מי שצריך להתבייש זה אלו שבמסווה של מחאה אזרחית מקיימים מלחמת חורמה נגדנו, רוצחים את אחינו ואחיותינו, ויורים טילים על ערינו. הם לא מתביישים בכלל. הם רוצחים מחייכים ומחלקים סוכריות. אנחנו צריכים להיות גאים בבנינו ובבנותינו ששומרים על החיים שלנו. אם היית צריך להתבייש היום, זה על כך שאינך מבין את הדבר הפשוט הזה. באמת בושה".

זמן קצר לאחר שהעלה את הפוסט אתמול, מידן ספג ביקורת רבה ברשתות החברתיות. אחד הגולשים כתב: "ואנחנו מתביישים שאתה ישראלי או יהודי, ונשמח מאוד שתהיה עזתי. עוד שמאלני מטורלל שלא משנה מה יהיה או מה יקרה הוא תמיד אבל תמיד יהיה לטובת האויב ולא העם שלו". גולש אחר אף קרא להחרים את מידן וכתב: "כה אמרו חכמינו - דברי הגות יהודית לאורך הדורות... אני קורא לכל עם ישראל להחרים אותך ברדיו ובכל מקום שתופיע". הבוקר הגיב לדבריו של מידן שר החינוך נפתלי בנט, כשצייץ: "גאה להיות ישראלי".

טרם התקבלה תגובה מגל"צ. לא ניתן היה להשיג את תגובתו של מידן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully