וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופניים: הופעה נהדרת לגיא שגיב בטור של טיראנו אדריאטיקו

8.3.2018 / 20:32

שגיא בן ה-23 של קבוצת סייקלינג אקדמי הישראלית הוליך את הדבוקה המרכזית ב-7 ק"מ וסיפק יכולת מצוינת במירוץ היוקרתי. לקראת הסיום התרחשה התרסקות המונית, ארבעה רוכבים של הקבוצה הישראלית נפצעו

רוכב האופניים גיא שגיב. נועה ארנון סייקלינג אקדמי,
שימשיך כך. שגיב/נועה ארנון סייקלינג אקדמי

גיא שגיב רשם היום (חמישי) את אחד המירוצים המרשימים ביותר עבור רוכב אופניים ישראלי. שגיב סיפק בריחה מרשימה באחד המירוצים הגדולים, כשלאחר מכן ארבעה מחבריו נחבלו קשות בהתרסקות לקראת קו הסיום - זה סיכום היום של קבוצת הרכישה הישראלית סייקלינג אקדמי בטור של טיראנו אדריאטיקו.

הישראלי בן ה-23 מגבעת נילי התמקם בקדמת הפלוטון (הדבוקה המרכזית) וכשהבחין בשופט הראשי מסמן לתחילתו הרשמי של המירוץ - פתח מבערים. " ידעתי שכולם יהיו קצת בלחץ לקראת העליה הראשונה והחלטתי שזה בדיוק הזמן שלי לנסות לברוח. לשמחתי זה עבד. כמה רוכבים הצטרפו אחי ופתחנו פער מהר מאוד", אמר שגיא.

הבריחה שהחלה במטרים הראשונים של המירוץ המשיכה כמעט עד סופו, כשהפער מהפלוטון גדל בהדרגה עד לשבע דקות. "האמת היא שלא היו לי שום אשליות", אמר שגיב. "ידעתי שבמוקדם או במאוחר הפלוטון יתפוס אותנו, אבל היה לי חשוב להחזיק את הבריחה כמה שאפשר עבור הקבוצה".

מלבד העובדה שאפשר לחבריו לשמור אנרגיות מאחור, קשה להמעיט בחזיון חסר התקדים של רוכב ישראלי צעיר מוביל טור כה יוקרתי בשידור ישיר בכל רחבי העולם במשך שעות ארוכות. "היה לי חשוב לתת לי ולקבוצה זמן מסך", אמר שגיב. "אבל אני לא גיבור ובעיני לא עשיתי שום דבר יוצא דופן. זה עוד צעד קדימה עבורי בדרך הארוכה שלי ושל הקבוצה".

היום הגדול של שגיב הסתיים כ-11 ק"מ לסיום כאשר הפלוטון בהובלת בורה (עם אלוף העולם פיטר סאגאן) תפסו את הבריחה. מאותו רגע הדברים החלו להתדרדר במהירות עבור הקבוצה הישראלית אקדמי.

7 ק"מ לסיום, בעודם נערכים לספרינט הסיום, נתקל רוכב במדרכה, התרסק וגרם להתרסקות המונית של כ-50 רוכבים, ביניהם ארבעה מרוכבי אקדמי - קריסטס ניילנדס הלטבי, קריסטיאן סבאראגלי האיטלקי, גיום בוייווין הקנדי ואוגוסט ג'נסן הנורבגי. כולם סבלו מחבלות אבל הצליחו לרכוב לקו הסיום וטופלו כדי שיוכלו להתייצב מחר לקטע השלישי המפרך .

הפציעה של ג'נסן (חבלה קשה במרפק) עלולה להביא לפרישתו מהמירוץ. ג'נסן נשלח לבדיקות בבית חולים מקומי כדי לקבוע האם מדובר בשבר. "אני מקווה שלא איבדנו רוכבים להמשך המירוץ", אמר המנהל הספורטיבי צ'ל קלסטרום. "היה לנו יום מצוין ושגיב עשה עבודה נהדרת. חבל שכך זה הסתיים".

  • עוד באותו נושא:
  • גיא שגיב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully