וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש במיסיסיפי: נשים לא יוכלו לעבור הפלה מהשבוע ה-15 להריון

20.3.2018 / 2:46

חקיקה חדשה תהפוך את המדינה לנוקשה ביותר בנוגע הפלות ברחבי ארה"ב, או כדברי המושל, "המקום הבטוח ביותר לתינוקות שטרם נולדו". החוק מאפשר לבצע הפלה במקרים של חירום רפואי - אך לא במקרים של הריון שנובע מאונס. המתנגדים טוענים כי הוא לא חוקתי

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

מושל מיסיסיפי, פיל בראיינט, חתם אמש (שני) על החוק המחמיר ביותר לאיסור הפלות ברחבי ארצות הברית. החוק החדש, שייכנס לתוקף באופן מיידי, אוסר על ביצוע הפלות אחרי השבוע ה-15 להריון, זאת במדינה שבה החוקים להגבלת הפלות נחשבים לנוקשים גם כך.

"אני גאה לבשר כי חתמתי על החוק", אמר בראיינט. "אמרתי שוב ושוב - אני רוצה שמיסיסיפי תהיה המקום הבטוח ביותר באמריקה לתינוקות שטרם נולדו, והחוק הזה מקדם אותנו לעבר מטרה זו".

עוד קודם לאישורו, היה קיים במדינה חוק אחר שאסר על ביצוע הפלות מהשבוע ה-20. בנוסף החוקים במדינה כוללים דרישה מאישה המבקשת לעבור הפלה לקבלת ייעוץ ולהמתנה של 24 שעות טרם ביצוע ההליך. יש כמה מדינות בארצות הברית שאוסרות ביצוע הפלות אחרי השבוע ה-20, אולם הצעד הנוכחי של מיסיסיפי יציבו אותה במקום הראשון מבחינה זו.

עוד בוואלה! NEWS:
אירלנד תערוך משאל עם על התרת הפלות בחוק: "דרוש דיון מכבד בנושא"
"אזרח שהנושא קרוב ללבו" עתר לבג"ץ: דורש לצמצם אישורי הפלות
צ'ילה: חוק היסטורי יאפשר לנשים לעבור הפלה במקרה של אונס

מושל מיסיסיפי פול בראיינט ב-30 במרץ 2015. רויטרס
"החוק מקדם אותנו לעבר המטרה". בראיינט/רויטרס

נוסח החוק קובע כמה החרגות למקרים שבהן תתאפשר הפלה. למשל, יהיה ניתן להפסיק הריון אחרי השבוע ה-15 במקרה חירום רפואי שכתוצאה ממנו תישקף סכנת חיים לאם, או במקרה שיש סבירות גבוהה כי העובר לא ישרוד אחרי הלידה. עם זאת, לא תתאפשר הפלה בשלב זה במקרה שההריון הוא כתוצאה מאונס.

בנוסף נקבע כי תוטל אחריות על הרופאים, ובמקרה שיבצעו ביודעין את ההליך לאישה אחרי השבוע ה-15 להריון, הם יסתכנו בהשעייתם או בהחרמת הרישיון הרפואי שלהם. מדי שנה מתבצעות במיסיסיפי 2,000 הפלות, מתוכם כ-88% לפני השבוע ה-12 להריון. על פי ההערכות, החוק החדש צפוי להשפיע על כ-200 נשים מדי שנה.

במרפאה היחידה במדינה שמבצעת הפלות איימו לעתור לבית המשפט העליון, ואמרו כי החוק נוגד את החוקה האמריקנית. פליסיה בראון וויליאמס, ממובילות ההתנגדות לחוק, הצהירה כי "לא רק שהחוק הזה לא חוקתי, הוא מסכן את הבריאות של הנשים ברחבי המדינה. אם למחוקקים באמת אכפת מבריאות הנשים, הם יכולים להתמקד בדרכים לשיפור הגישה לשירותי בריאות, ולא להגביל אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully