וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ משה קלוגהפט והשקרים: הפתיחה המביכה של יו"ר מרצ החדשה

25.3.2018 / 0:42

יומיים אחרי שנבחרה לראשות מרצ, נחשף כי היועץ משה קלוגהפט ייעץ לתמר זנדברג בקמפיין. קלוגהפט חתום על קמפיינים של פוליטיקאים מהימין, ועל שורת מסרים תקיפים נגד השמאל, וזנדברג הכחישה בעבר בפני עיתונאים את הקשר איתו. כעת הודתה: "פנה ביוזמתו לתת לי עצות"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר מרצ החדשה, תמר זנדברג, עוד לא השלימה 48 שעות בתפקיד וכבר נקלעה לתקרית מביכה: אמש (שבת) נחשף כי במהלך הקמפיין נעזרה בשירות היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט, שנחשב לאחד היועצים המובילים בישראל אך חתום על קמפיינים של פוליטיקאים וארגונים מימין, ואחראי לשורת מסרים מעוררי מחלוקת נגד השמאל.

בריאיון לעמית סגל ב"חברת החדשות" קלוגהפט סיפר כי ייעץ לזנדברג בקמפיין, אך היא עצמה הכחישה זאת בפני מספר עיתונאים בשבועות האחרונים, כולל בשיחה עם וואלה! NEWS.

ביום חמישי ניצחה זנדברג ניצחון סוחף בבחירות על ראשות מרצ, וגרפה כ-71% מהקולות בפריימריז הראשונים בתולדות המפלגה. באופן רשמי, מנהל הקמפיין של זנדברג היה היועץ נסים דואק ומשרד הייעוץ שלו "יוניק", אך במקביל התייעצה באופן שוטף עם קלוגהפט, שעבד בעבר עם הבית היהודי, נפתלי בנט, ו"אם תרצו". במקביל, בשנים האחרונות עסק גם בחו"ל, ובין היתר היה אחראי לניצחון מפלגת השמאל בבחירות ברומניה.

עוד בוואלה! NEWS:
תמר זנדברג: "עשרה מנדטים למרצ? יעד שאפתני, אבל אפשרי"
פריימריז במרצ והתאונה הקטלנית של המכונית האוטונומית : המהדורה המרכזית של וואלה!NEWS
כ-20 אלף מפגינים בתל אביב נגד גירוש הזרים: "זכויות זה לכולם"

יו"ר מרצ תמר זנדברג באירוע שבתרבות בחדרה, 24 במרץ 2018. שלומי גבאי
זנדברג, היום באירוע שבתרבות/שלומי גבאי

קלוגהפט פרץ לתודעה בססמה של בנט "לא מתנצל", שהופיעה גם בחלק מהמסרים של זנדברג בשבועות האחרונים, וגם עבד עם חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית בהתמודדות על ראשות מפלגת העבודה, שם הגה את "סרטון הצעקות" בו מרגלית צעק "קיבינימט". דואק, מנהל הקמפיין של זנדברג, שמייצג במשרד "יוניק" גם ארגוני שמאל וחברה אזרחית, טען אמש כי לא ידע ובציוץ בטוויטר האשים את קלוגהפט בגניבת קרדיט. "קלוגהפט הוא איש מסוכן. הוא האויב הגדול ביותר של השמאל, ולמעשיו אין כפרה ואין מחילה. לא היה לי ולא יהיה לי קשר כלשהו איתו, כל עוד אני נושם".

בסביבתה של זנדברג אומרים כי קלוגהפט "מעולם לא הועסק בשכר ולא היה חלק מהקמפיין בשום צורה". זנדברג עצמה מסרה בתגובה כי "העובדות: את הקמפיין שלי הובילו במסירות ובהצלחה ניסים דואק, ראש חברת יוניק ורן אהרון מנכ"ל החברה. היו עוד אנשים שנתנו עצות ונתינת רעיונות לקמפיין, שחלקם התקבלו וחלקם נדחו, כפי שקורה לכל מועמד. כאחת שהיא מוקד להתקפות הימין, אני יודעת להילחם ולהיאבק בחזרה. לא הפקרתי ולא אפקיר את חברי לשמאל ואעמוד בסולידריות יחד עם חברי בשמאל וארגוני זכויות האדם מול כל התקפה מהימין".

עוד מסרה זנדברג כי "הסיפור קיבל מימדים הזויים. קלוגהפט מעולם לא הועסק או עבד בקמפיין וזה מה שאמרתי לכל מי ששאל בנושא. משה קלוגהפט פנה ביוזמתו לתת לי עצות כחלק מניסיונו במהפך הדורי והתפיסתי המרשים שהוביל במפלגת הבית היהודי. האזנתי לכל העצות שקיבלתי. את ההחלטות בקמפיין קיבלתי אך ורק עם הצוות האסטרטגי של הקמפיין בהובלת נסים דואק ורן אהרון. זה היה קמפיין המנצח והחיובי בו אני גאה מאוד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
משה קלוגהפט בהקרנת הסרט עולם חדש, 2015. אלי דסה,
קלוגהפט/אלי דסה

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי תקף אמש בחריפות בטוויטר את זנדברג. "‏קמפיין שלם ניסתה זנדברג לעשות עליי ועל מפלגת העבודה. הערב התברר: זה לא היא, זה קלוגהפט, שזה הקמפיין השני שלו עליי. קלוגהפט הוא לא סתם 'יועץ אסטרטגי', הוא תועמלן שאחראי להקצנת השיח הפוליטי לאזור המסוכן, לקמפיין ה'שתולים' הפשיסטי ולניסיון חסר המעצורים להפוך את מחנה השמאל ל'בוגד'", כתב גבאי. "עכשיו מתברר שזה האיש ששתל אצל זנדברג את שקר 'העבודה לא מספיק אידאולוגים' וגם את 'נשב עם ליברמן' בממשלה. אם זו מרצ החדשה - עדיף שלא תעבור את אחוז החסימה".

(עדכון ראשון: 22:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully