וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפים, אמיצים, מרגשים: הסדרות החדשות של שונדה ריימס נצמדות לנוסחה

בן בירון

27.3.2018 / 10:15

"תחנה 19" ו"לטובת הכלל", שתי הסדרות החדשות מבית היוצר של מפיקת העל, מתנהלות לכאורה בתחומים נפרדים של כיבוי אש ובית המשפט, אך בפועל מדובר באותו מיקס של מלודרמות יחסים וקלישאות. המעריצים של "סקנדל" ו"האנטומיה" עומדים בפני בחירה קשה, ובכל זאת מצאנו מנצחת

תחנה 19. יח"צ,
האימפריה ממשיכה לעבוד במרץ. מתוך "תחנה 19"/יח"צ

שתי סדרות חדשות הצטרפו ליקום הטלוויזיוני שלנו - "לטובת הכלל" ו"תחנה 19". שתיהן חלק מפס הייצור הכי מצליח בטלוויזיה האמריקאית: חברות ההפקות "שונדהלנד" של השואוראנרית שונדה ריימס. ריימס היא זו שאחראית ללהיטי ענק דוגמת "האנטומיה של גריי", "סקנדל", "המדריך לרוצח" והמקלדת עוד מתקתקת. בזמן שבארצות הברית שתיהן משודרות ברשת ABC (הבית הנוכחי של ריימס עד למעבר המדובר לנטפליקס), בארץ משודרת כל אחת מהן בבלעדיות בגוף אחר. "תחנה 19" (ספין-אוף שני ל"האנטומיה של גריי", אחרי "מרפאה פרטית") משודרת ב- yes Drama לצד סדרת האם, בזמן ש"לטובת הכלל" משודרת ב-HOT3, שם משודרות גם סדרות נוספות של שונדהלנד כמו "סקנדל" ו"המדריך לרוצח". כדי שלא תצטרכו להתלבט באיזה מהסדרות לצפות (אם בכלל), צפינו בפרקי הבכורה שלהן וניסינו להבין איזו מהן להכניס ללוח הצפייה העמוס ממילא.

שונדה ריימס היא אישה עסוקה כל כך עד שאין לה זמן לנהל את כל הסדרות שלה. על כן היא מאצילה סמכויות ליוצרים עליהם היא סומכת, אך דואגת שלכל סדרה יהיה את תבלין השונדה הסודי שיהפוך אותה לסיפור הצלחה. את "תחנה 19" יצרה סטייסי מקיי (לצד בטסי בירס) שעובדת עם ריימס כבר שנים כמפיקה ב"האנטומיה של גריי", "לטובת הכלל" נוצרה על ידי שותף ותיק נוסף של ריימס, פול וויליאם דביאס, שעובד ככותב קבוע ב"סקנדל" (שתסתיים בחודש הבא). כאמור, העובדה שריימס לא חתומה בעצמה כיוצרת על אף אחת מהסדרות לא צריכה להדאיג אתכם, מצפייה בפרקי הבכורה שלהן אפשר לקבוע בוודאות שהן דוברות "שונדאית" שוטפת, כשלצד העלילות המקצועיות ניתן למצוא בכל אחת מהן שלל משולשים, מרובעים ומחומשים רומנטים, דרמות משפחתיות קורעות לב, וגיבורות שיהיו מוכנות ללכת את המייל הנוסף כדי להגשים את החלום שלהן.

תחנה 19. יח"צ,
כמו "האנטומיה של גריי" בתחנת כיבוי אש. "תחנה 19"/יח"צ

העלילה ב"תחנה 19" כל כך ברורה עד שאין הרבה טעם להתעכב עליה. ראיתם פרק של "האנטומיה של גריי"? אתם כבר תבינו את הסיפור. אנדראה "אנדי" הררה (ג'ינה לי אורטיז, "רוזווד") היא לוחמת אש בתחנה מספר 19 בסיאטל, אביה, פרואיט הררה (מיגל סנדובל הוותיק) הוא מפקד התחנה האהובה ובן הזוג שלה (גריי דיימון) משמש כסגן שלו. כשאביה נאלץ לפרוש בנסיבות מצערות מתחיל מאבק ירושה על תפקיד מפקד/ת התחנה הבא/ה. בדומה ל"אנטומיה", גם כאן בכל פרק יתקלו הגיבורים במבצעי חילוץ מטורפים אחת לחמש דקות, אותם הם יבצעו בקלילות יחסית תוך כדי שהם מסבירים זו לזה (ובעיקר לנו) מידע על התנהלות נכונה עם אש. דוקטור בן וורן (ג'יימס ג'ורג') שעבר מבית החולים לתחנה כדי להגשים את חלומו להפוך ללוחם אש, משמש כאן בעיקר כחוט מקשר בין הסדרות ואנחנו חווים דרכו את תהליך החניכה המפרך של עולם הכבאות. בקיצור, הכינו את עצמם להרבה קריאות "היי טירון" ו"פה זה לא חדר מיון, כאן זה החיים האמיתיים".

"לטובת הכלל" ("For The People" במקור) מתרחשת בבית המשפט של המחוז הדרומי של ניו יורק, אנחנו לא יודעים את זה אבל מסתבר שלהיות סנגורית או קטגור בבית המשפט הזה הוא חלומו של כל פרקליט צעיר. סנדרה בל (בריט רוברטסון, "גירלבוס") מגיעה ליומה הראשון בבית המשפט כשהיא חדורת מוטיבציה לטפל במקרים הסבוכים ביותר, מתוך אידאליזם ואלטרואיזם שכבר לא רואים במחוזותינו. בהשוואה אליה אפילו אלישה פלוריק של "האישה הטובה" הייתה דמות צינית ואפילה. בדומה לכל הסדרות של שונדהלנד, גם כאן בית המשפט משמש בסך הכל כסט נלווה לסצנות רבות שמערבות את חייהן האישיים של עורכי הדין. אליסון (ג'סמין סבוי בראון, "הנותרים") היא החברה הטובה ביותר של סנדרה וכמוה גם היא משמשת כסנגורית, אך בן הזוג שלה, סת' (בן רפפורט, "מר רובוט") דווקא עובד לצד התביעה. האם הזוגיות שלהם תשרוד את המאבקים בין כתלי בית המשפט? ממש לא בטוח.

עוד באותו נושא

זה חם וזה פוגע: 8 הערות על העונה השנייה של "האחיות המוצלחות שלי"

לכתבה המלאה
לטובת הכלל. יח"צ,
הרבה הצהרות משפטיות דרמטיות. "לטובת הכלל"/יח"צ

בזמן שב"תחנה 19" לקחו מקדם בטיחות בדמות הופעות אורח של כוכבי "האנטומיה", ב"לטובת הכלל" גייסו שני שחקנים ותיקים ומוערכים - הופ דיוויס ובן שנקמן - כדי לגבות את הקאסט הצעיר והאלמוני. הבעיה הגדולה מתגלה מהר מאוד דווקא ב"לטובת הכלל": היא לא מצליחה לומר משהו חדש על מערכת המשפט. זה בולט במיוחד כשבמקביל אליה משודרת "הטובות לקרב" המצוינת של CBS שמשכילה בכל פרק מחדש להביא תיקים מרתקים מראש הכותרות. ב"לטובת הכלל" פתחו את הסדרה עם תיק של צעיר מוסלמי שמואשם בניסיון לפוצץ את פסל החירות. כל כך 2014. האם יש כאן טוויסט? לא ממש, אם ב"מדריך לרוצח" אנאליס קיטינג (ויולה דיוויס המצוינת) הוכיחה לנו שאפשר להתאהב עד מעל הראש בדמות שהיא יותר רעה מטובה, ב"לטובת הכלל" כל הדמויות נשארות בגוון אחיד של בז'. מה תמצאו בה בכל זאת? הרבה הצהרות דרמטיות מסוג "אני מתנגדת אדוני השופט! האם הפרקליט חוקר את העד או מעיד בעצמו?"

בזמן ש"לטובת הכלל" צריכה עדיין להוכיח את עצמה, דווקא "תחנה 19" שהיא בסך הכל ספין אוף מביאה איתה קצת יותר פאן, ואין ספק שגם מעריצי "האנטומיה" יתאהבו בה בקלות. לא רק שהדמויות של בית החולים "גריי סלואן" באות והולכות בין הפרקים, ב"תחנה" גם לקחו את אחד הפטנטים היעילים ביותר של סדרת האם - שימוש מוגזם בשירי אינדי פופ רגישים שמעצימים בקלות כל סצנה. מלבד השימוש במוזיקה גם העריכה הקליפית - כולל מוטנאז'ים לא ברורים בין סצנות שנצטרך לרדת לפשרם בהמשך - מלווה את "תחנה 19", ולמרות שנסכים עם מי שיכתיר את זה כטעם רע, הסדרה עדיין זורמת במיוחד.

תחנה 19. יח"צ,
מה שבטוח: הדמעות יזרמו כמים/יח"צ

תופעה בולטת במיוחד חוזרת בשתי הסדרות: מיופיפות בלתי נסבלת של חברי הקאסט. בואו נעשה הסכם לפיו אלא אם סדרה עוסקת בעולם היופי, השחקנים והשחקניות שילוהקו אליה יהיו בעלי מראה ממוצע בלבד שחצו מזמן את גיל 25. ב"לטובת" כמו "בתחנה" הדמויות מגיעות לעבודה כשהן תמיד עם שיער מושלם וללא כתמי זיעה, לא משנה אם בלילה הקודם הם לא ישנו כי הם התכוננו למשפט או כמעט ואיבדו את חייהם בשריפה בבניין דירות. הלוק יהיה לנצח רענן ומלא ברק. ב"לטובת הכלל" המצב חמור כל כך שאפילו הופ דיוויס, תו התקן האיכותי של הסדרה, נאלצת להסתובב עם פן קרשים מגוחך, משל הייתה דיילת יופי בסופר פארם ולא בכירה ברשות החוק האמריקאית.

הליטוש המוגזם של השחקנים הוא רק העתקה של הליטוש המוגזם בתסריט. בשתי הסדרות אין רגע אחד של שקט, הדמויות תמיד אומרות את הדבר הנכון בזמן הנכון, ואם מישהו עוצר לרגע כדי לקחת אוויר אז הגיע הזמן של השיר המרגש הזה שתשמעו בקרוב בפרסומות. זה עובד לה. שונדה ריימס לא צריכה אותנו כדי שנגיד אם היא טובה במה שהיא עושה, הרייטינג וחוזה המיליונים שלה מעידים על כך טוב מספיק. ובכל זאת, מפתיע לראות שבעידן בו יותר ויותר יוצרים מנסים לרענן את הנוף הטלוויזיוני שלנו, דווקא טלוויזיה שמרנית כל כך ממשיכה לפרוח. אנחנו חלילה לא שוכחים את הייצוג המכובד שהיא נותנת לדמויות של נשים, גייז ומיעוטים אחרים, אבל זה לא מפצה על טלוויזיה בינונית.

השורה התחתונה? לכל אחת מהסדרות יש יתרונות וחסרונות בסדרי גודל דומים. אם יש לכם מקום רק לסדרה חדשה אחת עדיף שתנהגו כמו ילד בחנות תחפושות ותחליטו אם אתם אוהבים יותר עורכי דין או כבאים. מבחינתנו הניצחון כאן הוא בנקודות לטובת "תחנה 19", וגם זה רק בגלל שאהבנו יותר את פס הקול.

seperator

מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully