וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבילת האש של מטוס ה-F35: פעילות מבצעית ראשונה לחמקן המתקדם

14.3.2018 / 19:09

מטוס ה"אדיר" ביצע לאחרונה את הפעילות המבצעית הראשונה שלו. עד כה נקלטו בצה"ל תשעה מטוסים וב-2018 ייקלטו שישה נוספים. בינתיים ממשיכים בחיל האוויר ללמוד את יכולות המטוס החמקן ושומרים על עמימות לגבי פעילותו

צילום: דובר צה"ל

מטוס הקרב "אדיר" (F35I) עבר לאחרונה את טבילת האש הראשונה שלו מאז שהצטרף למערך מטוסי הקרב של צה"ל. גורמים בחיל סירבו להתייחס באופן ישיר לפעילותו של המטוס, אך אמרו כי יכולותיו, כמטוס מהדור החמישי, ישנו את חיל האוויר בכמה רבדים.

לדבריהם, ה"אדיר" מבצע את משימות החיל במהירות רבה, מתהליך האחזקה ועד לטיסה עצמה. עיקר ההתפעלות בחיל נובעת מהיכולת שלו לאסוף מודיעין רב, מבלי שיזהו אותו, ולהעביר אותו לגורמים השונים על הקרקע ובאוויר שמולם הוא פועל בזמן אמת.

בנוסף לרמת המידור הגבוהה של הטייסת, החליט מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, להטיל עמימות על כל פעילותו של המטוס החמקן שחילות זרים, שלא השתתפו בפרויקט הענק ולא רכשו את המטוס, מעוניינים לאסוף עליו נתונים טכנולוגיים והנדסיים.

עוד בוואלה! NEWS:
טילים מדויקים, בכמה זירות: כך מתכונן צה"ל עם צבא ארה"ב למלחמה
בחיל האוויר מתקרבים להכרעה: להתחמש ב-F-15 או F-35?
לראשונה בחיל האוויר: המראות ונחיתות אוטומטיות במערך המל"טים

מטוסי ה"אדיר" (F – 35). דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
בחיל מתפעלים מיכולותיו. מטוס "אדיר" - F-35I/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

על אף פרק זמן שחלף מאז קליטתו בחיל בדצמבר 2016, צוותי האוויר והגף הטכני עדיין לומדים את יכולותיו ועסוקים בדרכים שבהן ניתן להפעיל אותו טוב יותר ולמצות את הפוטנציאל המבצעי שלו. בחיל האוויר ציינו כי עם קליטת המטוסים בבסיס נבטים שבנגב אמרו נציגי הצבא האמריקני וחברת "לוקהיד מרטין" כי הם בטוחים שחיל האוויר הישראלי יפיק מהמטוס שיטות ודרכי פעולה שעליהם הם עדיין לא חשבו.

עד כה קלטה טייסת "נשר הזהב" מבסיס נבטים תשעה מטוסי חמקן, ובשנת 2018 היא אמורה לקלוט שישה מטוסים נוספים. בתחילת חודש דצמבר 2017 הכריזו בחיל האוויר על מטוס ה"אדיר" כעל מבצעי, בתום תהליך בקרה שהחל כבר בשנה הקודמת לה. תהליך זה עסק לא רק באופן הפעלתו של המטוס, אלא גם בכלל המערכים התומכים אותו, שבהם הגף הטכני, מערך ההכשרה הכולל סימולטורים מתקדמים ואופן הפעולה והקשר המבצעי עם שאר היחידות בחיל, כמו יחידות השליטה והבקרה האוויריות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מטוסי ה"אדיר" (F – 35). דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
שדרוג המערכות ישפר אותו לעומת המקבילים לו בחילות אוויר זרים. מטוסי "אדיר"/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

בשנת 2019 אמור להיקלט בחיל האוויר מטוס F35 למטרות ניסוי, במטרה לפתח מערכות מתקדמות תוצרת כחול לבן בכמה תחומים: לוחמה אלקטרונית, אוויוניקה (מערכות אלקטרוניקה ומחשבים) ואמצעי לחימה. התקדמות בתהליכי פיתוח אלה עשויה לשדרג את המטוס בהשוואה לחילות האוויר הזרים שרכשו אותו.

בתוך כך, גורמים בחיל האוויר הסביר לפני כמה חודשים כי במסגרת קליטת המטוס, בחיל האוויר עסוקים בכתיבת תורת לחימה מותאמת למטוס ה-F35, שבמסגרתה ייבחן אופן הפעולה של החיל כולו. אחד הרעיונות שהועלו היו צמצום מבנה הרביעייה שבו טסים כעת מטוסי הקרב בחיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully